Megnyílt az Olasz Fesztivál
Május 25-én csütörtökön, a Budapesti Olasz Kultúrintézet Verdi termében tartották meg a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Olasz Fesztivál sajtótájékoztatóját. A Magyarországon június 15-ig tartó fesztivált az ICE–Agenzia Olasz Külkereskedelmi Intézet szervezi, az Olasz Nagykövetség védnökségével, az Olasz Kultúrintézettel, valamint a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamarával együttműködésben.
Az Olasz Fesztivál a legkiválóbb olasz termékek bemutatója, olyan eseményeket foglal magában, amelyek célja a Made in Italy termékek promóciója, azaz: kozmetikumok, élelmiszerek, divat és ruházati cikkek, bútorok, olasz éttermek, motorok, kulturális események és még sok minden más.
Az Olasz Fesztivált Marco Bulf, a budapesti Olasz Külkereskedelmi Intézet igazgatója, Őexellenciája Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság nagykövete, Gian Luca Borghese az Olasz Kultúrintézet igazgatója és Ferdinando Martignago a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara elnöke mutatta be a sajtótájékoztatón.
A fesztivál részletes programja az alábbi honlapon érhető el: www.italianfestival.eu
A sajtótájékoztató végén megnyitásra került az első „Italian Wine & Food Day”, az ICE – Agenzia Olasz
Külkereskedelmi Intézet szervezésében, az Olasz Nagykövetsége védnöksége alatt.
A rendezvény célja a kiváló Made in Italy termékek promóciója, az olasz borok és élelmiszeripari termékek Magyarországra történő exportjának növelése, elősegítve a piaci kereslet és kínálat találkozását. A résztvevők száma kb. 130, akik között megtalálhatók élelmiszer importőrök, nagykereskedők, beszerzők és szakújságírók.
A rendezvényt Őexellenciája Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság nagykövete, és Marco Bulf a budapesti ICE-Agenzia Olasz Külkereskedelmi intézet igazgatója nyitotta meg, majd B2B találkozókra kerütl sor az ICEAgenzia által meghívott, az ágazatot képviselő 30 olasz vállalat és helyi szakemberek között. A rendezvény során előadást tartott Gianni Annoni „Az olasz vendéglátás Magyarországon” címmel, Alberto Tibaldi az Olasz Gasztronómiai Akadémia képviselője „Az olasz tészta és hagyományai” címmel, Prof. Kállay Miklós, a Szent István Egyetem professzora „Olaszország borászata és az olasz borok egy magyar szakember szemszögéből” címmel, valamint Bez Noé szakértő beszélt az olasz fagylaltról. A kiállított termékek köre a kávétól a borokig, az olajtól az édességekig, sajtoktól a húsipari termékekig terjed, amelyek mindegyike Olaszország különböző részeiről származó jellegzetes termék.
A statisztikai adatok szerint az olasz élelmiszer és ital export 2016-ban elérte a 282 millió eurót (+13,1%) a 2016-os adatok szerint. Magyarország partnerországai sorában Olaszország a hatodik helyet foglalja el az élelmiszeripari termékek exportja tekintetében, 13,1% növekedéssel az előző évhez viszonyítva, és 6,3% piaci részesedéssel.
Kapcsolódó cikkeink
Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Eventrend – megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa – kutatás és elemzés
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Medveburger: Brassó új kulináris különlegessége
Románia új kulináris szenzációval rukkolt elő: Brassóban, a Cinka-hegynél található…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FRUIT LOGISTICA Innovation Award (FLIA) és a FLIA Technology 2025 tíz döntős pályázója
Bájos fajták, okos marketingkoncepciók, intelligens technológiák: öt-öt innovációt jelöltek az…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >