Megújul a Mammut I.: nemcsak a méret a lényeg
Bár a Nyugat Európai országokban korántsem új jelenség a hatalmas bevásárló-központ, Közép- és Kelet-Európában sokszor elég egy giga méret ahhoz, hogy a pláza piacvezető legyen az adott országban. Hazánk ebből a szempontból már úgy tűnik egy érettebb fogyasztónak számít.
Nálunk nem feltétlenül a méret a lényeg. A magyar shoppingoló már sokszor márkahű, és inkább a minőségi, vásárlásbarát, a 2010-es évek életmódjához igazított plázákat részesíti előnyben a monstre épületekkel szemben.
Egy igazán sikeres üzletháznak időnként meg kell újulnia. Sok fejlesztői csoport multifunkcionálissá alakítja át központját, megint mások tematikus áruház kialakításában látják a vérfrissítés lehetőségét. Ha ehhez egy jól kitalált marketingkampányban mesélik el a vevőknek, hogy a márka az új arculattal, a szélesebb vagy épp tematikusabb kínálattal teljesen megváltozott, akkor kész is a sikeres újrapozicionálás.
Van azonban a plázáknak azon csoportja, mely egy jól megalkotott stratégia mentén, sikeres bérlői mix-szel nem kényszerül másra, csupán arra, hogy időnként építészetileg váljon újjá, korszerűvé és alkalmazkodjon a kor kihívásaihoz. Manapság egy bevásárlóközpont már nem működhet nem környezetbarát technológiákkal, nem lehet designjában elavult, nem hagyhatja ki a legújabb információ- technológiai eszközöket a látogatóival való kommunikációban.
Utóbbi cipőben jár Budapest legnépszerűbb elsőgenerációs budai bevásárlóközpontja, a Mammut I. is. Bár a hely töretlenül népszerű, az épület szerkezetileg hibátlan, a sikeres működést semmi sem gátolja, az 1998-ban megnyílt Mammut I.-re ráfér egy kis átalakítás. Felismerte ezt a központ vezetősége is, és az idén nyáron el is indult a 750 millió Ft-os fejlesztés, mely előre láthatóan a jövő év őszéig tart majd. A munkálatok a napi működést nem zavarják, így a bérlők semmiben sem szenvedik kárát a felújításnak.
A Mammut I. a tervek szerint új oszlopokat, álmennyezetet, burkolatokat, mozgólépcsőket és panorámaliftet kap. Látványosan átalakul az átrium és a bejáratok területe. Modern bútorok, korszerű világítás és szellőztetés, érintőképernyős információs rendszer és egységes cégérek kerülnek a folyosókra. A mára szimbólummá váló szökőkút mellé három újabb épül a Mammut I.-ben – írja a Világgazdaság Online.
T
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >