Megnyitotta a Lidl „Olaszország legzöldebb üzletét”
A Lidl Italia nyitotta meg Olaszország legkörnyezetbarátabb üzletét.
A Villafranca di Veronában található új üzlet egy már meglévő Lidl áruházat vált ugyanazon a helyen. A boltot a fenntarthatóság szem előtt tartásával tervezték és építették, így energiaellátás tekintetében teljesen önellátó.
Körforgásos megközelítés
Az új üzlet a körforgásosságot helyezi előtérbe. Az építőanyagok között van PEFC tanúsítvánnyal rendelkező fa tartószerkezet, ami nemcsak az áruház környezeti lábnyomát csökkenti, hiszen 1650 tonna beton felhasználását teszi szükségtelenné, hanem melegebb és hívogatóbb légkört is teremt.
Emilio Arduino, a Lidl Italia központi szolgáltatásokért és ingatlanfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója szerint a projekt egy 2018-ban Olaszországban megfogalmazott ötletből indult, melyet a Lidl anyavállalatával közösen fejlesztettek.
Inspiráció
– Ez a prototípus az összes olyan országban, ahol a Lidl jelen van, ösztönözni fogja a környezeti fenntarthatósági erőfeszítéseket – mondta. – Az alapelvek a következők: az energiafogyasztás csökkentése, az energiaveszteség minimalizálása, a kibocsátások mérséklése, valamint – új elemként – az építőanyagok újrafelhasználása élettartamuk végén.
A veronai áruház optimalizált hűtőrendszere természetes hűtőközegeket, például CO2-t és propánt használ, míg az ajtórendszer minimalizálja a hideglevegő-veszteséget. Az összegyűjtött esővízzel a növényeket öntözik, ami 65%-kal csökkenti a vízfelhasználást.
Ezeknek a fejlesztéseknek ára volt: az új áruházba való beruházás költségei 20-25%-kal haladták meg egy átlagos építési projekt költségeit – közölte a diszkont.
A tervezőknek más kihívásokkal is szembe kellett nézniük. Mint azt Marco Contini építész elmondta:
– A megbízó alacsony energiafelhasználású épületet kért. Ez azt jelentette, hogy nagy teljesítményű építőanyagokat és a fosszilis tüzelőanyagoktól nem függő rendszereket kellett beépítenünk. A teljes rendszert több mint 500 000 kWh napelemekkel előállított villamosenergia táplálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Olimpikonnal társulva bővíti fehérjekínálatát a Lidl Írországban
A Lidl Ireland az olimpikon és kétszeres Európa-bajnok David Gillickkel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a Joint Venture Szövetség vállalati díjait
A közel 40 éves múltra visszatekintő Joint Venture Szövetség (JVSZ)…
Tovább olvasom >Jön a kereskedelmi haszon mérséklése? A kereskedőket és az áruházláncokat is kritizálta Orbán Viktor évértékelőjében
Egyes alapvető élelmiszerek árát a kereskedők és az áruházláncok jelentősen…
Tovább olvasom >Zöldség, gyümölcs, tejtermék áfa-visszatérítés a nyugdíjasoknak: működni fog?
A miniszterelnök a szombati évértékelő beszédében bejelentette, hogy az év…
Tovább olvasom >