Mégsem romlott szeptemberben az amerikai fogyasztók hangulata
Javult szeptemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban mind az augusztusihoz, mind a szeptemberi felmérés előzetes adataihoz képest a Michigan Egyetem pénteken publikált jelentése alapján.

Javult az amerikai fogyasztók hangulata
Szeptemberben 72,8 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem felmérésében az augusztusi 70,3 pontról. A szeptemberi hangulatindex előzetes értéke 71,0 pont volt.
A felmérés végleges értéke jobbnak hozta ki az aktuális helyzet megítélését is az előző havinál és a szeptemberi előzetes adatnál is. A mutató értéke 80,1 pontra emelkedett szeptemberre vonatkozóan az augusztusi 78,5 pontról. Az előzetes érték még romlást mutatott, 77,1 pontot szeptemberre vonatkozóan.
A fogyasztók várakozásai is javultak az elkövetkező hat hónapra vonatkozóan, a szeptemberi mutató végleges értéke 68,1 pontra emelkedett az augusztusi 65,1 pontról és magasabb lett a 67,1 pontos előzetes értéknél is.
Az egy évvel korábbitól azonban mindhárom mutató értéke elmaradásban van, mégpedig 8-9 százalékos mértékben. A fogyasztói hangulatindex 2020 szeptemberében 80,4 ponton, az aktuális helyzet megítélése 87,8 ponton, a kilátások megítélése 75,6 ponton állt.
A felmérés megállapítása szerint a fogyasztók a gazdasági kondíciók alapján nem számítanak az infláció elszabadulására, sokkal inkább átmenetinek tekintik az árak emelkedését és ezért halasztják a vásárlásaikat. A vásárlások halasztása azonban összességében már olyan nagy tételeket képez, különösen nagyértékű tartós használati cikkek esetében, amit nem lehet már gyors ütemben „ledolgozni”. Az infláció viszont annak ellenére is, hogy átmenetinek tekintik a fogyasztók, az életminőség romlása formájában már kimutatható nyomot hagyott. A háztartásoknak pedig már csak mindössze 18 százaléka számít jövedelmének oly mértékű javulására, ami ellentételezni tudja az infláció számukra káros hatását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >