Megnyitotta a Lidl „Olaszország legzöldebb üzletét”
A Lidl Italia nyitotta meg Olaszország legkörnyezetbarátabb üzletét.
A Villafranca di Veronában található új üzlet egy már meglévő Lidl áruházat vált ugyanazon a helyen. A boltot a fenntarthatóság szem előtt tartásával tervezték és építették, így energiaellátás tekintetében teljesen önellátó.
Körforgásos megközelítés
Az új üzlet a körforgásosságot helyezi előtérbe. Az építőanyagok között van PEFC tanúsítvánnyal rendelkező fa tartószerkezet, ami nemcsak az áruház környezeti lábnyomát csökkenti, hiszen 1650 tonna beton felhasználását teszi szükségtelenné, hanem melegebb és hívogatóbb légkört is teremt.
Emilio Arduino, a Lidl Italia központi szolgáltatásokért és ingatlanfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója szerint a projekt egy 2018-ban Olaszországban megfogalmazott ötletből indult, melyet a Lidl anyavállalatával közösen fejlesztettek.
Inspiráció
– Ez a prototípus az összes olyan országban, ahol a Lidl jelen van, ösztönözni fogja a környezeti fenntarthatósági erőfeszítéseket – mondta. – Az alapelvek a következők: az energiafogyasztás csökkentése, az energiaveszteség minimalizálása, a kibocsátások mérséklése, valamint – új elemként – az építőanyagok újrafelhasználása élettartamuk végén.
A veronai áruház optimalizált hűtőrendszere természetes hűtőközegeket, például CO2-t és propánt használ, míg az ajtórendszer minimalizálja a hideglevegő-veszteséget. Az összegyűjtött esővízzel a növényeket öntözik, ami 65%-kal csökkenti a vízfelhasználást.
Ezeknek a fejlesztéseknek ára volt: az új áruházba való beruházás költségei 20-25%-kal haladták meg egy átlagos építési projekt költségeit – közölte a diszkont.
A tervezőknek más kihívásokkal is szembe kellett nézniük. Mint azt Marco Contini építész elmondta:
– A megbízó alacsony energiafelhasználású épületet kért. Ez azt jelentette, hogy nagy teljesítményű építőanyagokat és a fosszilis tüzelőanyagoktól nem függő rendszereket kellett beépítenünk. A teljes rendszert több mint 500 000 kWh napelemekkel előállított villamosenergia táplálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >