Megtorpant az okostelefonok világpiaci értékesítése
Megtorpant a tavalyi negyedik negyedévben az okostelefonok világpiaci értékesítésének növekedése. Emelkedett viszont a kínai gyártók részesedése a két piacvezető, a Samsung és az Apple, illetve az összes többi gyártó kárára – ezt mutatja az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése.
A tavalyi negyedik negyedévben 0,12 százalékkal 408,3 millióra nőtt a világpiaci okostelefon-értékesítés a 2017 negyedik negyedévi 407,8 millióról. A tavalyi teljes éves 1,555 milliárdos értékesítési volumen viszont 1,24 százalékkal haladja meg az előző évi 1,536 milliárdot.
A három legnagyobb kínai okostelefon gyártó vállalat, a Huawei, a Xiaomi és az Oppo tavaly együttesen 5,6 százalékponttal 28,5 százalékra növelte részesedését az okostelefonok világpiacán a 2017-es 22,9 százalékról. A két piacvezető, a Samsung és az Apple 2,5 százalékpontot veszített részesedéséből, ami így a 2017-es 34,9 százalékról 32,4 százalékra csökkent tavaly. Az összes többi gyártó piaci részesedése pedig 3,2 százalékponttal 42,2 százalékról 39,0 százalékra csökkent.
A piacvezető Samsung tavaly az egész évben 295,0 millió okostelefont értékesített az előző évi 321,3 millió után. Piaci részesedése 19,0 százalékra csökkent 20,9 százalékról.
A második legnagyobb okostelefon-gyártó, az Apple 13,4 százalékos piaci részesedésre tett szert tavaly 209,0 millió iPhone értékesítésével a 2017-es 214,9 millió után, ami akkor 14,0 százalékos piaci részesedést biztosított számára.
A Huawei 202,9 millió okostelefont értékesített tavaly, a 2017-es 150,5 millió után, piaci részesedése 13,0 százalékra emelkedett 9,8 százalékról.
A Xiaomi 7,9 százalékra növelte piaci részesedését 5,8 százalékról, ehhez tavaly 122,4 millió készüléket adott el, az egy évvel korábbi 88,9 millió után.
Az Oppo a 2017-es 112,1 millió után tavaly 118,8 millió okostelefont vitt piacra, részesedése 7,6 százalékra emelkedett 7,3 százalékról.
Az összes többi gyártó eladásai együttesen 607,0 millióra csökkentek 648,8 millióról, piaci részesedésük pedig 39,0 százalékra zsugorodott 72,2 százalékról.
A negyedik negyedév vesztesének az Apple bizonyult. Gyorsított viszont a Huawei, valamint az Oppo és ennek köszönhetően a kínai cégek között is változott a sorrend: az Oppo a Xiaomit megelőzve a harmadik helyre tört fel.
Az Apple eladásai a negyedik negyedévben 11,8 százalékkal, 2016 első negyedéve óta a legnagyobb mértékben estek vissza az előző évihez képest, mig a teljes évben 2,7 százalékkal csökkentek.
A Huawei a negyedik negyedévben az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal.
A legnagyobb lendületet az Oppo vette fel a negyedik negyedévben az évben elért korábbi teljesítményéhez képest: a negyedik negyedévben 23,1 százalékkal növelte eladásait, éves teljesítménye pedig 5,9 százalékos növekedés.
A Xiaomi a negyedik negyedévre elveszítette növekedési lendületét: eladásai 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, éves teljesítménye azonban ezzel együtt is 37,6 százalékos növekedés.
A Samsung tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, a 2018-es negyedik negyedévben pedig 4,4 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >Hazai műszaki elektronikai piac változása 2022-ben
A 2022-es év végére csökkenő kereslet jellemezte a hazai műszaki…
Tovább olvasom >8,7 százalékkal esett az okostelefonok kiszállítása a második negyedévben
Éves összevetésben az idei második negyedévben 8,7 százalékkal, 286 millióra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >