Megszenvedte a különadót a SPAR
A Spar magyarországi leányvállalatának vesztesége jelentősen, a korábban vártnál is nagyobb mértékben nőtt a tavalyi évben. A cégvezetés előzetesen 13 milliárd forintra becsülte a veszteséget, azonban a közzétett beszámoló szerint ez az összeg 18,2 milliárd forintra rúgott.

A 2022-esnél is rosszabb a helyzet, 18,2 milliárd forint volt a veszteség
A Spar bevételei növekedtek az előző évhez képest, 766 milliárd forintról 882 milliárd forintra emelkedtek. Ez az emelkedés azonban elmaradt a hivatalos 17,6 százalékos inflációs rátától, ami azt jelenti, hogy bár a cég emelte árait, a bevételeinek növekedése nem tudta tartani a lépést a pénzromlás ütemével – mutat rá a hvg.hu.
A vállalat anyagjellegű ráfordításai is emelkedtek, 638 milliárd forintról 744 milliárd forintra nőttek, ami a beszerzési költségek 471 milliárd forintról 547 milliárd forintra történő ugrását tükrözi. Ez 16,1 százalékos emelkedés, tehát az áraknál is nagyobb mértékben nőttek a beszerzési költségek. Ezenfelül a bérekre és járulékokra is többet, összesen 94 milliárd forintot kellett kifizetni, szemben az előző évi 83 milliárddal.
A cégvezetés szerint a tavalyi év veszteséges mérlege nagyrészt a különadóknak tudható be, amelyekből közel 30 milliárd forintot fizettek be. Ez a jelentős összeg mutatja, hogy a különadók milyen mértékben terhelik a nagyvállalatokat, különösen azokat, amelyek már eleve küzdenek az inflációs nyomás és a növekvő költségek hatásaival.
Kapcsolódó cikkeink
Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >