A Coop- csoport részesedése 15 százalékos a magyar piacon
A válság ellenére is sikerült megőriznie 15 százalékos részesedését a magyar piacon a Coop-csoportnak – mondta Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója szerdán a fővárosban a VI. Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján a Vidékfejlesztési Minisztériumban. Hozzátette: a Coop üzletek piaci részesedése 12 százalék, míg a Coop logót nem viselő, ám a csoport különféle szolgáltatásait igénybe vevő kisboltok piaci részesedése további 3 százalékot tesz ki.
A vezérigazgató jelezte: a cégcsoport 2011-ben a tavalyihoz hasonló, azaz mintegy 510 milliárd forintos árbevételre számít. Ennek oka, hogy az év elején még azzal kalkuláltak, hogy a fogyasztás növekedése 1,5 százalék körül alakul majd az országban. Ez azonban az idei év végére várhatóan 1 százalék alatti lesz, és az előrejelzések szerint 0,5 százalék körül alakul. Így a Coop-csoportnál az árbevétel a bázis szintjén marad, de legjobb esetben is 1-2 százalékos növekedést mutathat – tájékoztatott Murányi László.
Csoportszinten a kedvezőtlen körülmények ellenére is folytatják a korábban megkezdett fejlesztéseket. Így folytatódik a boltmegújítási program. Erre várhatóan mintegy 800 millió és 1 milliárd forint közötti összeget fordítanak. A vezérigazgató megjegyezte: ez az összeg akár még 1 milliárd forintnál is több lehet. Továbbhaladnak a megvalósításban a coopoknál az integrált informatikai rendszer kiépítésével. A szóban forgó fejlesztés az év végére eléri majd az 1.000 üzletet. Az informatikai innovációra mintegy 500-600 millió forintot fordítanak az idén. A törzsvásárlói kártyaprogram megvalósítására pedig 400-500 millió forintot költenek. Így összességében fejlesztésre ebben az évben 2,5-3 milliárd forintot fordítanak. Tavaly ez az összeg 3 milliárd forintot tett ki.
Murányi László beszélt arról is, hogy a Coop-csoportnak mintegy 1.000 magyar beszállítója van. Ebből mintegy 200 országosan vesz részt a Coop-üzletek ellátásában, míg a többi regionális illetve lokális, azaz helyi beszállító. A Coop-üzletek polcain a magyar termékek aránya meghaladja a 80 százalékot.
Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a VI. Coop Rally megrendezése kapcsán arról beszélt, hogy a Coop-csoport elkötelezett a minőségi magyar termékek iránt. Ezért is rendezik meg immár hagyományosan az idén is a rallyt, amelynek útvonalán nyolc beszállító céget mutatnak meg a résztvevőknek, köztük az újságíróknak is.
A rallyn 80 cég 94 autója vesz részt a gyorsan forgó áruk, azaz az FMCG szektor képviseletében. Az indulók a kiskereskedelem 15, míg az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le országosan. Ez hozzávetőlegesen 1.000 milliárd forintos árbevételt valamint mintegy 70 ezer munkavállalót képviselő vállalkozói kört jelent.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, az esemény fővédnöke képviseletében Kardeván Endre a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hangsúlyozta: a kormány és az agrárkormányzat megvédi a magyar földet, mert ez az alapja az ország élelmiszerbiztonságának, ez a biztosíték arra, hogy egészséges, biztonságos élelmiszerek legyenek a magyar családok asztalán.
Jelezte egyben azt is: a tárca célja a Coop Rallyn való részvétellel pedig az, hogy felhívja az emberek figyelmét a tudatos fogyasztói szokások kialakításának fontosságára, vagyis hogy keressék a boltok polcain a piacok standjain a jó minőségű magyar árukat.
Bognár Lajos, a VM területért felelős helyettes államtitkára mindezt még azzal egészítette ki, hogy sikert az agrár- és élelmiszergazdaságban csak összefogással és folyamatos innovációval lehet elérni. Ez a feltétele ugyanis annak, hogy jó minőségű és versenyképes magyar áru kerüljön a bel- és a külföldi piacokra egyaránt.
(munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >