Megugrott Svájc óraexportja
Jelentősen nőtt Svájc óraexportja szeptemberben éves összevetésben, jóval nagyobb mértékben, mint augusztusban. A svájci óraipari szövetség honlapján szereplő adatok szerint a szeptemberi kivitel értéke 1,820 milliárd frank volt, 10,2 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
Augusztusban szerényebb, 1,5 százalék volt a növekedés.
Szeptemberben a svájci órák legfontosabb exportpiacain vegyesen alakultak az eladások.
Az augusztusi 12,7 százalék esés után szeptemberben 4,6 százalékkal, 196,7 millió frankra csökkent a svájci órakivitel Hongkongba, miközben az Egyesült Államokba 14,7 százalékkal, 214,8 millió frankra emelkedett a múlt hónapban. Ezzel az Egyesült Államok már a második egymást követő hónapban volt a svájci óragyártók legnagyobb exportpiaca, ami 2010 óta folyamatosan Hongkong volt.
Az óraexport Kínába 26 százalékkal, 162 millió frankra, Japánba 31,6 százalékkal, 146,8 millió frankra, Szingapúrba 20,5 százalékkal, 109,5 millió frankra, Nagy-Britanniába pedig 0,6 százalékkal, 122,1 millió frankra emelkedett.
Erre a hat piacra került a svájci órák közel a fele, ahol átlagosan 12,5 százalékkal nőtt a svájci órák exportja szeptemberben.
Az első kilenc hónapban Svájc 15 milliárd 924 millió frank értékben adott el órákat külföldön, ami 2,8 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Svájc tavaly 21 milliárd 173 millió frank értékben exportált órákat, ami 6,3 százalékos növekedés a megelőző évhez képest, amikor a bővülés szerényebb, 2,7 százalék volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Svájcban terjeszkedik a Rossmann
A Svájcban már régóta közkedvelt Rossmann drogérialánc az év végén…
Tovább olvasom >150 munkahelyet szüntet meg Migros Supermarket AG üzletmenetének racionalizálása során
A Migros Supermarket AG, a Migros szupermarket üzletága, 2024. július…
Tovább olvasom >Tömegével szívja fel a hazai húsipari dolgozókat Svájc
A hentesek és marhacsontozók keresése Svájcban egyre inkább magyar munkavállalókra…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >