Megújította újrahasznosítási célkitűzését a Schwarz Group

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 08. 09:11
🎧 Hallgasd a cikket:

A Lidl és a Kaufland üzletláncokat birtokló Schwarz Group új fenntarthatósági célt jelentett be: 2030-ig házon belüli hulladékának 95%-át kívánja újrahasznosítani. A vállalat Road to Zero Waste programja minden leányvállalatnál és minden célországban egységesen érvényesül majd.

A cél elérésének érdekében valamennyi üzlet független tanúsítást kap a DIN SPEC 91436 szabvány alapján, amely a kereskedelmi egységek karbonlábnyomát méri. A cég kiemelte, hogy a megfelelő hulladékszeparálás kulcsfontosságú az anyagok újrafelhasználhatósága érdekében. A cél nem vonatkozik az újrahasznosító és ártalmatlanító létesítmények, valamint az építkezések hulladékára, továbbá a vállalat kizárja a belső hulladék hőenergiás hasznosítását – számolt be az ESM Magazine.

Az intézkedés a Schwarz Group átfogó körforgásos gazdasági stratégiájának, a REset Resources-nak része. A cég 2024-es üzleti évben több mint hárommillió tonna hulladékot kezelt és hasznosított újra. A kiskereskedelmi lánc kereskedői szintén csatlakoztak a REcollect programhoz, amelynek célja, hogy 2030-ra ugyanannyi újrahasznosítható anyagot gyűjtsenek be, mint amennyit saját márkás termékeik és reklámanyagaik előállítása során felhasználnak.

A vállalat környezetvédelmi divíziója, a PreZero, külső cégeknek is támogatást nyújt saját hulladékcsökkentési törekvéseik megvalósításában. A Schwarz Group hangsúlyozta, hogy hosszú távú célja Európa erőforrás-szuverenitásának erősítése.

Susanne Marell, a Lidl vállalati kapcsolatokért felelős igazgatósági tagja szerint az ambiciózus célkitűzés tovább erősíti a Schwarz Group úttörő szerepét a körforgásos gazdaságban, mondván „egyértelműen és mérhetően bizonyítjuk, hogy a körforgásos gazdaság működik, és alternatívája nincs”.

Kapcsolódó cikkeink