Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc
A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King észak-amerikai forgalma, hozzájárulva ezzel az anyavállalat, a Restaurant Brands International (RBI) bevételeinek emelkedéséhez. A vállalat sikerének kulcsa az olcsó Whopper és az extra méretű szószok kínálata volt.
Újra növekvő forgalom Észak-Amerikában
A Burger King meglévő észak-amerikai éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült 2024 utolsó negyedévében, ezzel megszakítva a két negyedéven át tartó visszaesést. A növekedés mögött olyan promóciós kampányok álltak, mint az egydolláros Whopper-akció, valamint az extra méretű ranchszósz, amely nagy sikert aratott a fogyasztók körében.
Ezek a kedvezmények segítették a Burger Kinget abban, hogy lekörözze legfőbb riválisát, a McDonald’s-ot, amelynek eladásai az év végén visszaestek – részben az Észak-Amerikában felbukkant kólibaktérium-járvány miatt.
Az RBI portfóliója vegyes eredményeket mutatott
A Restaurant Brands International teljes forgalma 2,5 százalékkal nőtt, ami az árbevétel 26 százalékos emelkedését eredményezte, elérve a 2,3 milliárd dollárt. Ez a várakozásokat is felülmúlta, mivel az elemzők előzetesen 2,27 milliárd dolláros bevételt jósoltak. A növekedéshez a kanadai Tim Hortons és a Firehouse is hozzájárult, míg a Popeyes eladásai enyhén csökkentek.
A megugró árbevétel ellenére a vállalat nyeresége feleződött: míg 2023 végén 726 millió dolláros profitot könyveltek el, addig 2024 végére ez 361 millió dollárra csökkent. A részvényenkénti nyereség 81 cent lett, amely ugyan meghaladta a piaci konszenzusban szereplő 79 centet, de még így is komoly visszaesést jelentett az előző évhez képest.
Nagyobb felújítási program indul
Az RBI nagyszabású modernizációs programot indított a Burger King hálózatánál, amelynek célja, hogy 2028-ig az éttermek 85-90 százalékát felújítsák. A kétmilliárd dolláros beruházás részeként a gyorsétteremlánc arculatának frissítésére és az éttermek korszerűsítésére helyezik a hangsúlyt, hogy lépést tarthassanak versenytársaikkal, a Wendy’s és a McDonald’s hálózatával.
A felújítási program azért is kulcsfontosságú, mert a Burger King 1954-es alapítása óta az elmúlt években a versenytársai egyre nagyobb előnyre tettek szert. A vállalat célja, hogy visszaszerezze piaci részesedését és megerősítse pozícióját a gyorsétteremláncok élmezőnyében.
Kapcsolódó cikkeink
Új Burger King étterem és megújuló közterület a XXI. kerületben
Várhatóan 2026 elején nyitja meg kapuit Csepel első Burger King…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >A Pólus Centerben nyílt meg az új BURGER KING® étterem
A BURGER KING® újabb egységgel bővítette hazai hálózatát: a Pólus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >