Megugrik a nyári szezonális termékek forgalma a kánikula miatt
A következő hőségnapokon többszörösére is ugorhat a hűsítő termékek, az ásványvizek, sörök, jégkrémek forgalma a kiskereskedelemben.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére pénteken elmondta: még nem érzékelhető az értékesítés bővülése, azonban a következő napok kánikulája miatt várhatóan jelentősen emelkedik majd a nyári szezonális termékek forgalma. Becsléseik szerint ezen termékekből a szokásos nyári, átlagos hőmérsékleti napok forgalmának többszörösét fogják értékesíteni.
Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége elnökének várakozásai szerint a forrónak ígérkező július és augusztus az év végére azt eredményezi majd, hogy az idei sörfogyasztás meghaladja a 2014-ben mért, mintegy 6 millió hektolitert. Tavaly 2 százalékkal növekedett a fogyasztás a hűvös nyár ellenére – válaszolta az MTI megkeresésére.
Kifejtette, hogy a kánikulában az emberek főképp a könnyebb, láger típusú és a búzasöröket keresik. A hazai sörök kiváló minőségűek, amit nemrégiben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal vizsgálata is igazolt – jegyezte meg.
A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a második negyedévi forgalom becsléseik szerint 4-5 százalékkal lehet magasabb az egy évvel korábbinál. Az első negyedévben 249 millió liter ásványvíz fogyott, 2-3 százalékkal több, mint a megelőző évben. Megjegyezték, hogy míg az 1990-es években szezonális volt az ásványvíz-fogyasztás, csupán 3-4 liter volt fejenként éves szinten, tavaly az érték már 117 literre emelkedett.
Az Auchan áruházlánc arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint jelentősen növeli az ásványvíz-fogyasztást, ha a hőmérséklet tartósan 30 fok felett van. Az üdítőfogyasztás 20-30 százalékkal, míg a sörfogyasztás 30-40 százalékkal magasabb ezeken a napokon – közölték.
Sokan választják a kedvező árú, akciós termékeket, ezeknek a forgalma ilyenkor ugrásszerűen megnő – tette hozzá írásos válaszában az áruházlánc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a felelős mezőgazdasági vízgazdálkodás az aszályos időszakban
Kiemelten fontos, hogy a magyar mezőgazdaság alkalmazkodni tudjon az éghajlatváltozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >