Megtorpant a luxuscikkek eladása Kínában
Tavaly visszaestek a luxustermékek eladásai Kínában, bár az 1 százalékos éves mérséklődést megfigyelők inkább csak jelzésértékűnek tekintik; 2013-ban és 2012-ben még 2, illetve 7 százalékos növekedést mértek az ágazat megfigyelői – számolt be a trendekről a kínai média csütörtökön.
A kínai szárazföldön a fogyasztás értéke a Bain & Company konzultációs cég elemzése szerint tavaly 115 milliárd jüan, 18,8 milliárd dollár volt. A Hszinhua hírügynökség által idézett Bain & Company megállapítása szerint a leglátványosabban a luxus órák és a férfi divatcikkek forgalma esett vissza, 13, illetve 10 százalékkal.
A jelenség okaként a kínai kormány által a kormányzati és párthivatalnokok, köztisztviselők számára előírt visszafogottságot, takarékos életformát, a korrupció elleni harcot és annak az ajándékozásra gyakorolt hatását jelölik meg. A hongkongi visszaesést pedig egyértelműen a Foglald el a központot! mozgalom közterületfoglaló tüntetéssorozatának a számlájára írják.
Az elemzés arra is kitért, hogy a kínaiak által vásárolt luxustermékek 70 százalékát az úgynevezett „tajkou” csatornán keresztül vásárolják, ami azt jelenti, hogy online ügynökségek megbízás alapján külföldön szerzik be a kívánt árut. A hatékonyan működő szolgáltatás népszerűsége egyrészt a határon túl vásárolt termékek iránti nagyobb bizalomra vezethető vissza, másrészt így a luxuscikkeket terhelő adók megfizetése is megkerülhető.
Kína a legtöbb nyugati luxustermék gyártójának legfontosabb piaca. Egyes felmérések szerint a világ luxuscikkeinek körülbelül 30 százalékát vásárolják meg kínaiak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Luxus európai kézművesség kontra globális nyomás – Trump új kereskedelmi terve megrengetheti a prémium divatszektort
Újabb kihívás előtt állnak az európai luxusmárkák: Donald Trump legújabb…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >