Megvannak a Hungaricool termékverseny legjobbjai
Befejeződött a SPAR és a K&H Hungaricool termékversenyének negyedik évada. A győztes termékek megalkotóit ezúttal az ötletgazda SPAR Magyarország mellett a K&H is támogatja, így a vállalkozások egyedülálló finanszírozási lehetőséghez és pénzügyi tanácsadáshoz is jutnak. A termékverseny célja a hazai vállalkozások megerősítése azáltal, hogy a kiskereskedelmi lánc polcain keresztül új, minőségi, Magyarországon előállított termékeket juttat el a vásárlókhoz.
A hazai gazdaság megerősítése érdekében a magyar vállalkozók, termelők támogatása mellett elkötelezett SPAR Magyarország már évek óta, folyamatosan bővíti hazai kisvállalkozói beszállítói körét. A vállalat még 2019-ben indította el a Hungaricool termékversenyt, melynek célja, hogy megtalálja azokat a magyar kistermelőket, akik kiemelkedő minőségű, Magyarországon előállított termékekkel szeretnének bemutatkozni, amelyek lehetnek akár új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek, a kiskereskedelmi láncokban széles körben még nem kaphatók. A program részeként a SPAR Beszállítói Akadémia az ország legkiválóbb kisvállalati szakértőivel folyamatos mentorálást biztosít a győzteseknek a beszerzés, az értékesítés, a minőségügy, a marketing, a logisztika és a pénzügy területén.
A Hungaricool termékversenynek köszönhetően idén újabb, magyar vállalkozások által előállított termékek kerülnek az INTERSPAR hipermarketek polcaira.
„Sikertörténet a Hungaricool. A most befejeződött negyedik évadban 179 vállalkozás jelentkezett, amelyek összesen 301 termékkel szálltak versenybe. A program eddigi sikerének és a vállalat folyamatos és széles körben alkalmazott marketingkommunikációs támogatásának köszönhetően az elmúlt négy évben a termékverseny a hazai vállalkozások számára széles körben ismertté vált, és egyre elhivatottabb és felkészültebb jelentkezők álltak a startvonalhoz. Erre szükség is van, hiszen a SPAR igen szigorú feltételeket támaszt a forgalmazott termékekkel szemben. A kiválasztott, győztes termékeknek olyannak kell lenniük, melyek tartósan eredményt érnek el a piacokon és megfelelnek a vásárlói igényeknek. Az indulóknak a piacképesség mellett tisztában kell lenniük a kiskereskedelmi trendekkel, vagy akár a fenntarthatóság követelményeivel is. Fontos számunkra a Hungaricool, hiszen magyar vállalkozásokat tudunk vele helyzetbe hozni. A győztesek a SPAR Magyarországgal, egy stabil és érték alapú vállalattal új értékesítési csatornát nyithatnak meg. Ugyanakkor a fogyasztóink is nyernek, mert kiváló minőségű termékeket kapnak és nem utolsó sorban a vásárlásukkal maguk is támogatják a hazai vállalkozókat”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A verseny negyedik évadjában a K&H pénzügyi tanácsadóként csatlakozott a Hungaricool termékversenyhez és vállalta, hogy a győzteseket személyre szabott pénzügyi tanácsadással, folyamatos mentortámogatással és finanszírozással is segíti annak érdekében, hogy a SPAR felé vállalt kötelezettségeiket teljesíteni tudják, vállalkozásuk hosszú távon működőképes legyen, termékeikkel pedig a piac stabil szereplőivé váljanak.
„A programba való bekerülés nagy lehetőség a vállalkozásoknak, hiszen ezáltal országos ismertségre tesznek szert, így a korábbi mennyiségekhez képest jóval többet tudnak eladni, ha a vásárlók tetszését is elnyeri a termékük. Ennek megtervezéséhez a versenyzők pénzügyi edukációja elengedhetetlen. A vállalkozóknak tudniuk kell, hogy melyik termékből mennyit értékesítenek, azon mekkora eredményt tudnak elérni és a kiadásaik milyen összegben, mikor fognak felmerülni a várható bevételekhez képest. Ez alapján lehet látni, hogy a napi likviditás biztosításához külső forrás bevonása szükséges-e, illetve hogy a vállalkozó rendelkezik-e az elégséges termelői kapacitásokkal, vagy fejlesztenie kell” – hangsúlyozta Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing- és értékesítés támogatás vezetője.
A K&H kétnapos pénzügyi tervezés tréningjén a győztesek részletesen megismerhették az üzleti és pénzügyi tervezés, az adózás és a finanszírozás alapjait. A SPAR Beszállítói Akadémia Marketing Bootcamp eseményén pedig a külső forrásbevonást és a banki finanszírozást vizsgálták meg részletesebben, melyek szükségessége akár a SPAR polcaira való bekerüléssel kapcsolatosan, vagy akár a napi likviditás biztosítása miatt is felmerülhet. A K&H által elérhető anyagi forrásokat több vállalkozás is igénybe vette az évadban, melyekkel biztosítani tudták a SPAR felé vállalt kötelezettségeiket és megvalósulhatott a szintlépés.
A 9 új márka 37 új termékének előállítása és az INTERSPAR áruházakban való forgalmazása a beszállítói kört is figyelembe véve száznál is több foglalkoztatottnak ad munkát és a vállalkozói kedv élénkítésére is jó hatással van. Az együttműködéssel a SPAR és a K&H egy jól működő gyakorlati példát mutat a további innovációk ösztönzésére Magyarországon. A programban az áruházlánccal, valamint a pénzintézettel való hosszú távú kapcsolat pedig hozzájárul a vállalkozások lendületes fejlődéséhez, a további piacok megtaláláshoz.
A győztes vállalkozások és az INTERSPAR kínálatába bekerült termékek az alábbiak:
- Art Water Kft. – Fizz Water ízesített szénsavas víz, négyféle ízben
- Disiteler Company Kft. – Wolf & Lamb gyógynövény likőr
- Fragola Fagylaltozó Kft. – „Un Momento con Fragola” jégkrémek, hat ízben, ebből 3 vegán termék
- Naturi Kft. – nyers vegán, mindenmentes chipsek, kekszek és „élő kenyerek”
- Trufo Hungary Kft.- gombás antipasti és pestó termékek és szarvasgombás olívaolaj
- Vegán Mókus Kft. – Tunki-Tunki vegán mártogatósok, négy ízben
- Win One Kft. – Chocorich pálinkával töltött prémium minőségű étcsokoládé csokigolyó, négy ízben
- Zimek Pálinka Manufaktúra – Mediterrán Gin, Carly’s Gin&Tonic két ízben
- Zucker Kft. – szezámmal, köménnyel és sajttal szórt sajtos snack
A győztes termékekről a Hungaricool honlapján lehet részletesebben tájékozódni: https://hungaricool.hu/gyoztesek
Kapcsolódó cikkeink
Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >