Megvannak a kutatási adatok: kiderült, mik az idei karácsonyi slágertermékek és mennyit költünk rájuk
Idén sem marad el az év végi hajrá a műszaki piacon: a magyarok közel fele tervez nagyobb értékű elektronikai terméket vásárolni az utolsó negyedévben. A MediaMarkt friss, országos reprezentatív kutatásából kiderül, hogy bár a slágertermékek listáját továbbra is az okostelefon és a laptop vezeti, a generációk között meglepő különbségek rajzolódnak ki, a vásárlásra szánt összegek pedig sok esetben átlépik a százezer forintos határt.
Okostelefon-dömping és a generációk kívánságlistái

Kép: wikipedia.org
A karácsonyi kívánságlisták élén idén is a klasszikusok állnak: a vásárlást tervezők körében a legnépszerűbb az okostelefon (29%) és a laptop vagy asztali számítógép (28%). Szorosan követi őket a televízió (25%) és a kisebb háztartási gépek, mint a kávéfőzők vagy a robotporszívók (24%). A tervezéshez és a nagyobb kiadások átgondolásához segítséget jelent a MediaMarkt Black November kampánya. A teljes novemberen át tartó, hetente megújuló akciók lehetőséget adnak arra, hogy a vásárlók a karácsonyi ajándékok mellett a régóta tervezett nagyobb beszerzéseket is kedvezőbben és tudatosabban időzíthessék. A vállalat célja, hogy ez a hónap ne az impulzív költekezésről, hanem az okos megtakarításról és átgondolt döntésekről szóljon.
A részletes adatokból azonban kitűnik, hogy az egyes korosztályoknak egészen mások a prioritásai:
- Az idei év egyik legérdekesebb trendje az okosórák és aktivitásmérők térnyerése: a 30 és 50 év közötti aktív korosztály 15%-a tervez ilyet venni. Ez az arány azt mutatja, hogy a tudatos, aktív életmód egyre fontosabb, és ezek az eszközök valóban nagy segítséget jelentenek a mindennapokban.
- A 30-39 éveseknél egyértelműen a praktikum dominál: körükben kiugróan magas, 32% a kis háztartási gépet vásárolni szándékozók aránya.
- A legfiatalabb, 16-29 évesek számára pedig a többi korosztályhoz képest előtérbe kerül a szórakozás: 18%-uk tervez játékkonzolt vagy gaming kiegészítőt vásárolni.
Generációs szakadék a pénzügyekben: a Z generáció a rugalmasságra szavaz
Éles különbség látszik a vásárlások finanszírozásában is a korosztályok között. Bár a magyarok többsége (60%) a meglévő megtakarításaihoz nyúl karácsonykor, a részletfizetési megoldások terén eltérőek a preferenciák. Míg a 60 év felettiek szinte teljesen elzárkóznak a hiteltől, a 16-29 évesek negyede (24%) már a rugalmas, „Vedd meg most, fizess később!” (BNPL) típusú konstrukciókat részesíti előnyben. A hagyományos, 0%-os THM-mel rendelkező áruhitel a diplomások és a fővárosiak körében a legnépszerűbb (37%).
A minőségen nem spórolunk
A magyarok idén hajlandóak áldozni a minőségre: a vásárlást tervezők több mint negyede (26%) 100 ezer forintnál többet szán egy-egy új műszaki termékre. Minden tizedik vásárló pedig akár a 250 ezer forintos lélektani határt is átlépné. A vásárlói döntéseket az év végén a hűségprogramok is erősen befolyásolják: a válaszadók több mint harmada már tagja valamelyik műszaki áruház klubjának.
„Az adatokból tisztán látszik, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, de a generációk teljesen másképp értelmezik a tudatosságot. Míg az idősebbek a jól bevált, önerőből történő vásárlást preferálják, addig a Z generáció számára egy rugalmas, digitális fizetési megoldás jelenti az okos döntést. A MediaMarktnál a feladatunk, hogy mindenki számára megfelelő értéket és élményt nyújtsunk, legyen szó egy személyes tanácsadásról az áruházban vagy egyetlen kattintással elérhető, személyre szabott ajánlatról a mobilapplikációban. A myMediaMarkt hűségprogramunk is ezt a célt szolgálja: nemcsak kedvezményeket adunk, hanem egy olyan közösséget építünk, ahol a tagok valóban személyre szabott előnyöket élvezhetnek”
– mondta Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt marketing igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
MediaMarkt Black November – a tudatos döntések hónapja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Minden, amit a szén-monoxid-érzékelőről tudni kell
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Iskolakezdés 2025: minden második szülő műszaki cikket vásárol, de sokan tehetetlenek az online veszélyekkel szemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A hazai gyártó, forgalmazó és kereskedő vállalkozások szerint az EPR-díjak esetleges jövő évi emelésének inflációnövelő hatása lehet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hatósági ellenőrzések és jelentős árcsökkenések az árréscsökkentésben érintett termékeknél – közölte a KIM államtitkára
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont Európa legjelentősebb innovációs rendezvényének
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

