Mégsem romlott szeptemberben az amerikai fogyasztók hangulata
Javult szeptemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban mind az augusztusihoz, mind a szeptemberi felmérés előzetes adataihoz képest a Michigan Egyetem pénteken publikált jelentése alapján.

Javult az amerikai fogyasztók hangulata
Szeptemberben 72,8 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem felmérésében az augusztusi 70,3 pontról. A szeptemberi hangulatindex előzetes értéke 71,0 pont volt.
A felmérés végleges értéke jobbnak hozta ki az aktuális helyzet megítélését is az előző havinál és a szeptemberi előzetes adatnál is. A mutató értéke 80,1 pontra emelkedett szeptemberre vonatkozóan az augusztusi 78,5 pontról. Az előzetes érték még romlást mutatott, 77,1 pontot szeptemberre vonatkozóan.
A fogyasztók várakozásai is javultak az elkövetkező hat hónapra vonatkozóan, a szeptemberi mutató végleges értéke 68,1 pontra emelkedett az augusztusi 65,1 pontról és magasabb lett a 67,1 pontos előzetes értéknél is.
Az egy évvel korábbitól azonban mindhárom mutató értéke elmaradásban van, mégpedig 8-9 százalékos mértékben. A fogyasztói hangulatindex 2020 szeptemberében 80,4 ponton, az aktuális helyzet megítélése 87,8 ponton, a kilátások megítélése 75,6 ponton állt.
A felmérés megállapítása szerint a fogyasztók a gazdasági kondíciók alapján nem számítanak az infláció elszabadulására, sokkal inkább átmenetinek tekintik az árak emelkedését és ezért halasztják a vásárlásaikat. A vásárlások halasztása azonban összességében már olyan nagy tételeket képez, különösen nagyértékű tartós használati cikkek esetében, amit nem lehet már gyors ütemben „ledolgozni”. Az infláció viszont annak ellenére is, hogy átmenetinek tekintik a fogyasztók, az életminőség romlása formájában már kimutatható nyomot hagyott. A háztartásoknak pedig már csak mindössze 18 százaléka számít jövedelmének oly mértékű javulására, ami ellentételezni tudja az infláció számukra káros hatását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >