Megváltoztak a fogyasztói szokások, a kiskereskedelemben a nyereményjátékok hasítanak
A pontgyűjtő- kártyák és alkalmazások mellett az egyes üzletek alkalmazásait is előszeretettel használják már a vásárlók, de a nyereményjátékok vonzzák őket a leginkább. A vásárlási szokások változásáról az Ynsight Research kutatójával, Csiby Fruzsinával beszélgetett a VG Podcast munkatársa.
A koronavírus-járvány kirobbanása óta hatalmasat változott az életünk, ami a bevásárlási szokásainkat sem hagyta érintetlenül. 2020 óta sok minden átalakult, a gazdasági válság és az orosz-ukrán háború miatti ellátási nehézségek pedig újabb és újabb kihívások elé állítják mind az élelmiszerláncokat, mind a vásárlókat, amiről természetesen előszeretettel beszélgettünk 2022-ben is az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata megvizsgálta, hogy hányszor és hogyan emlegették a magyarok a hazai üzleteket az interneten, hogy kiderüljön hol vásároltak a legszívesebben a 2022-ben – mutat rá a Világgazdaság.
Az online felmérés eredménye azt mutatta, hogy elsősorban az Aldi és a Lidl dominálják a magyarok netes beszélgetéseit. Leginkább arról szólnak a diskurzusok, hogy hol lehet hatósági áras termékeket vásárolni, illetve mekkora mennyiségben. A magyarok számára fontosak az akciók és imádják a nyereményjátékokat. Nem szeretnek viszont sok időt a boltban tölteni és a sorbanállás riasztó hatással van a vásárlásokra.
Megosztja a vásárlókat a házhoz rendelés. Sok mindent előszeretettel rendelünk a pandémia óta, viszont a bevásárlás egy érdekes kérdés. Sokan, különösen azok, akiknek nincs a néhány kilométeres körzetében bevásárlóközpont, inkább rendelnek, miközben aki néhány perc alatt eljuthat egy boltig az nem szívesen bízza másra a vásárlást. Ez az energiaválságra vezethető vissza, a drága üzemanyagok miatt tud népszerűvé válni a rendelés, viszont sokan tartanak attól, hogy nem a megfelelő termékeket kapják. Többen is beszámoltak arról a közösségi média oldalakon, hogy helyettesítő termékként egy teljesen használhatatlan termék kerül a kosarukba. Csiby Fruzsina konkrét példaként említette, hogy volt üzlet, ahol elfogyott a paradicsom, így a rendelést padlizsánnal egészítették ki.
Kapcsolódó cikkeink
Nagyszabású akciókkal és garantált nyereményekkel indul az új év a PENNY-ben!
A megszokott pénztárcabarát árak mellett vonzó szezonális kínálattal, megújult kedvezményekkel…
Tovább olvasom >Közös nyereményjátékot hirdet a MOL és a Mastercard
A MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátékot hirdet, amelyben…
Tovább olvasom >Jelentős eltérést mutatnak az élelmiszer-vásárlási szokások a Balkánon
A Mediana TGI Adria több mint 17.000 szlovén, horvát és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >