Megtorpant a közép-európai bérek felzárkózása
Szomorú adatra világított rá a közép-európai bérhelyzettel kapcsolatban az Európai Szakszervezeti Szövetség magyar kutatója – írja a hvg.hu. Galgóczi Béla tanulmányából kiderül: miközben a régióban fokozatosan nőtt a termelékenység (vagyis az adott munkaidőre eső teljesítmény), a bérek felzárkózása ezt nemhogy nem követte, de egyre jobban szakad le Nyugat-Európához képest.
A kutató a magyar, a cseh és a lengyel átlagkeresetet vetette össze a némettel és meglepő eredményre jutott. Amíg a közép-európai országokban a kilencvenes évektől a válságig 10 százalék körüli szintről a német bérek 30 százaléka fölé emelkedtek a bérek, 2008 óta ez az arány jelentősen visszaesett.
A három ország közül nálunk a legtragikusabb a helyzet. Amíg itt az átlagkereset 2008-ban a német 31,9 százaléka volt, két évvel később már csak 29,7 százaléka, 2015-ben pedig alig több mint a negyede, 25,1 százaléka. A nagy eséshez hozzájárulhatott a forint árfolyamának bezuhanása is, ám az Eurostat árfolyammal és életszínvonallal korrigált adatai is hasonló visszaesést mutatnak. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása negyedével csökkentheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást
A környezeti szempontból fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása több mint…
Tovább olvasom >Évente 35 billió euróra kárt okoz az éghajlatváltozás
Az éghajlatváltozás hatásait kutató potsdami PIK Intézet (PIK) tanulmánya szerint…
Tovább olvasom >Szakértők szerint a növényi alapú fehérjék az esszenciális aminosavak teljes értékű forrásainak számítanak
Egy új tanulmány azt a tévhitet igyekszik eloszlatni, mely szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >