Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A versenyre érkezett nevezésekből idén 20 pályázó nyerte el a díjat a meghirdetett hét kategóriában. Ezen felül, újra átadásra kerül szeptember végén a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának a Zöld-kommunikációs különdíja, és a MARS Magyarország partneri különdíja is.
A Fenntarthatóság szimbóluma verseny célja, hogy a pályázatok által minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin platformjain, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez az ESG szabály rendszert szem előtt tartva.
Az eredetileg öt kategóriába érkezett pályázatokat egy előszűrés után, nagyszámú szakmai zsűri értékelte online formában, majd pedig személyesen is a második fordulóban. Azok a pályázatok, amelyek az elérhető maximális pontszám 70%-át elérték, megkapták a Fenntarthatóság szimbóluma elismerést. (részletek az alábbi táblázatban olvashatók)
Idén már harmadszor került meghirdetésre az MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs különdíja. Ezt a díjat a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 sikeres pályázatai közül az a pályázat kaphatja, amelyet a kiírásban megadott kommunikációs szempontok alapján a Tagozat vezetősége – képviselve a teljes tagságot –, a legjobbnak értékel.
Nagy örömmel jelentjük be, hogy idén a Zwack Unicum Nyrt. és a 10 millió Fa Alapítvány közös pályázata kapta ezt a különdíjat. (részletek az alábbi táblázatban olvashatók)
2025-ben a Fenntarthatóság szimbóluma versenyt a MARS Magyarország is újra támogatta, így az értékelésnél különdíj-felajánlóként is megjelent. A MARS nemzetközi szinten is a fenntarthatóság egyik éllovasa, így nem csak a versenyhez való kapcsolódása volt fontos számára, de működése, tevékenysége során is folyamatosan keresi partnereivel azokat a projekt lehetőségeket, amelyek ezeknek a törekvéseknek példájául szolgálhatnak. Ennek kapcsán a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny nyertesei közül a MARS Magyarország partneri különdíjasa idén az Auchan Magyarország lett.
Ez alkalommal a megmérettetésben kiemelt fókuszt kapott az alaptevékenység mellett tett vállalások és a kimutatható, pozitív változást igazoló mérőszámok, adatok, amelyek alátámasztják, hogy a címet elnyerő pályázó a többi vállalat számára mintaértékű lépésekkel fenntarthatósági példaként jelenik meg, vagy az általa gyártott márka milyen formában támogatja a fenntarthatóságot.
A nyertesekről egyöntetűen elmondható, hogy sikeres pályázataikban akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt.
Az idei díjazottak a Business Days 2025 konferencián, 2025. szeptember 24-én, Tapolcán, a Hunguest Hotel Pelionban vehetik át a szakmai zsűri jelenlévő képviselőinek jelenlétében az elismerő okleveleket és különdíjakat.
A Fenntarthatóság szimbóluma 2025 nyertesei:
Pályázó cég |
Pályázat |
Rövid összefoglaló |
Termék kategória |
||
Assist-Trend Kft. |
Zero-termékek a professzionális higiéniában |
Környezetbarát higiéniai megoldásokat kínál, élükön a Sutter Zero termékcsaláddal, amely hatékony, természetes alapú tisztítószereket biztosít a professzionális szektor számára. A koncentrált, fenntartható és egészségbarát formulák révén a vállalat egyszerre képvisel gazdaságosságot, biztonságot és környezettudatosságot. |
Bibo Franchise Kft. |
A környezetbarát műanyag |
Hazai fejlesztésű bioműanyag termékei komposztálhatók, újrahasználhatók, és gyártásuk jelentősen csökkenti a CO₂-kibocsátást. A Bibo Franchise Kft. több szakmai díjat nyert, köztük a SIRHA Budapest és a Zöldinnovációs Expo elismeréseit. |
HARTMANN-RICO Hungária Kft. |
MoliCare® mosható nedvszívó alsóneműk |
Fenntartható, orvostechnikai megoldást kínál a mindennapi higiéniai kihívásokra a MoliCare® mosható nedvszívó alsónemű, amely csökkenti a hulladékot és magas komfortot biztosít. Az innovatív termék gyorsan terjed a hazai piacon, és jelentős lépést jelent a környezettudatos személyi higiénia felé. |
Herbow International Zrt. |
Souldrops baby drop hipoallergén-szenzitív mosószer család |
Biztonságos, hipoallergén és környezetbarát megoldást kínálnak a Souldrops Baby mosószerek a babaruhák tisztítására, miközben hatékonyan távolítják el a szennyeződéseket. A márka hazai úttörőként környezetkímélő csomagolással és széles körű pozitív vásárlói visszajelzésekkel erősíti piacvezető pozícióját a babaápolási szegmensben. |
Szolgáltatás kategória |
||
E.ON Drive Infrastructure Hungary |
Zöld energia, országos töltőhálózat – fenntartható mobilitás mindenkinek |
Országos lefedettségű, 100%-ban zöld energiával működő elektromos töltőhálózatot üzemeltet, amely hozzájárul a fenntartható közlekedés elterjedéséhez Magyarországon. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary stratégiai partnereivel közösen olyan helyszínekre telepíti a töltőpontokat, ahol a töltés a mindennapi tevékenységek részeként történhet, így téve természetessé a zöld mobilitást. |
Revo Union Kft. |
Piacvezető újrahasználati rendszerek |
Piacvezető, körforgáson alapuló újrahasználati rendszert működtet, amely csökkenti a környezeti terhelést és kiváltja az egyszer használatos műanyagokat a vendéglátás, rendezvények és kiskereskedelem területén. A RevoUnion teljes ökoszisztémája lefedi a termékek életciklusát a gyártástól a visszagyűjtésen és mosáson át az újrahasznosításig, több mint 22 millió eldobható poharat váltva ki eddig. |
Technológiai megoldás, folyamat kategória |
||
SPAR Magyarország Kft. |
Innovatív technológiai megoldások a műanyaghasználat csökkentésére a SPAR Magyarországnál |
A SPAR technológiai újításokkal, újrahasznosított anyagokkal és körforgásos megoldásokkal jelentősen csökkenti a műanyaghasználatot. A fenntarthatóságot edukációs kampányokkal és felelős hulladékgazdálkodási gyakorlatokkal is támogatja. |
CSR környezeti kategória |
||
VPK Packaging |
CO2 kalkulátor – a fenntartható csomagolás jövője |
A csomagolások teljes karbonlábnyomát a gyártástól a szállításig pontosan méri a CO₂ kalkulátor, segítve a fenntarthatóbb döntéseket. Az eszköz különösen a beszállítói lánchoz kapcsolódó közvetett kibocsátások átláthatóságát növeli, támogatva ezzel a vállalatok környezeti céljait a VPK Packaging megoldásaként. |
Zwack Unicum Nyrt.és a 10 millió Fa Alapítvány |
„Egy korty természet minden napra” Zwack és a 10 millió Fa közös küldetése Miyawakierdők telepítése a fenntartható Magyarországért |
A japán Miyawaki-módszer első hazai alkalmazásával városi minierdők telepítését valósította meg a Zwack a 10 Millió Fa Alapítvánnyal együttműködve, a fenntarthatóság jegyében. A kezdeményezés jól illeszkedik a cég karbonlábnyom-csökkentési törekvéseihez, és példát mutat a vállalati felelősségvállalás új formáira. |
MiReHu Nonprofit Kft. |
Mentés másként |
Az élelmiszerpazarlás csökkentését tűzte ki célul a „Mentés másként” program, amely edukációval és közösségi bevonással, különös tekintettel a lakosságra és a vendéglátóiparra ösztönöz tudatos fogyasztásra. A figyelemfelkeltő kampány installációkkal, oktatással és humorral dolgozik, és már olyan rangos partnerek is támogatják, mint a Hotel Palota Lillafüred. |
Master Good Cégcsoport |
Körforgásos gazdasági modell megvalósítása, a fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében |
Körforgásos gazdasági modelljével fenntartható és erőforrás-hatékony működést valósít meg a Master Good Cégcsoport, amely Magyarországon és Európában is úttörőnek számít. A cél, hogy zöld energiával és innovatív technológiákkal a legfenntarthatóbb baromfiipari szereplővé váljon, miközben egészséges, környezettudatos termékeket kínál vásárlóinak. |
Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. |
Partifecske költőhely a gyárterületen |
A biológiai sokféleség megőrzését szolgáló programokkal támogatja a fenntartható működést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára. A természetközeli fejlesztések – például a partifecskék számára kialakított élőhelyek – egyszerre szolgálják a környezet védelmét és a társadalmi szemléletformálást. |
Rossmann Magyarország Kft. |
Rossmann x Respray spray újratöltő automata |
Fenntartható, újratölthető kozmetikai rendszerével forradalmasítja az aeroszolos termékek piacát a Respray x Rossmann együttműködés, csökkentve a hulladékot és a környezeti terhelést. A technológia egyszerre szolgálja a vásárlók kényelmét, a márkák társadalmi felelősségvállalását és a zöld szemléletformálást. |
CSR társadalmi kategória |
||
AUCHAN Magyarország Kft. |
MégJó! Kampány |
Újszerű módon hívta fel a figyelmet az élelmiszer-pazarlás csökkentésére és a tudatos vásárlásra a „Még jó!” kampány, a Nébih szakmai támogatásával. Az akció egyszerre szolgálta a környezeti fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást, miközben százezres nagyságrendben érte el a vásárlókat az Auchan szervezésében. |
E.ON Hungária Energetikai Zrt. |
Föld bajnokai |
A fenntarthatósági szemlélet terjesztését tűzte ki célul a „Föld bajnokai” pályázat, amely gyerekeken és oktatási intézményeken keresztül valósul meg. A kezdeményezés támogatást, láthatóságot és közösségi tudásmegosztást biztosít azoknak, akik helyben valósítanak meg környezettudatos változásokat az E.ON szervezésében. |
Essity Hungary Kft. |
Libresse női egészség CSR program |
Az „Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány támogatásával 2021 óta hívja fel a figyelmet az endometriózisra és a női egészség fontosságára az Essity-Libresse, miközben a női tabuk ledöntésén is dolgozik. Évente átlagosan 3,5 millió forint adományt gyűjtenek, és jelentős közösségi média elérést érnek el, támogatva ezzel több százezer nő életminőségének javítását. |
K&H Bank |
K&H életrevalók program |
Gyermekvédelemben élő fiatalokat támogat az „életrevalók” program, amely személyre szabott képzéseken keresztül segíti őket az önálló élet megkezdésében és társadalmi beilleszkedésükben. A K&H kezdeményezése eddig 77 fiatalt segített összesen 40 millió forint értékű támogatással, és jelentős társadalmi, szakmai visszhangot váltott ki. |
K&H Bank |
K&H mozdulj! az év tesitanára program |
Az aktív, egészséges életmódra ösztönző testnevelőtanárok elismerését tűzte ki célul a „K&H mozdulj! az év tesitanára” program. A lakossági jelölésen és szavazáson alapuló kezdeményezés országos mozgalommá vált, amely kiemelkedő társadalmi és médiafigyelmet kapott. |
Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. |
„Körforgásban a diákokkal” – edukáció a körforgásos gazdaságért |
Országos versenyeken keresztül edukálta az általános iskolásokat a szelektív hulladékgyűjtésről és az élelmiszerpazarlás megelőzéséről a „Körforgásban a diákokkal” program. A kampány több ezer diákot ért el, és a társadalmi szemléletformálást a dolgozók és a közösségi média követők bevonásával is erősítette a Lidl szervezésében. |
Tesco-Global Áruházak Zrt. |
„Start a jövőért”: 57 millió forint országszerte a Tescótól a gyerekek, fiatalok és a közösségek jövőjére |
Évente kétszer összesen 57 millió forinttal támogat helyi szervezeteket a „Start a jövőért” program, amelyek gyerekeknek és fiatal felnőtteknek szóló fejlesztő, közösségépítő projekteket valósítanak meg. A szakmai zsűri által kiválasztott pályázatok közül a vásárlók szavazással döntik el, mely kezdeményezések kapják meg a támogatást a Tesco üzletek körzetében. |
Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny zsűritagjai |
||
Név |
Cégnév |
Beosztás |
Berezvai Zombor |
Budapesti Corvinus Egyetem; Gazdasági Versenyhivatal |
Egyetemi docens; Versenyközgazdasági és Piackutatási Iroda vezető |
Fekete Zoltán |
Magyar Márkaszövetség |
Főtitkár |
Gláser Tamás |
Brand Way & Compass; VOSZ; Magyar Védjegy Egyesület |
Vezető tanácsadó; Ellenőrző bizottság alelnök; Ügyvezető elnök |
Gönci Beáta |
Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség |
Főtitkár |
Hankó Gergely |
Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége |
Ügyvezető igazgató |
Hermann Zsuzsanna |
Trade magazin |
Ügyvezető-főszerkesztő |
Kovács-Czövek Hajnalka |
GREEN BRANDS Hungary |
Country Manager |
Dr. Kozák Tamás |
Országos Kereskedelmi Szövetség |
Főtitkár |
Márta Irén |
Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért |
Ügyvezető igazgató |
Neubauer Katalin |
Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség |
Főtitkár |
Szabó Szilvia |
Magyar Élelmiszerbank Egyesület |
Ügyvezető |
Dr. Szűcs László |
PwC Legal |
Ügyvéd |
Turcsán Tünde |
YouGov Shopper |
Ügyvezető igazgató |
Vörös Attila |
Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége |
Ügyvezető igazgató |
A szakmai zsűri nevében gratulálunk minden nyertesnek!
Egyúttal bíztatunk minden márkát, vállalatot, hogy jelentkezzen a 2026. évi Fenntarthatóság szimbóluma versenyre, hiszen itt kategóriánként nem egymással versenyeznek a pályázatok, hanem saját kitűzött fenntarthatósági céljaik eléréséről kell számot adjanak, és kizárólag saját eredményeikről kell meggyőzzék a zsűrit, nem másokhoz hasonlítva.
További információ: marketing@trademagazin.hu
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható bevásárlás: kinek éri meg, és miért nem váltja le a diszkontokat?
A környezettudatos életmód ma már nem csupán elvi kérdés: egyre…
Tovább olvasom >Első otthon kétlábúnak és négylábúnak is – a gazdik közül a fiatalok választják leginkább a kölyökállatokat
Augusztus második hetében a fiatalok nehézségeire és a hontalan állatok…
Tovább olvasom >Mol-felmérés: a magyar autóvezetők 83 százaléka fontosnak tartja a fenntartható forrásból származó üzemanyag használatát
A magyar autóvezetők 83 százaléka számára fontos, hogy az autójához…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >Olcsóbbá válik a fogyókúra: árzuhanás a GLP-1 gyógyszerek piacán
Az Egyesült Államokban rohamosan csökken a GLP-1 típusú fogyókúrás gyógyszerek…
Tovább olvasom >