Megvannak a győztesek! – MagyarBrands 2018
A MagyarBrands program idén kilencedik alkalommal értékelte a kiváló magyar márkákat: a fogyasztói, üzleti és innovatív kategóriában kiválóan teljesítő hazai márkák 2018-ban először munkáltatóként is megmérettethették magukat.
A MagyarBrands 2009 óta minden évben díjazza azokat a magyar márkákat, amelyek Magyarországon születettek, vagy a létrejöttükben-alapításukban magyarok vettek részt. Mindegyik alapkategóriában más-más értékek fontosak, de talán három jellemzőt érdemes kiemelni:
– A kiválasztásban az üzleti márkák esetén a pénzügyi adatokat is vizsgálja a program: azaz azt szűri meg, hogy a márka mögött álló cég vagy vállalat gazdaságilag megfelelően stabil-e.
– A fogyasztói márka kategóriánál a márka reputációját, piaci megítélését is feltérképezi a program. Itt a márkáknak azt kell bizonyítaniuk, hogy a maguk szegmensében ismert és elismert márkák.
– Az egész folyamatot pedig egy szakmai bizottság véleménye koronázza meg, akik azt hivatottak mérlegelni, mennyire látszik kívülről a márka, mennyire teremt kapcsolatot, mennyire kommunikál a célcsoportjával, mennyire építi, erősíti a cég magát a márkát.
Ha ezen szempontok szerint kiválóan teljesít egy márka, akkor a MagyarBrands programban kiérdemelheti a Kiváló Márka címet.
Kiváló Munkáltatói Márka – Új kategória 2018-ban
A MagyarBrands Programban kiválóan teljesítő márkák lehetőséget kaptak 2018-ban először, hogy Munkáltatói kategóriában is megmérettethessék magukat a szakmai bizottság előtt. A díjra csak a MagyarBrands weboldalon keresztül elérhető kérdőív kitöltésével lehetett pályázni.
„Kiváló Munkáltatói Márkának lenni ma már elkerülhetetlen. Mégsem egyszerű feladat, mert ez az építkezés a marketing, a PR és a HR területek összefogását teszi szükségessé. Nagy örömünkre szolgál, hogy a legkiválóbb magyar márkák között több munkáltatóként is jól helytáll, ezért kötelességünknek éreztük a piac figyelmét erre a szempontra is ráirányítani.” – mondta László Géza a MagyarBrands programigazgatója az új kategória kapcsán.
A Kiváló Munkáltatói Márka díj elnyerésének az alapfeltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell valamelyik másik kategóriában is. A munkáltatói márkák kiválasztásában HRadatok adták az alapot: a Program vizsgálta a munkatársak számát, a bérek változását és a fluktuáció mértékét az elmúlt egy éven belül. Továbbá fontos szempont volt, hogy az adott vállalat milyen béren kívüli juttatásokat ad a dolgozóinak, milyen aktivitást végez a munkáltatói környezet javítása érdekében, és mennyire fektet hangsúlyt a megtartásra, a meglévő munkaerő megbecsülésére.
Az új MagyarBrands kategóriában díjazott vállalatok nagyon változatos képet mutatnak: van köztük többmilliárdos bevételű nagyvállalat, de kisebb családi vállalkozás is tudott sikeresen szerepelni.
A MagyarBrands program kutatási igazgatója, Donkó Dávid elmondta, hogy a Kiváló Munkáltatói márka kategória győztesei kiemelten foglalkoznak a munkáltatói márkaépítés gyakorlatával, így szinte egytől – egyig rendelkeznek karriertámogató képzésekkel, munkavállalói lojalitást növelő, és mentorprogrammal is. A beérkezett pályázatokból az is kiderült, hogy a legvonzóbb munkáltatók belső elégedettség-mérésekkel figyelik munkavállalóik igényeit, az anyagi juttatások mellett pedig többek között céges rendezvényekkel, csapatépítő programokkal és rugalmas munkaidővel ösztönzik dolgozóikat.
Másodszor is MagyarBrands-díjas a Trade magazin
– Büszkék vagyunk, hogy 2017 után 2018-ban is átvehette a Trade magazin a MagyarBrands elismerést – mondta Hermann Zsuzsanna, a lap ügyvezető-főszerkesztője. – Számunkra a díj elnyerése azt jelenti, hogy munkánkat elismeri és értékeli a piac, a szakma, amelyért dolgozunk nap, mint nap. Igyekszünk a jövőben is megszolgálni a díjat, és méltók lenni rá.
A MagyarBrands elismerést igazoló oklevelet Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője Kövesdi Györgytől vette át
A 2018-as MagyarBrands program győzteseinek a teljes listája megtekinthető az alábbi linken:
http://magyarbrands.hu/magyarbrands-program/magyarbrands-dijazott-markak/
Kapcsolódó cikkeink
Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >