Megnyitotta a Lidl „Olaszország legzöldebb üzletét”
A Lidl Italia nyitotta meg Olaszország legkörnyezetbarátabb üzletét.
A Villafranca di Veronában található új üzlet egy már meglévő Lidl áruházat vált ugyanazon a helyen. A boltot a fenntarthatóság szem előtt tartásával tervezték és építették, így energiaellátás tekintetében teljesen önellátó.
Körforgásos megközelítés
Az új üzlet a körforgásosságot helyezi előtérbe. Az építőanyagok között van PEFC tanúsítvánnyal rendelkező fa tartószerkezet, ami nemcsak az áruház környezeti lábnyomát csökkenti, hiszen 1650 tonna beton felhasználását teszi szükségtelenné, hanem melegebb és hívogatóbb légkört is teremt.
Emilio Arduino, a Lidl Italia központi szolgáltatásokért és ingatlanfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója szerint a projekt egy 2018-ban Olaszországban megfogalmazott ötletből indult, melyet a Lidl anyavállalatával közösen fejlesztettek.
Inspiráció
– Ez a prototípus az összes olyan országban, ahol a Lidl jelen van, ösztönözni fogja a környezeti fenntarthatósági erőfeszítéseket – mondta. – Az alapelvek a következők: az energiafogyasztás csökkentése, az energiaveszteség minimalizálása, a kibocsátások mérséklése, valamint – új elemként – az építőanyagok újrafelhasználása élettartamuk végén.
A veronai áruház optimalizált hűtőrendszere természetes hűtőközegeket, például CO2-t és propánt használ, míg az ajtórendszer minimalizálja a hideglevegő-veszteséget. Az összegyűjtött esővízzel a növényeket öntözik, ami 65%-kal csökkenti a vízfelhasználást.
Ezeknek a fejlesztéseknek ára volt: az új áruházba való beruházás költségei 20-25%-kal haladták meg egy átlagos építési projekt költségeit – közölte a diszkont.
A tervezőknek más kihívásokkal is szembe kellett nézniük. Mint azt Marco Contini építész elmondta:
– A megbízó alacsony energiafelhasználású épületet kért. Ez azt jelentette, hogy nagy teljesítményű építőanyagokat és a fosszilis tüzelőanyagoktól nem függő rendszereket kellett beépítenünk. A teljes rendszert több mint 500 000 kWh napelemekkel előállított villamosenergia táplálja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >