Megterhelte a Tesco eredményét a koronavírus-járvány
Csökkent a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco adózás előtti eredménye a februárral véget ért 2020-2021-es pénzügyi évben, elsősorban a koronavírus-járvány okozta kiesések és többletköltségek miatt. Szerdai beszámolójában a cég közölte, hogy közép-európai részlege is megszenvedte a járvány hatásait.
A Londoni Értéktőzsdén közzétett, 132 oldalas előzetes beszámoló szerint a csoportszintű étékesítés a 2019-2020-ban mért 49,9 milliárd fontról 7 százalékkal 53,4 milliárd fontra (22 300 milliárd forintra) emelkedett, az adózás előtti csoportszintű eredmény azonban 19,7 százalékkal 825 millió fontra csökkent.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért, éves csoportszintű működési eredménye folyó árfolyamon, kivételes tételek nélkül kalkulálva 29,5 százalékkal 124 millió fontra esett az elmúlt pénzügyi évben.
A beszámoló szerint a Magyarországon tavaly bevezetett kiskereskedelmi adó 25 millió fontnak megfelelő tétellel terhelte a Tesco elszámolt térségi eredményét.
Magyarországon a Tesco a szerdai londoni beszámoló szerint 545,41 milliárd forint – 396,40 forint/font egész éves átlagos árfolyammal számolva 1,376 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el.
Változatlan árfolyamon számolva a közép-európai térségben 0,6 százalékkal 3,9 milliárd fontra csökkent az értékesítés éves összevetésben.
A Tesco szerint a visszaesés okai között szerepelt, hogy a fogyasztókat a közép-európai országokban a koronavírus-járvány miatt a helyi, lakóhelyükhöz közeli boltok felkeresésére biztatták a hatóságok, és az élelmiszeren kívül általános áruválasztékot érintő korlátozások miatt is csökkent a nagy Tesco-áruházak látogatottsága.
A Tesco a térség országai közül a mostani, 2021-2022-es pénzügyi évtől Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután lengyelországi érdekeltségét eladta.
A cég tavaly nyáron jelentette be, hogy a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling Group A/S kiskereskedelmi hálózatnak adja el 301 lengyelországi boltját az érdekeltséghez kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt.
A 181 millió euró értékű készpénzes tranzakció idén márciusban zárult.
Sir Dave Lewis, a Tesco akkori vezérigazgatója – aki szeptemberben távozott a cég éléről – az ügylet tavaly júniusi bejelentéséhez fűzött nyilatkozatában közölte: a Tesco jelentős előrelépést ért el közép-európai üzlethálózatában, de Lengyelországban folyamatos piaci kihívásokkal kellett szembenéznie.
Lewis szerint a lengyel üzletág eladása lehetővé teszi, hogy a Tesco a magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységére összpontosítsa figyelmét, annál is inkább, mivel a cégnek ezekben az országokban erősebb a piaci pozíciója és jók a növekedési kilátásai. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kínai kézbe kerülhet a Media Markt és a Saturn
Új tulajdonosa lehet Európa egyik legismertebb elektronikai áruházláncának: a kínai…
Tovább olvasom >Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi hatóság: gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza a Family Frost
Elősütött, gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza ásványolaj-szennyezettség miatt a Family Frost…
Tovább olvasom >