Megnyitotta a Lidl „Olaszország legzöldebb üzletét”
A Lidl Italia nyitotta meg Olaszország legkörnyezetbarátabb üzletét.
A Villafranca di Veronában található új üzlet egy már meglévő Lidl áruházat vált ugyanazon a helyen. A boltot a fenntarthatóság szem előtt tartásával tervezték és építették, így energiaellátás tekintetében teljesen önellátó.
Körforgásos megközelítés
Az új üzlet a körforgásosságot helyezi előtérbe. Az építőanyagok között van PEFC tanúsítvánnyal rendelkező fa tartószerkezet, ami nemcsak az áruház környezeti lábnyomát csökkenti, hiszen 1650 tonna beton felhasználását teszi szükségtelenné, hanem melegebb és hívogatóbb légkört is teremt.
Emilio Arduino, a Lidl Italia központi szolgáltatásokért és ingatlanfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója szerint a projekt egy 2018-ban Olaszországban megfogalmazott ötletből indult, melyet a Lidl anyavállalatával közösen fejlesztettek.
Inspiráció
– Ez a prototípus az összes olyan országban, ahol a Lidl jelen van, ösztönözni fogja a környezeti fenntarthatósági erőfeszítéseket – mondta. – Az alapelvek a következők: az energiafogyasztás csökkentése, az energiaveszteség minimalizálása, a kibocsátások mérséklése, valamint – új elemként – az építőanyagok újrafelhasználása élettartamuk végén.
A veronai áruház optimalizált hűtőrendszere természetes hűtőközegeket, például CO2-t és propánt használ, míg az ajtórendszer minimalizálja a hideglevegő-veszteséget. Az összegyűjtött esővízzel a növényeket öntözik, ami 65%-kal csökkenti a vízfelhasználást.
Ezeknek a fejlesztéseknek ára volt: az új áruházba való beruházás költségei 20-25%-kal haladták meg egy átlagos építési projekt költségeit – közölte a diszkont.
A tervezőknek más kihívásokkal is szembe kellett nézniük. Mint azt Marco Contini építész elmondta:
– A megbízó alacsony energiafelhasználású épületet kért. Ez azt jelentette, hogy nagy teljesítményű építőanyagokat és a fosszilis tüzelőanyagoktól nem függő rendszereket kellett beépítenünk. A teljes rendszert több mint 500 000 kWh napelemekkel előállított villamosenergia táplálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >