Megnyitotta a Lidl „Olaszország legzöldebb üzletét”
A Lidl Italia nyitotta meg Olaszország legkörnyezetbarátabb üzletét.
A Villafranca di Veronában található új üzlet egy már meglévő Lidl áruházat vált ugyanazon a helyen. A boltot a fenntarthatóság szem előtt tartásával tervezték és építették, így energiaellátás tekintetében teljesen önellátó.
Körforgásos megközelítés
Az új üzlet a körforgásosságot helyezi előtérbe. Az építőanyagok között van PEFC tanúsítvánnyal rendelkező fa tartószerkezet, ami nemcsak az áruház környezeti lábnyomát csökkenti, hiszen 1650 tonna beton felhasználását teszi szükségtelenné, hanem melegebb és hívogatóbb légkört is teremt.
Emilio Arduino, a Lidl Italia központi szolgáltatásokért és ingatlanfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója szerint a projekt egy 2018-ban Olaszországban megfogalmazott ötletből indult, melyet a Lidl anyavállalatával közösen fejlesztettek.
Inspiráció
– Ez a prototípus az összes olyan országban, ahol a Lidl jelen van, ösztönözni fogja a környezeti fenntarthatósági erőfeszítéseket – mondta. – Az alapelvek a következők: az energiafogyasztás csökkentése, az energiaveszteség minimalizálása, a kibocsátások mérséklése, valamint – új elemként – az építőanyagok újrafelhasználása élettartamuk végén.
A veronai áruház optimalizált hűtőrendszere természetes hűtőközegeket, például CO2-t és propánt használ, míg az ajtórendszer minimalizálja a hideglevegő-veszteséget. Az összegyűjtött esővízzel a növényeket öntözik, ami 65%-kal csökkenti a vízfelhasználást.
Ezeknek a fejlesztéseknek ára volt: az új áruházba való beruházás költségei 20-25%-kal haladták meg egy átlagos építési projekt költségeit – közölte a diszkont.
A tervezőknek más kihívásokkal is szembe kellett nézniük. Mint azt Marco Contini építész elmondta:
– A megbízó alacsony energiafelhasználású épületet kért. Ez azt jelentette, hogy nagy teljesítményű építőanyagokat és a fosszilis tüzelőanyagoktól nem függő rendszereket kellett beépítenünk. A teljes rendszert több mint 500 000 kWh napelemekkel előállított villamosenergia táplálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >