Magazin: Megszületett a POPAI Awards displayverseny eredménye
A Business Days konferencia három napján tekinthették meg életnagyságban kiállítva a konferencia látogatói az Első Magyar POPAI Awards versenyre nevezett pályamunkákat. 82 résztvevő arra is vállalkozott, hogy zsűrizze a látottakat. A tartósak taroltak!
A kiállítást körülbelül háromszázan járták körbe, de az értékelőlapon található 97 rubrika kitöltésére főként a személyesen felkért szakemberek – márkagyártók, kereskedők, piackutató és szolgáltató vállalatok vezető szakemberei – vállalkoztak. Szerdán és csütörtökön a POP-eszközök leírása anonim módon jelent meg, így a zsűrizőket nem befolyásolhatta a nevezők kiléte. Az értékelés lezárása után, a gálavacsora alatt azonban már nevesítve kerültek ki az adatlapok, így lehullt a lepel, kiderült, hogy melyik kiállított eszköz kihez tartozik.
Fáradjanak be!
A Tartós kategóriába öt, a Nem Tartós kategóriába pedig 8 pályamunka érkezett, amelyek képei és részletes leírása a www.popai.hu honlapon a POPAI Awards fülön tekinthető meg.
Rögtön a kiállítótér elején kapott helyett a P.O.S. Almási – ITT Produkció kooperációjában készült Delikát8 Játszótér-installáció, amely valósághű hintával, természetes anyagok (fa, kötél) alkalmazásával hívta fel a figyelmet a „Főzzön játszóteret” programra. A látogatók egyetértettek abban, hogy egy kültéren használatos tárgy beltéri megjelenítése érdeklődést, kíváncsiságot vált ki, főként ilyen igényes és impozáns 2 raklapos szigetkihelyezésben.
A POS Media Variációk 3D-re polcmegállítói is a vásárlók megragadását, játékos kedvének aktiválását, tájékoztatását és vásárlásra ösztönzését tűzték ki célul. A vertikális, fémkeretes alapba mozgatható háromdimenziós elemeket illesztettek a Libero és Zewa formavilágához és akciós üzenetéhez kapcsolódóan.
A Beflex Solutions Kft. matt fehér, ovális alakú Dolce Gusto Kávéfőző displaye formavilágában is figyelemfelkeltő, rejtett világítással is ellátott, prémium anyagokból kivitelezett állványa a Nescafé Dolce Gusto-Krups kávéfőző termékbevezetésének eladáshelyi támogatására készült.
Sötétzöld eleganciájával a Forma Display minőségi desszerteket kínáló Szamos padlódisplaye következett a sorban. A konstrukció kiválóan megvalósítja a fiatalabb célcsoportok megnyerését és bolttípushoz alakítható variációs igényét is a márka iránt, az édesség utáni vágyat pedig azonnal felkelti a grafika.
A HPS Experience Kft. négy raklapból álló Chio Foci VB 2010 szigetes kihelyezését négy promóciós sarokelem díszítette, körben pedig raklaptakaró szoknya borította. Középen kiemelkedett a VB és Afrika hangulatát idéző dekorációs elem. A méret és a látvány a limitált szériás Chio Chakalaka termék kipróbálását ösztönözte igen eredményesen.
Hasonló megoldással egy akciót is népszerűsített a HPS Experience Kft. megoldása. A négyraklapos Chio Cinema Promóció 2010 szigetes kihelyezés közepén egy filmszalagra emlékeztető dekoráció illusztrálta az aktivitásban szereplő chips-eket és a választható filmkategóriákat.
A terem végében, a bejárattal szemben kapott helyet a P.O.S. Almási Kft. Dove Men Vákuumformázott Polctálcája. A bevezetésre került Dove férfi testápoló termékek teljes szortimentjének bemutatása lehetővé vált ezen a POS-eszközön keresztül, amely méreteiben, kivitelében tökéletesen idomul a dm-hálózat elvárásaihoz. A külső kommunikációs felületre kasírozott öntapadó vinilnyomatok kerültek, a belső részre pedig átlátszó termékelválasztókat rögzítettek.
A HD Group Kft. és az Ékezet Produkciós & Marketing Iroda kooperációjában került bemutatásra a Pöttyös Guru Hoszteszpromóciós Eszközök kollekciója. A hoszteszpult mellett ember nagyságú megállítótáblák jelenítették meg a kényeztetés különböző elemeit, többek közt a félig lebontott csomagolású Pöttyös Gurut is. A különleges „golfkocsi” is erősítette a termék, a kóstoltatás és a teljes kampány egyedi jellegét, különleges megjelenését.
A Mobilia-Artica Formatervező Kft. óriástotemje, a digitális poszter- és kuponnyomtatóval olyan monitorkomplexum, amelyen a vásárlók figyelmét megragadó, dinamikus tartalom, mozgóképek, videók által megjelenített üzenetek futhatnak. Bizonyos termékekhez a készletek erejéig vagy promóciós szempontok alapján kedvezménykuponok rendelhetők, amiket a vásárlók önmaguk nyomtathatnak ki, és a kasszánál érvényesíthetnek.
A D’Arcy Avenue Reklámügynökség Kft. három pékáru-termékcsoporthoz kapcsolódó eszközzel is nevezett a versenybe, amelyek egy komplex Interspar-kampány elemei voltak. Az „Egyenesen a kemencéből” pékárudisplay a helyben sütött termékek frissességének hangsúlyozására készült, és belső formáját egy kemence szájához hasonlóan alakították ki, két oldalról megközelíthetően. Alatta egy hatalmas, hagyományos fonott kosárban illatoztak a frissen sült sajtos kiflik. Mellette a boltokban szokásos, semleges és egyszerű, átlátszó zsemlekiadót „Egyenesen a kemencéből” kemenceszájat ábrázoló matricával láttak el, hogy a vásárlók figyelmét még jobban megragadják. A 3D pékmester-display pedig egy pék hiteles és kompetens figuráját ábrázolja péklapáttal a kezében, mellette egy A/1 méretű táblán a termékajánlat-plakáttal, a termékek pedig fonott kínálókosárban kerültek megjelenítésre.
A bejárattól jobbra az OSG Form Kft. szószos üveg formájú Dolmio papírdisplaye állt. A valósághű megjelenítés, az óriástermék hatása látványos kommunikációt és egyedi felületet biztosított a figyelemmegragadó vásárláshelyi jelenlétre.
Hanyas vagy?
A zsűrinek igen nehéz dolga volt, hiszen a legjobb, legötletesebb kihelyezési eszközök sorakoztak itt fel. Az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan 1-től 5-ig kaphatott egy nevező érdemjegyet 7 szempontból, vagyis összesen 35 pontot szerezhetett be egy zsűritagtól.
Az elméleti maximum pontszám 2870 volt, ebből a legtöbbet, 2340-et a BEFLEX Solution Kft. Dolce Gusto kávéfőző displaye kapta, amely a „Kivitelezés és gyártás minősége”, valamint a „Design és esztétika minősége” szempontokból is első helyen végzett, így a Non-FMCG Tartós kategória aranyérmese lett. Az összesített versenyben egyetlen ponttal maradt el, így 2339 pontot szerzett a Mobilia-Artica Kft. digitális poszter- és kuponnyomtatóval jövőbe mutató megoldása. Az eszköz „Technikai koncepció” és „Eredetiség és innováció” szempontból is első helyen végzett, így az FMCG Tartós kategória győztese lett.
A népes FMCG Nem Tartós kategóriában a D’Arcy Avenue Reklámügynökség Kft. „Egyenesen a kemencéből” pékárudisplaye kapta a legmagasabb pontszámot, 2161-et, amivel megszerezte a kategóriában az első helyezést. Az Első Magyar POPAI Awards verseny főtámogatója, a Nagel Hungária Kft. különdíját az összességében 2281 pontot elért „Összhatás és hatékonyság”, valamint „Termékhez illeszkedés” szempontokból is első helyen végzett Forma Display Kft. Szamos padlódisplaye nyerte el. Az ünnepélyes díjkiosztóra november 18-án, a POPAI és a TMK közös rendezvényén került sor a BKIK-ban.
A négy díjazott képviselheti hazánkat az első Global POPAI Awards nemzetközi versenyen Düsseldorfban, a háromévente megrendezésre kerülő EuroShopon, a kiskereskedelem vezető világvásárán.
Gratulálunk a nyerteseknek!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >