Mégsem harap akkorát az online?
A január végén Münchenben megrendezett Digital Life Design (DLD) konferencián nagy port vert fel, hogy több előadó kijelentette: bár az internetes vásárlás növekedése napjainkban még túlszárnyalja a valós üzletek forgalmának növekedését, a trend mégis megfordulni látszik. Az Euromonitor vásárlási kutatás adataira hivatkozva a szakértők 2019-re a valós kiskereskedelem 4,9 százalékos növekedését jósolják, ami jelentős elrugaszkodás a 2013-ban mért 1,6 százaléktól. Az online kereskedelem jelenlegi 21 százalékos növekedése ugyanakkor 12 százalékra csökken.
A vásárlók vágynak az élő tranzakcióra, nem véletlen, hogy még mindig a boltokban realizálódik a világ kiskereskedelmének több mint 90 százaléka – szögezi le a Bloomberg News.
A konferencián felszólaló Oliver Samwer, a berlini Rocket Internet AG tulajdonosa nem értett egyet a levont következtetésekkel. Bár jómaga is több tucat fizikai üzletet üzemeltet, szerinte a bolti élményekre vágyók idővel elhanyagolható kisebbségbe kerülnek.
Thorsten Dirks, a Telefonica Deutschland Holding AG ügyvezetője (képünkön) szerint a két formátum, a retail és az e-tail, vagyis a valós és a virtuális kereskedelem egybeolvad, kiegészíti egymást. Példaként említette, hogy a vásárlóik szívesebben ülnek kocsiba, hogy a Németország-szerte működő 1800 áruházuk egyikében személyesen vegyék át az online megrendelt telefont vagy táblagépet, mint hogy a kiszállításra várjanak.
Kapcsolódó cikkeink
Magas fehérjetartalom, alacsony hasznosulás – új kutatás a fehérjeszeletekről
Az elmúlt években világszerte nőtt a kereslet a funkcionális élelmiszerek…
Tovább olvasom >Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >