Megugrik a nyári szezonális termékek forgalma a kánikula miatt

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 03. 11:53

A következő hőségnapokon többszörösére is ugorhat a hűsítő termékek, az ásványvizek, sörök, jégkrémek forgalma a kiskereskedelemben.

sor-sor

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére pénteken elmondta: még nem érzékelhető az értékesítés bővülése, azonban a következő napok kánikulája miatt várhatóan jelentősen emelkedik majd a nyári szezonális termékek forgalma. Becsléseik szerint ezen termékekből a szokásos nyári, átlagos hőmérsékleti napok forgalmának többszörösét fogják értékesíteni.

Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége elnökének várakozásai szerint a forrónak ígérkező július és augusztus az év végére azt eredményezi majd, hogy az idei sörfogyasztás meghaladja a 2014-ben mért, mintegy 6 millió hektolitert. Tavaly 2 százalékkal növekedett a fogyasztás a hűvös nyár ellenére – válaszolta az MTI megkeresésére.

Kifejtette, hogy a kánikulában az emberek főképp a könnyebb, láger típusú és a búzasöröket keresik. A hazai sörök kiváló minőségűek, amit nemrégiben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal vizsgálata is igazolt – jegyezte meg.

A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a második negyedévi forgalom becsléseik szerint 4-5 százalékkal lehet magasabb az egy évvel korábbinál. Az első negyedévben 249 millió liter ásványvíz fogyott, 2-3 százalékkal több, mint a megelőző évben. Megjegyezték, hogy míg az 1990-es években szezonális volt az ásványvíz-fogyasztás, csupán 3-4 liter volt fejenként éves szinten, tavaly az érték már 117 literre emelkedett.

Az Auchan áruházlánc arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint jelentősen növeli az ásványvíz-fogyasztást, ha a hőmérséklet tartósan 30 fok felett van. Az üdítőfogyasztás 20-30 százalékkal, míg a sörfogyasztás 30-40 százalékkal magasabb ezeken a napokon – közölték.

Sokan választják a kedvező árú, akciós termékeket, ezeknek a forgalma ilyenkor ugrásszerűen megnő – tette hozzá írásos válaszában az áruházlánc. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink