Megváltoztak a fogyasztói szokások, a kiskereskedelemben a nyereményjátékok hasítanak
A pontgyűjtő- kártyák és alkalmazások mellett az egyes üzletek alkalmazásait is előszeretettel használják már a vásárlók, de a nyereményjátékok vonzzák őket a leginkább. A vásárlási szokások változásáról az Ynsight Research kutatójával, Csiby Fruzsinával beszélgetett a VG Podcast munkatársa.

Fontosak a kuponok, akciók, pontgyűjtő kártáyk
A koronavírus-járvány kirobbanása óta hatalmasat változott az életünk, ami a bevásárlási szokásainkat sem hagyta érintetlenül. 2020 óta sok minden átalakult, a gazdasági válság és az orosz-ukrán háború miatti ellátási nehézségek pedig újabb és újabb kihívások elé állítják mind az élelmiszerláncokat, mind a vásárlókat, amiről természetesen előszeretettel beszélgettünk 2022-ben is az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata megvizsgálta, hogy hányszor és hogyan emlegették a magyarok a hazai üzleteket az interneten, hogy kiderüljön hol vásároltak a legszívesebben a 2022-ben – mutat rá a Világgazdaság.
Az online felmérés eredménye azt mutatta, hogy elsősorban az Aldi és a Lidl dominálják a magyarok netes beszélgetéseit. Leginkább arról szólnak a diskurzusok, hogy hol lehet hatósági áras termékeket vásárolni, illetve mekkora mennyiségben. A magyarok számára fontosak az akciók és imádják a nyereményjátékokat. Nem szeretnek viszont sok időt a boltban tölteni és a sorbanállás riasztó hatással van a vásárlásokra.
Megosztja a vásárlókat a házhoz rendelés. Sok mindent előszeretettel rendelünk a pandémia óta, viszont a bevásárlás egy érdekes kérdés. Sokan, különösen azok, akiknek nincs a néhány kilométeres körzetében bevásárlóközpont, inkább rendelnek, miközben aki néhány perc alatt eljuthat egy boltig az nem szívesen bízza másra a vásárlást. Ez az energiaválságra vezethető vissza, a drága üzemanyagok miatt tud népszerűvé válni a rendelés, viszont sokan tartanak attól, hogy nem a megfelelő termékeket kapják. Többen is beszámoltak arról a közösségi média oldalakon, hogy helyettesítő termékként egy teljesen használhatatlan termék kerül a kosarukba. Csiby Fruzsina konkrét példaként említette, hogy volt üzlet, ahol elfogyott a paradicsom, így a rendelést padlizsánnal egészítették ki.
Kapcsolódó cikkeink
Megvan a Mercedes AMG A35 nyertese – a HELL fődíja gazdára talált
Ünnepélyes keretek között adták át a HELL történetének eddigi legnagyobb…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >