Megváltozott munkaképességűeket foglalkoztat a McDonald's
Lezárult az a kétéves program, amelyet a Salva Vita Alapítvány és a Mc Donald's Magyarország Kft. két évvel ezelőtt kezdett konzorciumi együttműködésben a megváltozott munkaképességű fiatalok foglalkoztatásának javítása érdekében – jelentették be a résztvevők képviselői kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
A közös projekt célja az volt, hogy az értelmi sérült, autizmussal élő és tanulásban akadályozott, elsősorban fiatal munkavállalók hosszú távon dolgozhassanak a McDonald's budapesti és főváros környéki éttermeiben, főként vendégtéri takarítói munkakörben.
A TÁMOP, azaz a Társadalmi Megújulás Operatív Programjából a projektre valamivel több mint 50 millió forint állt rendelkezésre két év alatt. Ebből az összegből 16 munkavállaló munkabérének 75 százalékát fedezték egy éven keresztül, valamint az alapítvány költségeit is, amely támogatta a hátrányos helyzetű fiatalok munkába állítását.
A projektben való részvételre 21 megváltozott munkaképességű fiatalt választottak ki, akikből 14 most is a McDonald's éttermeiben dolgozik. A foglalkoztatottak tevékenységét mentorok segítették az állásinterjún való részvételtől a befogadó éttermek közösségeibe való beilleszkedésig.
Gáspár Ferenc, a McDonald's Magyarország Kft. hr-igazgatója az MTI-nek elmondta: a McDonald's éttermekben több mint 100 megváltozott munkaképességű embert, főként fiatalt foglalkoztatnak. Ők a McDonald's éttermekben dolgozók mintegy 4 százalékát teszik ki. A mostani programra a McDonald's saját forrásaiból mintegy 8-10 millió forintot költött.
A HR igazgató utalt arra is, hogy a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a magyarországi multicég társadalmi felelősségvállalási programjának fontos alkotóeleme. Hozzátette: a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását a továbbiakban is folytatni kívánják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >