Mégsem harap akkorát az online?
A január végén Münchenben megrendezett Digital Life Design (DLD) konferencián nagy port vert fel, hogy több előadó kijelentette: bár az internetes vásárlás növekedése napjainkban még túlszárnyalja a valós üzletek forgalmának növekedését, a trend mégis megfordulni látszik. Az Euromonitor vásárlási kutatás adataira hivatkozva a szakértők 2019-re a valós kiskereskedelem 4,9 százalékos növekedését jósolják, ami jelentős elrugaszkodás a 2013-ban mért 1,6 százaléktól. Az online kereskedelem jelenlegi 21 százalékos növekedése ugyanakkor 12 százalékra csökken.
A vásárlók vágynak az élő tranzakcióra, nem véletlen, hogy még mindig a boltokban realizálódik a világ kiskereskedelmének több mint 90 százaléka – szögezi le a Bloomberg News.
A konferencián felszólaló Oliver Samwer, a berlini Rocket Internet AG tulajdonosa nem értett egyet a levont következtetésekkel. Bár jómaga is több tucat fizikai üzletet üzemeltet, szerinte a bolti élményekre vágyók idővel elhanyagolható kisebbségbe kerülnek.
Thorsten Dirks, a Telefonica Deutschland Holding AG ügyvezetője (képünkön) szerint a két formátum, a retail és az e-tail, vagyis a valós és a virtuális kereskedelem egybeolvad, kiegészíti egymást. Példaként említette, hogy a vásárlóik szívesebben ülnek kocsiba, hogy a Németország-szerte működő 1800 áruházuk egyikében személyesen vegyék át az online megrendelt telefont vagy táblagépet, mint hogy a kiszállításra várjanak.
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >