Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc
A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King észak-amerikai forgalma, hozzájárulva ezzel az anyavállalat, a Restaurant Brands International (RBI) bevételeinek emelkedéséhez. A vállalat sikerének kulcsa az olcsó Whopper és az extra méretű szószok kínálata volt.
Újra növekvő forgalom Észak-Amerikában
A Burger King meglévő észak-amerikai éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült 2024 utolsó negyedévében, ezzel megszakítva a két negyedéven át tartó visszaesést. A növekedés mögött olyan promóciós kampányok álltak, mint az egydolláros Whopper-akció, valamint az extra méretű ranchszósz, amely nagy sikert aratott a fogyasztók körében.
Ezek a kedvezmények segítették a Burger Kinget abban, hogy lekörözze legfőbb riválisát, a McDonald’s-ot, amelynek eladásai az év végén visszaestek – részben az Észak-Amerikában felbukkant kólibaktérium-járvány miatt.
Az RBI portfóliója vegyes eredményeket mutatott
A Restaurant Brands International teljes forgalma 2,5 százalékkal nőtt, ami az árbevétel 26 százalékos emelkedését eredményezte, elérve a 2,3 milliárd dollárt. Ez a várakozásokat is felülmúlta, mivel az elemzők előzetesen 2,27 milliárd dolláros bevételt jósoltak. A növekedéshez a kanadai Tim Hortons és a Firehouse is hozzájárult, míg a Popeyes eladásai enyhén csökkentek.
A megugró árbevétel ellenére a vállalat nyeresége feleződött: míg 2023 végén 726 millió dolláros profitot könyveltek el, addig 2024 végére ez 361 millió dollárra csökkent. A részvényenkénti nyereség 81 cent lett, amely ugyan meghaladta a piaci konszenzusban szereplő 79 centet, de még így is komoly visszaesést jelentett az előző évhez képest.
Nagyobb felújítási program indul
Az RBI nagyszabású modernizációs programot indított a Burger King hálózatánál, amelynek célja, hogy 2028-ig az éttermek 85-90 százalékát felújítsák. A kétmilliárd dolláros beruházás részeként a gyorsétteremlánc arculatának frissítésére és az éttermek korszerűsítésére helyezik a hangsúlyt, hogy lépést tarthassanak versenytársaikkal, a Wendy’s és a McDonald’s hálózatával.
A felújítási program azért is kulcsfontosságú, mert a Burger King 1954-es alapítása óta az elmúlt években a versenytársai egyre nagyobb előnyre tettek szert. A vállalat célja, hogy visszaszerezze piaci részesedését és megerősítse pozícióját a gyorsétteremláncok élmezőnyében.
Kapcsolódó cikkeink
Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >A Pólus Centerben nyílt meg az új BURGER KING® étterem
A BURGER KING® újabb egységgel bővítette hazai hálózatát: a Pólus…
Tovább olvasom >Új Burger King nyílik Székesfehérváron az M7-es autópálya mellett
Február 27-én megnyitja kapuit Székesfehérvár második Burger King étterme, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >