Megrendezik az első Macaron Napot Budapesten
A Macaron Nap Magyarország elnevezésű rendezvénnyel Budapest is csatlakozik a New Yorkban és Párizsban már évek óta nagy népszerűségnek örvendő programsorozathoz, amely az apró, de különleges és rendkívül kapós édesség iránt rajongók táborát hivatott szélesíteni.
Macaronvásár, macaronverseny és macaronkoktélbár is várja azokat, akik március 20-án ellátogatnak a főváros U26 Bisztronómia Fakultációba. Megvásárolhatók és megkóstolhatók a macaront árusító üzletek és cukrászdák által bemutatott apró sütemények. Sőt, profi és amatőr kategóriában bárki összemérheti macaronkészítési tudományát is. A zsűri vakon, íz, szín, állag és összbenyomás alapján választja ki a legjobbakat.
A macaronhoz illő francia hangulatot és színkavalkádot kivetítőn látható kisfilmek és az Uplifting Brew és a Recorder dj-i is biztosítják – olvasható a rendezvény honlapján (www.macaronnap.hu), ahol a részletes programon és a belépőjegyek árán kívül a macaront árusító magyarországi üzletek és cukrászdák listája is megtalálható.
A macaron Franciaországban népszerű, különleges desszert, első ránézésre leginkább habcsókra hasonlít. Eredetileg olasz származású: történetét tekintve a különböző források eltérnek, de általában megegyeznek abban, hogy az apró süteményt Velence környékén kezdték el készíteni a 14-15. században. Akkor maccarone néven még nem ezt a desszertet értették, hanem bármilyen apró édességet, ami tojásfehérjéből és darált mandulából vagy más olajos magból készült. Olaszországból kikerülve aztán nemzetközi karrierbe kezdett, amely leginkább a francia cukrászdákban teljesedett ki. Ma az egyik legjellegzetesebb francia cukrásztermék.
Darált mandulából, cukorból és cukorsziruppal felvert tojásfehérjéből készül a két kis, általában 3 cm átmérőjű, a legváltozatosabb színekben készülő korong, amelyet csokoládé- vagy más ízesítésű krémmel tapasztanak össze.
A hozzáértők szerint házilag nehezen kivitelezhető. Nem véletlen tehát, hogy Magyarországon is csak néhány cukrászat készíti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >