Megoldást keres a NAK az almapiac problémáira
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) egyeztetést folytatott a Földművelésügyi Minisztériummal és több élelmiszer-kereskedelmi vállalattal az almapiacon tapasztalható értékesítései problémák megoldási lehetőségeiről. Kezdeti lépésként a Kamara a készletek felmérésével, a kereskedelmi láncok pedig fogyasztásösztönző programokkal segítenék a kedvezőtlen helyzet rendezését.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei almatermelők az elmúlt hetekben súlyos piaci nehézségekről tájékoztatták a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarát. Ennek fő kiváltó okát az orosz embargóban látják.
A Kamara ezért egyeztetésre hívta a Földművelésügyi Minisztérium és az élelmiszer-kereskedelmi láncok képviselőit, hogy közösen tegyenek javaslatot a kedvezőtlen piaci helyzet megoldására. A megbeszélésen a Kamara vállalta, hogy pontos felmérést készít a tárolókban lévő jó minőségű étkezési alma mennyiségéről, és arról tájékoztatja a kereskedelmi láncokat. Az áruházláncok pedig nyitottságot mutattak arra, hogy a közeljövőben – a hazai és uniós versenyszabályok maradéktalan betartása mellett – fogyasztást ösztönző marketing programokkal segítsék az almapiacon tapasztalható nehézségek megoldását.
Továbbá a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célul tűzte ki, hogy rendszeresen felhívja az ágazat szereplőinek figyelmét az etikus kereskedelmi magatartásra. Emellett tájékoztatja a termelőket a minőségi áru feltételeiről, hogy a termények még inkább megfeleljenek a fogyasztók által támasztott követelményeknek.
A Kamara tervei szerint a jövőben rendszeresek lennének az ilyen jellegű egyeztetések, így a fogyasztói igények alakulásáról adott tájékoztatás alapján a magyar termelők hatékonyabban fel tudnának készülni a piaci kihívásokra.
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített a FruitVeB és a NAK
Az elmúlt 10 év eredményeit összefoglaló zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >