Megtorpant az okostelefon eladások növekedése a világ legnagyobb piacán
Nyolc év folyamatos expanzió után tavaly csökkent az okostelefonok értékesítése Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán, de néhány belföldi gyártó eladásai töretlenül bővülnek.
A mobiltelefonok értékesítése tavaly 4 százalékkal, 460 millió közelébe esett vissza – idézi a BBC a Canalys piackutató intézet felmérését. Az intézet azzal magyarázza a forgalom hanyatlását, hogy a fogyasztók a legegyszerűbb telefonokról áttértek a középkategóriájú készülékek vásárlására, és nem tartják szükségesnek másik készülék beszerzését. A piacon a „cseréljük ki” hangulat helyett az „ezzel már beérhetjük” hangulat dominál. Szerepet játszik az is, hogy az okostelefonok életciklusa erősen meghosszabbodott.
A Canalys úgy látja, hogy a piac csak akkor kezd ismét bővülni, amikor 2019 vége felé megjelennek az 5G készülékek.
A szállítókat tekintve jelentős átrendeződés ment végbe. Míg 2010 és 2015 között a globális piacot az Apple és a Samsung vetélkedése jellemezte, 2017 közepén a Huawei már közel annyi okostelefont értékesített mint az Apple, és eladásai kétszámjegyű növekedést mutatnak.
A nagyvárosi gazdagok továbbra is kötelezőnek tartják a legújabb iPhone és Galaxy modellek megvásárlását, Kína vidéki régióiban az emberek ezt nem engedhetik meg maguknak és alapkategóriájú készülékekkel kénytelenek beérni. Ezeket a fogyasztókat vette célba jóval olcsóbb prémiumkészülékekkel az Oppo és a Vivo, nem elsősorban az interneten, hanem kisvárosi boltokban kínálva telefonjait.
A Canalys kiemeli, hogy a legújabb kínai márkák minősége az iPhone 8 és az iPhone 8 Plus minőségéhez fogható, de a Huawei Mate 10 és Mate 10 Pro típusa 30 százalékkal olcsóbb, mint az iPhone 8.
A Samsung eladásait az is fékezte, hogy a dél-koreai gyártó termékei iránt a kigyulladásra hajlamos Galaxy Note 7 márka körüli botrány miatt erősen megcsappant a bizalom. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >Sára Botond: a húsvéti ünnepkörhöz tartozó termékek minőségének laboratóriumi vizsgálata és a kereskedelmi egységek, vásárok ellenőrzése zajlik
Húsvét közeledtével a kormányhivatal kiemelt ellenőrzéseket folytat a kereskedelmi egységeknél…
Tovább olvasom >