Megugrik a nyári szezonális termékek forgalma a kánikula miatt
A következő hőségnapokon többszörösére is ugorhat a hűsítő termékek, az ásványvizek, sörök, jégkrémek forgalma a kiskereskedelemben.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére pénteken elmondta: még nem érzékelhető az értékesítés bővülése, azonban a következő napok kánikulája miatt várhatóan jelentősen emelkedik majd a nyári szezonális termékek forgalma. Becsléseik szerint ezen termékekből a szokásos nyári, átlagos hőmérsékleti napok forgalmának többszörösét fogják értékesíteni.
Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége elnökének várakozásai szerint a forrónak ígérkező július és augusztus az év végére azt eredményezi majd, hogy az idei sörfogyasztás meghaladja a 2014-ben mért, mintegy 6 millió hektolitert. Tavaly 2 százalékkal növekedett a fogyasztás a hűvös nyár ellenére – válaszolta az MTI megkeresésére.
Kifejtette, hogy a kánikulában az emberek főképp a könnyebb, láger típusú és a búzasöröket keresik. A hazai sörök kiváló minőségűek, amit nemrégiben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal vizsgálata is igazolt – jegyezte meg.
A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a második negyedévi forgalom becsléseik szerint 4-5 százalékkal lehet magasabb az egy évvel korábbinál. Az első negyedévben 249 millió liter ásványvíz fogyott, 2-3 százalékkal több, mint a megelőző évben. Megjegyezték, hogy míg az 1990-es években szezonális volt az ásványvíz-fogyasztás, csupán 3-4 liter volt fejenként éves szinten, tavaly az érték már 117 literre emelkedett.
Az Auchan áruházlánc arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint jelentősen növeli az ásványvíz-fogyasztást, ha a hőmérséklet tartósan 30 fok felett van. Az üdítőfogyasztás 20-30 százalékkal, míg a sörfogyasztás 30-40 százalékkal magasabb ezeken a napokon – közölték.
Sokan választják a kedvező árú, akciós termékeket, ezeknek a forgalma ilyenkor ugrásszerűen megnő – tette hozzá írásos válaszában az áruházlánc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >