Megtorpant a luxuscikkek eladása Kínában
Tavaly visszaestek a luxustermékek eladásai Kínában, bár az 1 százalékos éves mérséklődést megfigyelők inkább csak jelzésértékűnek tekintik; 2013-ban és 2012-ben még 2, illetve 7 százalékos növekedést mértek az ágazat megfigyelői – számolt be a trendekről a kínai média csütörtökön.
A kínai szárazföldön a fogyasztás értéke a Bain & Company konzultációs cég elemzése szerint tavaly 115 milliárd jüan, 18,8 milliárd dollár volt. A Hszinhua hírügynökség által idézett Bain & Company megállapítása szerint a leglátványosabban a luxus órák és a férfi divatcikkek forgalma esett vissza, 13, illetve 10 százalékkal.
A jelenség okaként a kínai kormány által a kormányzati és párthivatalnokok, köztisztviselők számára előírt visszafogottságot, takarékos életformát, a korrupció elleni harcot és annak az ajándékozásra gyakorolt hatását jelölik meg. A hongkongi visszaesést pedig egyértelműen a Foglald el a központot! mozgalom közterületfoglaló tüntetéssorozatának a számlájára írják.
Az elemzés arra is kitért, hogy a kínaiak által vásárolt luxustermékek 70 százalékát az úgynevezett „tajkou” csatornán keresztül vásárolják, ami azt jelenti, hogy online ügynökségek megbízás alapján külföldön szerzik be a kívánt árut. A hatékonyan működő szolgáltatás népszerűsége egyrészt a határon túl vásárolt termékek iránti nagyobb bizalomra vezethető vissza, másrészt így a luxuscikkeket terhelő adók megfizetése is megkerülhető.
Kína a legtöbb nyugati luxustermék gyártójának legfontosabb piaca. Egyes felmérések szerint a világ luxuscikkeinek körülbelül 30 százalékát vásárolják meg kínaiak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >