Megújul a Magyar Turizmus Zrt.
Megújul a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.), a turizmus és az agrármarketing-programok hatékonyabb támogatása érdekében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a turisztikai ágazatot összefogó intézmény egyik kiemelt feladata lesz a részben uniós forrásokból is támogatott turisztikai vállalkozások, illetve mezőgazdasági termékek, hungarikumok népszerűsítése Magyarországon és külföldön.
Ennek érdekében a marketingtevékenységre, az ágazat által nyújtott újdonságok megismertetésére az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a zrt.-nek – idézte a közlemény Varga Mihályt. A nemzetgazdasági miniszter úgy véli, a Magyar Turizmus Zrt.-nek mindent meg kell tennie, hogy az elmúlt évekhez hasonló bővülés legyen a turisztikai ágazatban, még több hazai és külföldi vendég töltse szabadidejét magyarországi szálláshelyeken és fogyasszon magyar termékeket.
A közlemény emlékeztetett, hogy tavaly Magyarországon 7,2 százalékkal több, összesen 9,5 millió vendég 5,4 százalékkal több, 24,2 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken. A belföldi vendégek száma 10 százalékkal, a tőlük származó bruttó szállásdíj-bevétel pedig mintegy 15 százalékkal emelkedett, a külföldiektől származó szállásdíj-növekedés pedig csaknem elérte a 11 százalékot 2014-ben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
UNESCO-busz néven indult szászföldi látnivalókat összekötő turistajárat Erdélyben
UNESCO-busz néven indított szászföldi látnivalókat érintő turistajáratot Erdélyben egy turisztikai…
Tovább olvasom >A fenntartható turizmus fejlesztését segítő uniós program indult Szegeden
A fenntartható turizmus fejlesztését segítő, 2,5 millió eurós (mintegy egymilliárd…
Tovább olvasom >Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >