Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 02. 12. 09:57

A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King észak-amerikai forgalma, hozzájárulva ezzel az anyavállalat, a Restaurant Brands International (RBI) bevételeinek emelkedéséhez. A vállalat sikerének kulcsa az olcsó Whopper és az extra méretű szószok kínálata volt.

Újra növekvő forgalom Észak-Amerikában

A Burger King meglévő észak-amerikai éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült 2024 utolsó negyedévében, ezzel megszakítva a két negyedéven át tartó visszaesést. A növekedés mögött olyan promóciós kampányok álltak, mint az egydolláros Whopper-akció, valamint az extra méretű ranchszósz, amely nagy sikert aratott a fogyasztók körében.

Ezek a kedvezmények segítették a Burger Kinget abban, hogy lekörözze legfőbb riválisát, a McDonald’s-ot, amelynek eladásai az év végén visszaestek – részben az Észak-Amerikában felbukkant kólibaktérium-járvány miatt.

Az RBI portfóliója vegyes eredményeket mutatott

A Restaurant Brands International teljes forgalma 2,5 százalékkal nőtt, ami az árbevétel 26 százalékos emelkedését eredményezte, elérve a 2,3 milliárd dollárt. Ez a várakozásokat is felülmúlta, mivel az elemzők előzetesen 2,27 milliárd dolláros bevételt jósoltak. A növekedéshez a kanadai Tim Hortons és a Firehouse is hozzájárult, míg a Popeyes eladásai enyhén csökkentek.

A megugró árbevétel ellenére a vállalat nyeresége feleződött: míg 2023 végén 726 millió dolláros profitot könyveltek el, addig 2024 végére ez 361 millió dollárra csökkent. A részvényenkénti nyereség 81 cent lett, amely ugyan meghaladta a piaci konszenzusban szereplő 79 centet, de még így is komoly visszaesést jelentett az előző évhez képest.

Nagyobb felújítási program indul

Az RBI nagyszabású modernizációs programot indított a Burger King hálózatánál, amelynek célja, hogy 2028-ig az éttermek 85-90 százalékát felújítsák. A kétmilliárd dolláros beruházás részeként a gyorsétteremlánc arculatának frissítésére és az éttermek korszerűsítésére helyezik a hangsúlyt, hogy lépést tarthassanak versenytársaikkal, a Wendy’s és a McDonald’s hálózatával.

A felújítási program azért is kulcsfontosságú, mert a Burger King 1954-es alapítása óta az elmúlt években a versenytársai egyre nagyobb előnyre tettek szert. A vállalat célja, hogy visszaszerezze piaci részesedését és megerősítse pozícióját a gyorsétteremláncok élmezőnyében.

Kapcsolódó cikkeink