Mégsem kell mindig felajánlani a Magyar Postát a webshopoknak kiszállításkor
A Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét a webshopok részéről kötelező felajánlani a fogyasztónak minősülő vásárlónak, a webáruház honlapján, ha a termék nem kizárt a postai szállításból. Márpedig meglehetősen sok a kizárt termék, érdemes alaposan áttekintenie minden webáruháznak az MPL Általános Szerződési Feltételeit, ill. főleg annak 1.számú Függelékét a szállítási korlátozással érintett termékekről.
Ilyen termékek többek között a rovarirtószerek, mezőgazdasági vegyszerek, fehérítőszerek (klórmész), olajfestékek, fakonzerváló anyagok, nyomtatópatron, ragasztók, manikűr folyadékok, faszén, önvédelmi gázok, spray-k (dezodor, hajlakk, dekorációs műhóspray), gázpalackok, öngyújtók. Úgyszintén kizártak például az olyan elektromos kerékpárok, rollerek és kerekesszékek, amelyek olyan lítium-elemekkel működnek, amelyek meghaladják a névleges kapacitásként megengedett 100 wattóra teljesítményt, ill. legfeljebb 2 g lítium tartalmat. Kizártak még a külső akkumulátorral rendelkező laptop-ok, a 160 wattórás lítiumion akkumulátorok szabadon vagy készülékbe helyezve, stb. Kizártak a szállításból a lőfegyverek, lőszerek, sűrített levegővel vagy széndioxiddal, egyéb gázzal működő és elektromos gumilövedékes, festéklövő vagy muzeális fegyverek, így a légpuska, sörétes fegyver, airsoft fegyverek, nyílpuska és azok alkatrészei, tartozékai. Március 28-ig még minden webáruháznak maradt lélegzetvételnyi ideje kitisztázni, a fogyasztónak értékesítésre szánt mely terméke eshet az MPL általi szállításból eleve kizárt termékek halmazába.
Emellett is jelentős részletkérdés persze, hogy mennyiért tudja az érintett kereskedő felajánlani a fogyasztónak a termékek MPL-lel történő kiszállításának a lehetőségét. A betartandó előírások között pedig ott van a 45/2014-es Kormányrendelet generális elvárása, miszerint a fogyasztókat a szerződéskötést megelőzően kötelező világosan és egyértelműen tájékoztatni a szerződés valamennyi lényeges tartalmi eleméről, így köztük a szállítási díjakról is. A fogyasztót tehát nemcsak a Magyar Posta Zrt.-vel történő szállítási mód lehetőségéről, de az ennek igénybevételével járó pontos díjszabásról is előre, a szerződéskötést megelőzően tájékoztatni kell. A hazai fogyasztóvédelem szakmai irányításáért felelős tárca, az Igazságügyi Minisztérium hivatalos Fogyasztóvédelmi Portálján a cikk zárásakor még nem olvashatnak a fogyasztók a számukra március végétől biztosítandó MPL-lel történő termékszállítási lehetőségről. Emellett is költői kérdés persze, vajon mennyire lesznek lelkesek, milyen arányban veszik majd igénybe ezt a lehetőséget, ahogyan az is, hogyan alakul majd részleteiben az előírás végrehajthatósága a nap végén a számos értelmezési kérdés ellenére.
Kapcsolódó cikkeink
Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Saját webshop vagy online piactér?
Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >