Megvannak a Limited Edition Design verseny győztesei
9000 mérföldön átívelő együttműködés eredményeként született meg a győztes pályamunka, amely egymillió Heineken palackon lesz majd látható 2012 decemberétől, szerte a világban. A győztes páros végül nem a magyar Tomcsányi Gusztáv és tervező társa lett, hanem Rodolfo Kusulas dizájner gyakornok Monterreyből és Lee Dunford szabadúszó dizájner Sidneyből.
Hogy méltóképpen ünnepelje 140. születésnapját, a Heineken, innovatív, egész világon átívelő pályázatot hirdetett egy különleges, jubileumi palack megalkotásáról. A brief az együttműködést helyezte előtérbe. A dizájnereknek meg kellett mutatniuk, hogyan fognak az emberek kapcsolatot teremteni az elkövetkezendő 140 évben, majd párba kellett állítani munkájukat egy másik tervező alkotásával. Az így keletkezett palack-tervek egy csapattá kovácsolták az eddig egymás számára ismeretlen tervezőket.A győztes páros – akiknél a közös pályamunka képezte a 9000 mérföldnyi hidat Mexikó és Ausztrália között – hat finalista közül került ki, akik lehetőséget kaptak, hogy tökéletesítsék a leadott terveket és prezentálják munkáikat a neves zsűri számára, melynek tagjai: Evan Orensten, a Cool Hunting alapítója és vezető szerkesztője, Mark Dytham, a PechaKucha kreatív hálózat alapítója és Mark van Iterson, a Heineken dizájn részlegének vezetője.
„Mind a három finalista munkája rendkívül magas színvonalú volt, bármelyik nyerhetett volna” – mondta Mark Dytham a PechaKucha-tól. Evan Orensten viszont egyértelműen a győztes pályamunkáért rajongott – „Ez a terv volt a kedvencem, egyből magára vonzza a tekinteted, mégis idő kell hozzá, hogy teljes egészében értelmezni tudd a mondanivalót. Igazán impozáns dizájn.”
Mark van Itersont a Heineken részéről lenyűgözte a győztes páros alkotása. A társadalmi kapcsolatok, az együttműködés ihlette briefre olyan terv született, amely méltó a 140 éves jubileumhoz. A tervezési folyamat számos állomása úttörőnek volt mondható. A digitális, online tér összehozta a világ vezető kreatív tehetségeit. Lee és Rodolfo vizuális koncepciója valóban elsőrangú volt, jól összefoglalta, merre is tart a kommunikáció a világban.
Lee és Rodolfo mint két idegen kezdték a versenyt, akiket dizájnterveik hasonló elemei kötöttek össze. A csillagok mindkettejük munkájában prominens helyet foglaltak el, ez az elem a palack mindkét oldalán megtalálható. Alkotásuk névvel lesz látható, melyeket exkluzív Limited Edition ajándékcsomagban lehet majd megvásárolni szerte a világban 2012 decemberétől. Mindketten úgy gondolják, ez egy páratlan lehetőség, hogy dizájnjuk és nevük az egész világ előtt ismertté váljon.
„Fantasztikus belegondolni, mi vár erre a dizájnra” – mondja Lee. Rodolfo nem kevésbé izgatott: „Az, hogy egy olyan dolgot alkottam, melynek következtében az egész világ megismeri majd a nevem elképesztő dolog. Ha csak rágondolok, libabőrös leszek. Nem is tudom elmondani, mit érzek most.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >