Megszenvedte a különadót a SPAR
A Spar magyarországi leányvállalatának vesztesége jelentősen, a korábban vártnál is nagyobb mértékben nőtt a tavalyi évben. A cégvezetés előzetesen 13 milliárd forintra becsülte a veszteséget, azonban a közzétett beszámoló szerint ez az összeg 18,2 milliárd forintra rúgott.
A Spar bevételei növekedtek az előző évhez képest, 766 milliárd forintról 882 milliárd forintra emelkedtek. Ez az emelkedés azonban elmaradt a hivatalos 17,6 százalékos inflációs rátától, ami azt jelenti, hogy bár a cég emelte árait, a bevételeinek növekedése nem tudta tartani a lépést a pénzromlás ütemével – mutat rá a hvg.hu.
A vállalat anyagjellegű ráfordításai is emelkedtek, 638 milliárd forintról 744 milliárd forintra nőttek, ami a beszerzési költségek 471 milliárd forintról 547 milliárd forintra történő ugrását tükrözi. Ez 16,1 százalékos emelkedés, tehát az áraknál is nagyobb mértékben nőttek a beszerzési költségek. Ezenfelül a bérekre és járulékokra is többet, összesen 94 milliárd forintot kellett kifizetni, szemben az előző évi 83 milliárddal.
A cégvezetés szerint a tavalyi év veszteséges mérlege nagyrészt a különadóknak tudható be, amelyekből közel 30 milliárd forintot fizettek be. Ez a jelentős összeg mutatja, hogy a különadók milyen mértékben terhelik a nagyvállalatokat, különösen azokat, amelyek már eleve küzdenek az inflációs nyomás és a növekvő költségek hatásaival.
Kapcsolódó cikkeink
Műanyagmentes július: szemléletformáló kampányt indított a SPAR
A SPAR Magyarország is csatlakozott a műanyagmentes júliushoz. Az egész…
Tovább olvasom >Jól teljesít a napelem a pécsi INTERSPAR hipermarketben
Éves szinten mintegy egyhavi energiamegtakarítást jelent a pécsi INTERSPAR hipermarket…
Tovább olvasom >Hőségriadó és akciós készültség: így reagálnak a hazai boltláncok a kánikulára
Magyarországon is megérkezett a nyár, és vele együtt a kánikulás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >