Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc
A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King észak-amerikai forgalma, hozzájárulva ezzel az anyavállalat, a Restaurant Brands International (RBI) bevételeinek emelkedéséhez. A vállalat sikerének kulcsa az olcsó Whopper és az extra méretű szószok kínálata volt.
Újra növekvő forgalom Észak-Amerikában
A Burger King meglévő észak-amerikai éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült 2024 utolsó negyedévében, ezzel megszakítva a két negyedéven át tartó visszaesést. A növekedés mögött olyan promóciós kampányok álltak, mint az egydolláros Whopper-akció, valamint az extra méretű ranchszósz, amely nagy sikert aratott a fogyasztók körében.
Ezek a kedvezmények segítették a Burger Kinget abban, hogy lekörözze legfőbb riválisát, a McDonald’s-ot, amelynek eladásai az év végén visszaestek – részben az Észak-Amerikában felbukkant kólibaktérium-járvány miatt.
Az RBI portfóliója vegyes eredményeket mutatott
A Restaurant Brands International teljes forgalma 2,5 százalékkal nőtt, ami az árbevétel 26 százalékos emelkedését eredményezte, elérve a 2,3 milliárd dollárt. Ez a várakozásokat is felülmúlta, mivel az elemzők előzetesen 2,27 milliárd dolláros bevételt jósoltak. A növekedéshez a kanadai Tim Hortons és a Firehouse is hozzájárult, míg a Popeyes eladásai enyhén csökkentek.
A megugró árbevétel ellenére a vállalat nyeresége feleződött: míg 2023 végén 726 millió dolláros profitot könyveltek el, addig 2024 végére ez 361 millió dollárra csökkent. A részvényenkénti nyereség 81 cent lett, amely ugyan meghaladta a piaci konszenzusban szereplő 79 centet, de még így is komoly visszaesést jelentett az előző évhez képest.
Nagyobb felújítási program indul
Az RBI nagyszabású modernizációs programot indított a Burger King hálózatánál, amelynek célja, hogy 2028-ig az éttermek 85-90 százalékát felújítsák. A kétmilliárd dolláros beruházás részeként a gyorsétteremlánc arculatának frissítésére és az éttermek korszerűsítésére helyezik a hangsúlyt, hogy lépést tarthassanak versenytársaikkal, a Wendy’s és a McDonald’s hálózatával.
A felújítási program azért is kulcsfontosságú, mert a Burger King 1954-es alapítása óta az elmúlt években a versenytársai egyre nagyobb előnyre tettek szert. A vállalat célja, hogy visszaszerezze piaci részesedését és megerősítse pozícióját a gyorsétteremláncok élmezőnyében.
Kapcsolódó cikkeink
BURGER KING® étterem nyílik Budakalászon
BURGER KING® étterem nyílik Budakalászon február 4-én, amely az Omszk…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >Kamarai kisokos segíti a gazdaságátadásban érintett termelőket
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara útmutatót készített a tagság számára a…
Tovább olvasom >