Megtorpant az okostelefon eladások növekedése a világ legnagyobb piacán
Nyolc év folyamatos expanzió után tavaly csökkent az okostelefonok értékesítése Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán, de néhány belföldi gyártó eladásai töretlenül bővülnek.
A mobiltelefonok értékesítése tavaly 4 százalékkal, 460 millió közelébe esett vissza – idézi a BBC a Canalys piackutató intézet felmérését. Az intézet azzal magyarázza a forgalom hanyatlását, hogy a fogyasztók a legegyszerűbb telefonokról áttértek a középkategóriájú készülékek vásárlására, és nem tartják szükségesnek másik készülék beszerzését. A piacon a „cseréljük ki” hangulat helyett az „ezzel már beérhetjük” hangulat dominál. Szerepet játszik az is, hogy az okostelefonok életciklusa erősen meghosszabbodott.
A Canalys úgy látja, hogy a piac csak akkor kezd ismét bővülni, amikor 2019 vége felé megjelennek az 5G készülékek.
A szállítókat tekintve jelentős átrendeződés ment végbe. Míg 2010 és 2015 között a globális piacot az Apple és a Samsung vetélkedése jellemezte, 2017 közepén a Huawei már közel annyi okostelefont értékesített mint az Apple, és eladásai kétszámjegyű növekedést mutatnak.
A nagyvárosi gazdagok továbbra is kötelezőnek tartják a legújabb iPhone és Galaxy modellek megvásárlását, Kína vidéki régióiban az emberek ezt nem engedhetik meg maguknak és alapkategóriájú készülékekkel kénytelenek beérni. Ezeket a fogyasztókat vette célba jóval olcsóbb prémiumkészülékekkel az Oppo és a Vivo, nem elsősorban az interneten, hanem kisvárosi boltokban kínálva telefonjait.
A Canalys kiemeli, hogy a legújabb kínai márkák minősége az iPhone 8 és az iPhone 8 Plus minőségéhez fogható, de a Huawei Mate 10 és Mate 10 Pro típusa 30 százalékkal olcsóbb, mint az iPhone 8.
A Samsung eladásait az is fékezte, hogy a dél-koreai gyártó termékei iránt a kigyulladásra hajlamos Galaxy Note 7 márka körüli botrány miatt erősen megcsappant a bizalom. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >