Megszilárdította spanyolországi jelenlétét a Lidl
A német Lidl 2024-ben jelentős lépéseket tett spanyolországi terjeszkedése érdekében: összesen 8,2 milliárd eurót fordított hazai termékek beszerzésére és fejlesztési projektekre. A vállalat ezzel megszilárdította pozícióját, mint Spanyolország harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője, 6,95 milliárd eurós nettó árbevétellel, ami 5,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A Lidl több mint 7,9 milliárd euró értékben vásárolt spanyol beszállítóktól, ebből 3,3 milliárdot gyümölcsre és zöldségre költött, így az ország legnagyobb mezőgazdasági felvásárlójává vált. A beszerzések több mint felét – mintegy 4 milliárd euró értékben – a kereskedő 30 országba exportálta – írja az ESM Magazine.
A vállalat 2024-ben több mint 330 millió eurót invesztált, melyből közel 30 új üzletet nyitott, és ezzel a hálózatába tartozó üzletek számta átlépte a 700-at Spanyolországban. Emellett új logisztikai központot létesített a Tarragona tartományban fekvő Constantíban. A bővítés 1200 új munkahelyet teremtett, így a Lidl spanyolországi dolgozóinak száma elérte a 19700 főt, miközben a bérek átlagosan 3,5%-kal emelkedtek.
Claus Grande, a Lidl Spanyolország vezérigazgatója elmondta, hogy a diszkont 1994-ben vetette meg a lábát Spanyolországban, és ma is elkötelezetten dolgozik a stabil foglalkoztatásért, a helyi termékek népszerűsítéséért és a fenntartható növekedésért.
2025-ben a Lidl további 50 új, illetve felújított üzletet tervez megnyitni, ami újabb 1000 munkahelyet jelenthet, és a dolgozói létszám várhatóan meghaladja a 20 000 főt. A vállalat célja, hogy a spanyol beszállítóktól történő beszerzés értéke éves szinten túllépje a 8 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyalnak a brit Lidl növényi alapú eladásai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >2030-ra jelentősen csökkentené az új műanyag használatát a Schwarz Csoport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A vásárlók kedvenceit ünnepli a Lidl új kampánya
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,0 százalékkal nőtt, míg az előző hónaphoz képest változatlan maradt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az OECD-ben 4,2 százalékra gyorsult az éves infláció szeptemberben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökkent, éves összevetésben nőtt szeptemberben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

