Megtorpant a luxuscikkek eladása Kínában
Tavaly visszaestek a luxustermékek eladásai Kínában, bár az 1 százalékos éves mérséklődést megfigyelők inkább csak jelzésértékűnek tekintik; 2013-ban és 2012-ben még 2, illetve 7 százalékos növekedést mértek az ágazat megfigyelői – számolt be a trendekről a kínai média csütörtökön.
A kínai szárazföldön a fogyasztás értéke a Bain & Company konzultációs cég elemzése szerint tavaly 115 milliárd jüan, 18,8 milliárd dollár volt. A Hszinhua hírügynökség által idézett Bain & Company megállapítása szerint a leglátványosabban a luxus órák és a férfi divatcikkek forgalma esett vissza, 13, illetve 10 százalékkal.
A jelenség okaként a kínai kormány által a kormányzati és párthivatalnokok, köztisztviselők számára előírt visszafogottságot, takarékos életformát, a korrupció elleni harcot és annak az ajándékozásra gyakorolt hatását jelölik meg. A hongkongi visszaesést pedig egyértelműen a Foglald el a központot! mozgalom közterületfoglaló tüntetéssorozatának a számlájára írják.
Az elemzés arra is kitért, hogy a kínaiak által vásárolt luxustermékek 70 százalékát az úgynevezett „tajkou” csatornán keresztül vásárolják, ami azt jelenti, hogy online ügynökségek megbízás alapján külföldön szerzik be a kívánt árut. A hatékonyan működő szolgáltatás népszerűsége egyrészt a határon túl vásárolt termékek iránti nagyobb bizalomra vezethető vissza, másrészt így a luxuscikkeket terhelő adók megfizetése is megkerülhető.
Kína a legtöbb nyugati luxustermék gyártójának legfontosabb piaca. Egyes felmérések szerint a világ luxuscikkeinek körülbelül 30 százalékát vásárolják meg kínaiak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Luxus európai kézművesség kontra globális nyomás – Trump új kereskedelmi terve megrengetheti a prémium divatszektort
Újabb kihívás előtt állnak az európai luxusmárkák: Donald Trump legújabb…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >