Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség
Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ): a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 dokumentum által meghatározott 12 legfontosabb küldőpiacra fókuszálnak, januártól két küldőpiacra, az észak-amerikai és a német területekre neveztek ki országspecialistákat – közölte az MTÜ az MTI érdeklődésére.
A többi piacra várhatóan 2018 áprilisáig neveznek ki szakembereket, de emellett még idén megkezdődik a fejlődő piacok felmérése is. A nemzetközi országspecialisták a tengerentúlon helyi irodákban dolgoznak majd, míg az európai piacokon Budapestről látják el feladatukat – írták.
A 12 fő küldőpiac: Amerikai Egyesült Államok/Kanada, Ausztria, Csehország, Franciaország, Kína, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Szlovákia – közölte az MTÜ.
A kormány tavaly októberben fogadta el a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-at. A stratégia célkitűzése, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma országosan elérje az ötvenmilliót, a 2016-os 27 millió 629 ezer után. A stratégia megvalósításához a 2030-ig terjedő időszakban előirányzott fejlesztési források: 574,6 milliárd forint hazai költségvetési forrás és 253,6 milliárd forint uniós fejlesztési forrás.
Orbán Viktor miniszterelnök a Turizmus Summit 2017 konferencián tavaly októberben kijelentette: a stratégiában szereplő célok szerint 2030-ig a turizmus hozzájárulása a GDP-hez a jelenlegi 10-ről 16 százalékra emelkedik, a turizmusban dolgozók száma pedig 364 ezerről 450 ezerre. A célok valamennyi fejlesztés zsinórmértékéül szolgálnak, csak olyan fejlesztésre jut forrás, amely összhangban van a stratégiával. Az új stratégiával jó esély van arra, hogy Magyarország elfoglalja méltó helyét a világ turisztikai térképén – mondta a miniszterelnök.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >