Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat.
A cikk a Trade magazin 2024/12.01 lapszámában olvasható.
A Trade magazin minden évben díjazza a kereskedők eredményes munkáját, legyen szó csak egy értékesítési pontról, vagyis egy üzletről, vagy akár több üzletből álló üzletláncról. A minden év tavaszán kiírt verseny idén új névvel, egyszerűbb megjelenéssel és formában került meghirdetésre. Az „Év Kereskedője 2024” versenyre a korábbi évekhez hasonlóan, kizárólag elektronikusan benyújtott pályázatokkal lehetett jelentkezni, de sokkal több kategóriában, hogy tovább bővülhessen a résztvevők köre.
Az Év Kereskedője versenyen olyan üzletek indultak, ahol az értékesítési koncepciónak leginkább megfelelő a dizájn, a célcsoport igényeivel harmonizál a külső és belső bolti megjelenés, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás, és mindez visszaköszön a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, lehetőséget kapott minden működő kategória, az élelmiszerbolttól a könyvesbolton át a nemzeti dohányboltokig éppúgy, mint a patikák, gyártói márkaboltok és a vendéglátóipari egységek is. Nevezhettek tulajdonosok vagy bérlők, építészek, dizájnerek, kivitelezők, közösen vagy önállóan. Idén folytatódott az üzletláncok megmérettetése is, azonos kategóriákban, piaci eredmények, sikerek, fejlesztési célok és komplex működési értékelések alapján. A díjazáshoz pedig idén több különdíj-felajánló is csatlakozott.
Idén közel negyven pályázatot bírált el a neves szakmai zsűri, de volt lehetőségük a vásárlóknak is kiemelni kedvencüket egy-egy közönségdíjjal, mind a pályázó helyek, mind a láncok körében. A kategóriagyőzteseken, közönségdíjasokon és különdíjasokon kívül születtek abszolút nyertesek is, akik a legtöbb pontot kapták a zsűritől. Idén három különdíj is először került meghirdetésre.
A Nébih KMÉ Fenntarthatósági különdíja:
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai támogatását élvező Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy egy nemzeti minőségrendszert jelent a magyar élelmiszer-ágazatban. A KMÉ létrehozása óta folyamatosan támogatja a Nébih a klímabarát szemlélet mind szélesebb körű elterjedését a hazai élelmiszerláncban is. Éppen ezért a kiváló minőség és az élelmiszer-biztonság mellett a fenntarthatóság is alapkövetelmény a védjegyet viselő élelmiszerekkel szemben. Ezt a díjat az Év Kereskedője nevezői közül a kiírásban megadott szempontok alapján a Nébih választotta ki és díjazta mint az év „legzöldebb” kereskedőjét.
A MARS Magyarország és a Trade magazin különdíjai:
Idén az Év Kereskedője versenyt a MARS Magyarország is támogatta, és kizárólag kereskedelmi lánc különdíj-felajánlóként volt részese a díjátadásnak. Hasonlóan, a Trade magazin is 2024-ben először nevezett meg különdíjast, szintén kizárólag a nevezett kereskedelmi láncok körét és azok egyedi projektjeit, korábbiakhoz képest kiemelkedő teljesítményeiket vizsgálva.
Az eredményhirdetésre 2024. szeptember 26-án, a konferencia gálavacsoráján került sor, ahol összesen 22 pályázat kapott elismerést.
Az Év Kereskedője verseny pályázói közül a legjobb értékeléssel végzett értékesítési pont képviselője átvehette a Store of the Year Hungary, vagyis az Év üzlete 2024 díjat, míg az üzletláncok közül a legeredményesebbek a Retailer of the Year, vagyis az Év üzletlánca 2024 címet is. //
AZ ÉV ZÖLDSÉG-GYÜMÖLCS ÜZLETE és STORE OF THE YEAR
A Vitamin Szalon szegedi üzlete 2024. április 17-én új helyre költözött a Mérey utcába. A költözéssel az üzlet frekventáltabb helyre került, ami erősíti a brandet és bővíti a termékkínálatot. Az új üzlet nagyobb vásárlói térrel és korszerű berendezéssel rendelkezik, aminek célja a kényelmesebb kiszolgálás és a termékek átláthatósága. A Vitamin Szalon továbbra is kiemelt figyelmet fordít a termelői bázis fenntartására és a friss termékek biztosítására. //
AZ ÉV BEVÁSÁRLÓKÖZPONTJA és STORE OF THE YEAR
Az Etele Plaza mint Magyarország első okosplázája, kiemelt figyelmet fordít a harmonizáló külső és belső megjelenésre, valamint az akadálymentes, fenntartható megoldások alkalmazására. Ideális helyszínt nyújt kisállattal érkezőknek, kisgyermekes családoknak, időseknek, mozgás- és érzékszervi fogyatékossággal élőknek, valamint modern önkiszolgáló kasszákkal és egyéni vásárlói élményt nyújtó mobilalkalmazással rendelkezik. A bevásárlóközpont kulturális találkozópontként is szolgál, különleges eseményeknek adva helyet, és magas szintű fenntarthatósági minősítéssel büszkélkedhet. //
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE
Debrecen dinamikusan fejlődő déli területén 2023 novemberében megnyílt a Hajdú-Bihar vármegyei település második INTERSPAR-áruháza. Az új hipermarket különösen vonzó a város déli részén élők, a helyi vállalkozási övezet dolgozói és a környező települések lakói számára. A 2600 négyzetméteres területen több mint 20 ezer termék közül válogathatnak a vásárlók, akiket egy kényelmes, 140 férőhelyes parkoló és a jól kiépített tömegközlekedési hálózat könnyű megközelíthetősége vár. Az áruházban környezettudatos megoldásokkal, például LED-világítással és szén-dioxid alapú hűtéstechnológiával, valamint digitális árkijelzőkkel is találkozhatnak a vásárlók, hozzájárulva ezzel az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez. //
AZ ÉV NAGYMÉRETŰ SZUPERMARKET ÜZLETE
Az új Corvin Plazában található Príma Szupermarket különleges hangsúlyt fektet vásárlói kényelmére és igényeinek kielégítésére. Kiemelkedő húsválasztéka mellett széles magyar zöldség-gyümölcs paletta és egyedülálló borválaszték várja a látogatókat. Speciális táplálkozási igényeket szem előtt tartva kínálnak glutén-, laktóz- és cukormentes termékeket, valamint vegán és paleo választékkal is rendelkeznek. A modern belsőépítészeti megoldások és korszerű megvilágítás a vásárlók számára új vásárlási élményt nyújt az elegáns, 3500 négyzetméteres üzlethelyiségben. //
AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETE
A SPAR Magyarország tavalyi megújításakor az újpesti szupermarketet a vásárlók kényelmére és fenntarthatóságra fókuszálva alakította át. Az új, modern külső és tágas belső tér a kerület központjában, a Szent Imre és Görgey Artúr utca sarkán várja a helyiek és a környező vállalkozói övezet dolgozóinak bevásárlási igényeit. A saját beruházással megvalósult modernizáció eredményeként a SPAR továbbra is széles termékválasztékot kínál, beleértve az egészséges élelmiszereket és kényelmi termékeket, mint például a SPAR to Go étterem választékát. //
AZ ÉV KISMÉRETŰ ÜZLETE
A kübekházi Főtéri Coop ABC kisbolt az elmúlt évek során kívül-belül megújult, a Coop Szeged Zrt. értékeit követve. A bolt célja a vevői igények kielégítése és a termékkínálat bővítése volt, amelyet energetikai beruházásokkal, napelemrendszerrel és géppark-korszerűsítéssel értek el. A Magyar Falu Program támogatásával Postát és Lottózót is üzemeltetnek, és bevezették a kötelező visszaváltási rendszert is. Az üzlet új arculati irányelvek alapján újult meg, és törzsvásárlói kártyarendszert működtet, amely 2023-tól már mobilapplikáción keresztül is használható. //
AZ ÉV GYÓGYSZERTÁRA
A BENU 2.0 koncepció bevezetésével megújult a Budapest Thököly úti gyógyszertár, amely modern, barátságos légkört és könnyebb tájékozódást biztosít a vásárlóknak. A BENU Magyarországon 230 gyógyszertárban alkalmazta a szabadpolcos koncepciót, és a hálózat most újabb mérföldkőhöz érkezett a 500. gyógyszertárral. Az új Thököly úti gyógyszertár nagyobb, világosabb és átláthatóbb lett, széles választékot kínálva, különösen az egészségmegőrző és dermokozmetikai termékek terén. A koncepció célja a betegségek megelőzésének és az egészség fenntartásának előtérbe helyezése, valamint a vásárlói élmény javítása. //
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETE
A Lidl Magyarország sikeresen fejlődő, vezető szerepet betöltő élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, amely 2004-ben lépett piacra, és mára 207 áruházzal rendelkezik az országban. Az üzletlánc kiemelkedik az jó ár-érték arányban és minőségben kínált termékeivel, valamint széles termékválasztékával, amely magyar és nemzetközi elismeréseket is hozott számára. A Budaörsi úti bolt, mint a 200. üzletük, stratégiailag fontos elhelyezkedésű, modern kialakítással és fenntarthatósági megoldásokkal, mint például a zöld áram használata és az élelmiszermentő kezdeményezés. //
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETE
A Rossmann drogéria széles termékválasztékot kínál kozmetikai termékek, vitaminok, egészségügyi termékek és babatermékek kategóriában. Az újranyitott üzlet tágas, modern belső terekkel és világító polcvégekkel rendelkezik, amelyek kiemelik a széles arcápolási választékot, és lehetőséget nyújtanak a termékek tesztelésére. A versenyképes árak és a minőségi saját márkás termékek mellett szakértő eladó kollégák nyújtanak segítséget a vásárlóknak. Az üzlet emellett kényelmesen elérhető babakocsival érkezők számára is, és modern berendezésekkel van felszerelve. //
AZ ÉV ONLINE ÜZLETE
A Te Napod weboldal tematikus élményajándékokat kínál gasztro-, wellness és élmény kategóriákban, melyek 50-100-250 választható programot tartalmaznak. Az ajándékutalványok 15 hónapig érvényesek, és a megajándékozott választja ki a kívánt élményt. A 12-féle elegáns, környezettudatos ajándékdoboz egyedisége és perszonalizálhatósága kiemelkedő, lehetőség van írásos, hang- és videóüzenet hozzáadására. Céljuk, hogy a felesleges tárgyak helyett maradandó közös élményeket nyújtsanak, és vásárlóik kreatív, egyedi ajándékokat adhassanak át. //
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETE
A Tesco Pólus Budapest egyik forgalmas útvonalán található, és széles körű termékkínálata és szolgáltatásai révén minden vásárlónak egyedi élményt nyújt. Az áruház a modern kiskereskedelem újításaival, mint az önkiszolgáló kasszák és a Scan&Shop rendszer, hatékony és kényelmes vásárlást biztosít. Emellett aktívan részt vesz a helyi közösség életében, például az élelmiszermentő programon keresztül, mely során jelentős mennyiségű élelmiszert adományoztak a rászorulóknak, együttműködve a Nagycsaládosok Újpalotai Egyesületével. //
AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETE
A vásárlóik elégedettségére és biztonságára törekednek. A Fornetti tavalyi évében sikeresen kezelte a kihívásokat, és továbbra is erősíti vezető szerepét a régiós piacon. Az üzletlánc széles termékkörével és diverzifikált célcsoportjával minden korosztály számára vonzó, míg fenntartható és innovatív megoldásaival biztosítja, hogy üzletei modernek és környezettudatosak legyenek. Az állandó boltfelújítások és a termékfejlesztések révén a Fornetti folyamatosan újít, hogy a vásárlók számára optimális vásárlási élményt nyújtson. //
ÜZLETLÁNCOK NYERTESEI:
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETLÁNCA és RETAILER OF THE YEAR, egyben MARS Különdíjas
Lidl Magyarország Bt.
A Lidl Magyarország az ország egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszer-kiskereskedelmi láncaként 2004-ben lépett piacra, és az eltelt közel két évtized alatt folyamatos növekedést és piacvezető szerepet ért el. A diszkont szegmensben elért vezető pozícióját a Trade magazin által készített 2023-as toplistán is megerősítette, ahol negyedik éve áll az első helyen a kiskereskedelmi láncok között. A vállalat erőssége az egységes áruházi struktúra, a folyamatosan fejlesztett termékkínálat és a hatékony munkafolyamatokban való kiemelkedő teljesítmény. A Lidl elkötelezett a magyar gazdaság támogatása mellett is, amit több milliárd forintos beruházások, bérköltségek és adományozások révén valósít meg, továbbá a magyar beszállítókat támogató programjával hozzájárul a hazai termelők nemzetközi piacra jutásához és az export növeléséhez is. //
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETLÁNCA, és egyben Nébih-KMÉ Fenntarthatósági Különdíjas
AUCHAN Magyarország Kft.
Az Auchan Magyarország 2023-ban aktívan fejlesztette kiskereskedelmi kínálatát és vásárlói élményét. Számos innovatív kezdeményezést indított, mint például az EFOTT fesztivál partneri szerepvállalása, ahol széles termékkínálattal és szórakoztató programokkal vonzotta a fiatalokat. A decemberi VIP Vásárlók Éjszakája során törzsvásárlói számára egyedülálló vásárlási élményt biztosítottak extrém kedvezményekkel. Emellett a Qilive saját márkás elektromos és műszaki termékekkel történő kiskereskedelmi bemutatkozása is kiemelkedő esemény volt a vállalat életében, tovább erősítve pozícióját a magyar piacon. //
AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETLÁNCA
SPAR Magyarország Kft.
A SPAR Magyarország 332 szupermarkettel rendelkezik országszerte, melyek népszerűek a lakosság körében, és széles termékválasztékot kínálnak. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a fenntartható működésre és a műanyag-felhasználás csökkentésére, éves szinten mintegy 600 tonna műanyagot és papírt takarít meg. A SPAR nagy hangsúlyt fektet a hazai termékekre, beszerzésének 92%-a magyar forrásból származik, támogatva ezzel a helyi gazdaságot és kisvállalkozókat. A vállalat folyamatosan fejleszti üzleteit és bővíti hálózatát; 2023-ban új áruházakat nyitott, és több üzletet modernizált. A cég fontos szereplő a társadalmi felelősségvállalásban is, jelentős adományokkal és fenntarthatósági kezdeményezésekkel segít a közösségeknek. //
AZ ÉV KISMÉRETŰ ÜZLETLÁNCA
CO-OP Hungary Zrt. – Magyar Falu Programban 2021–2023 között modernizált 461 kistelepülési kisboltja
Az elmúlt 29 évben a Coop, Magyarország egyik legnagyobb múltú, 100%-ban magyar tulajdonú franchise-láncaként kiemelkedő szereplővé vált a hazai kereskedelemben. A cég folyamatosan alkalmazkodik az aktuális trendekhez és üzletfejlesztésekhez, amelyek nemcsak a nagyvárosokban, hanem a kistelepüléseken is fenntarthatósági és környezeti szempontokat is figyelembe vesznek. A COOP kistelepülési üzletei jelentős szerepet játszanak az áruellátás biztosításában és a helyi közösségek életében, emellett kulcsszereplőként működnek az energiahatékonyság és környezettudatosság terén is.
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETLÁNCA
ROSSMANN Magyarország Kft.
A Rossmann 2023-ban mérföldkövet ünnepelt, amikor grandiózus fesztivállal üdvözölte 30. születésnapját. Az üllői sportpályán rendezett esemény során több mint 1500 dolgozó vett részt, élvezve a színes programokat, egészségügyi szűréseket és különféle szórakozási lehetőségeket. A fesztivál nem csupán a jubileum méltó megünneplése volt, hanem erősítette a vállalat közösségi szellemét és elkötelezettségét a munkavállalói elégedettség és jólét iránt. //
AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETLÁNCA
Dél-100 Kft.
A PlusMarket mint vidéki drogéria és élelmiszerüzlet-hálózat 2023-ban jelentős fejlődést és eredményeket ért el. A Dél-100 Kft. irányítása alatt álló franchise-rendszer folyamatosan növekszik és erősödik, amit jól mutat az árbevétel-növekedés és a piaci jelenlét erősödése. Az üzleti modell sikerének kulcsa a szoros partneri együttműködés és a vásárlói elégedettség, amelyekre a vállalat kiemelt figyelmet fordít. A PlusMarket további terjeszkedése és a kereskedelmi sikerek mellett fontos elismeréseket is szerzett, ami alátámasztja, hogy stabil és fenntartható fejlődési pályán haladnak.
//
AZ ÉV GYÓGYSZERTÁR ÜZLETLÁNCA
BENU Magyarország Zrt.
A BENU Magyarország 2023-ban tovább bővítette gyógyszertárhálózatát, elérve az 500. közforgalmú gyógyszertárat és fiókpatikát. A franchise-rendszerük dinamikus növekedést mutatott, és 250. partnerüket is üdvözölték. Az ünnepi kampányuk „500 helyen Önökért!” jelmondata kiemelte elkötelezettségüket és növekedési stratégiájukat, melynek részeként jelentős kedvezményeket és közösségi kezdeményezéseket hoztak létre.
//
AZ ÉV NAGYKERESKEDELMI ÜZLETLÁNCA
METRO Kereskedelmi Kft.
2023-ban a METRO Nagykereskedelem jelentős előrelépést ért el B2B kapcsolatai erősítésében és márkaépítésében. A METRO brandismertsége jelentősen nőtt üzleti döntéshozók körében, elnyerve a Business Superbrands elismerést is. Számos formabontó programot szerveztek, mint például a Fenntartható Gasztronómia Fórumot és a Séf the World környezetvédelmi vetélkedőt, valamint bemutatták új sajátmárka-nagykövetüket, Dalnoki Bencét. A METRO Gasztroakadémia megújult koncepciója és az átalakított áruházak átadói is hozzájárultak a cég fejlődéséhez és közösségi kapcsolatainak erősítéséhez. //
//
Trade magazin Különdíjas
Penny-Market Kft.
A PENNY Magyarország 2023-ban aktívan fejlesztette üzleteit, új arculattal és korszerűsítésekkel emelve vásárlói élményét. A bolthálózat tovább bővült, és már 233 modern, energiatakarékos üzlettel van jelen az országban. Fontos szerepet kapott az élelmiszer-pazarlás csökkentésére irányuló kezdeményezésük is, amelyben a Munchcsal közösen több tízezer élelmiszercsomagot mentettek meg a pazarlástól. Emellett a PENNY és a Magyar Vöröskereszt közös programjuk keretében jelentős mennyiségű élelmiszert osztott szét nélkülöző családok között, ahol több ezer önkéntes is részt vett az adománygyűjtésben és osztásban. //
//
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETLÁNCA
és egyben Nébih-KMÉ Fenntarthatósági Különdíjas
Tesco-Global Áruházak Zrt.
A Tesco a gazdasági kihívásokra válaszul 2023-ban a háztartási kiadások csökkentésére koncentrált, például az Árgarancia kampány keretében 600 alapvető termék árát alacsonyan tartja, és a különbözetet visszafizeti, ha máshol olcsóbban elérhetők. A Clubcard hűségprogram keretében további kedvezményekkel támogatja vásárlóit, beleértve a nyugdíjasok heti kedvezményeit. A vállalat célja, hogy 2035-re működésében, 2050-re pedig teljes értékláncában karbonsemlegessé váljon, többek között napelemek telepítésével. A Tesco hosszú távon bízik a magyar piacban, és széles választékot kínál különböző üzletformátumaival, alkalmazkodva a vásárlók változó igényeihez. //
Gratulálunk a Díjazottaknak!
Kapcsolódó cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >