Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés tapasztalható az európaiak utazási kedvében a 2024 októbere és 2025 márciusa közötti időszakra vonatkozóan. Az adatok szerint az európaiak 73%-a tervez utazást ebben az időszakban, ami 6%-os emelkedést mutat az előző év azonos időszakához képest – írja a Turizmus.com.
Nagyobb költségvetés, kevesebb aggodalom
Az európai utazók egyre kevésbé aggódnak az utazási költségek miatt. A kutatás szerint a megkérdezettek mindössze 19%-a jelezte, hogy az utazási költségek aggodalomra adnak okot, ami 3%-os csökkenés az előző évhez képest. Az utazási költségvetést illetően a válaszadók 27%-a 500-1000 euró közötti összeget számol egy személyre, míg 26% már 1500-2500 eurós kiadással tervez.
Az aggodalmak listáján azonban továbbra is szerepel a pénzügyi helyzet miatti félelem: a válaszadók 15%-a fejezte ki ezzel kapcsolatos aggályait. Ezen kívül az orosz-ukrán háború és a közel-keleti feszültségek is említést nyertek, míg a munkaerőhiány és a túlzsúfolt célállomások 9%-os arányban okoztak aggodalmat.
A biztonság az elsődleges szempont
A nyaralási célpont kiválasztásánál az európaiak 18%-a számára a biztonság a legfontosabb szempont, ezt követi a stabil időjárás és az akciós ajánlatok iránti kereslet. A barátságos, vendégszerető környezet szintén kiemelt szempont a tervezés során.
A legnagyobb arányban az Egyesült Királyságból terveznek utazni: a megkérdezettek 84%-a nyilatkozott így, ami 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Németország és Franciaország szintén magas arányban képviselteti magát az utazni vágyók körében.
A fiatalok vezetik az utazási fellendülést
A kutatás szerint minden korcsoportban nő az utazási kedv, de a legnagyobb növekedés a fiatalok körében tapasztalható. A 25-34 éves korosztály 75%-a tervezi, hogy útra kel, ami 9%-os emelkedést jelent az előző évhez képest. A 18-24 évesek és a 35-44 évesek körében is jelentős az érdeklődés, a fiatalabb csoport 64%-a, míg a középkorosztály 78%-a tervezi utazását.
Az idősebb utazók körében is figyelemre méltó az aktivitás: az 55 év felettiek 75%-a tervezi az utazást, közülük 45% hét éjszakánál hosszabb tartózkodást tervez, és különösen érdeklődnek a kulturális, örökségi és természeti élmények iránt.
Kevésbé ismert úti célok a fókuszban
Bár a hagyományosan népszerű úti célok, mint Spanyolország, Franciaország és Olaszország, továbbra is népszerűek, az európaiak körében egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a kevésbé ismert helyek iránt. A kutatás kimutatta, hogy a válaszadók 51%-a inkább a kevésbé frekventált helyszínekre koncentrál, hogy elkerülje a népszerű helyek zsúfoltságát.
A fiatalok különösen szívesen fedezik fel az új, eddig kevésbé ismert helyszíneket. Az adatok szerint 38% a kevésbé frekventált területekre, míg 18% a távoli, minimális infrastruktúrával rendelkező úti célokra összpontosít.
Ez az új trend azzal magyarázható, hogy a fiatal utazók egyre inkább a különleges, egyedi élményekre vágynak, elkerülve a klasszikus turistaútvonalakat. Az európai utazási piac tehát a következő időszakban sokszínűbb és izgalmasabb lehetőségeket tartogat, amelyeket mind a fiatalabb, mind az idősebb generációk élvezhetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >