Megnyílt a Hungarikum utca a budapesti Központi Vásárcsarnokban
Megnyílt a Hungarikum utca a budapesti Központi Vásárcsarnokban csütörtökön, a Vámház körúti csarnok megújult alagsori szintjén kialakított utcában a legkiválóbb magyar élelmiszereket, termékeket mutatják be.
Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes a csütörtöki átadáson emlékeztetett: a nagycsarnok különleges épületét 2013-ban a CNN Travel csatorna Európa legszebb piacának választotta. Nem véletlen, hogy Budapest egyik legkedveltebb turisztikai látványosságává nőtte ki magát, ahová állam- és kormányfők látogatnak el – tette hozzá. A most átadott piacrész ötvözi az újdonságokat, egyedülálló különlegességeket a régi hagyományokkal, a hungarikumok bemutatásával a turisták megismerik Magyarország kulturális, gasztronómiai hagyományait – mondta.
Szakáli István agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkár beszédében rámutatott: a Hungarikum utca segítségével a hazai és külföldi látogatók számára kézzelfogható közelségbe kerülnek nemzeti értékeink, a csúcsteljesítménynek számító hungarikumok. A gyűjtemény nemcsak a hazai agrár- és élelmiszeripari különlegességeket tartalmazza, hanem a magyar kultúra évezredes értékei mellett a magyarság szellemi és anyagi alkotásait, természeti örökséghez tartozó elemeket is felvonultat – mondta. Tudatosan rendszerezett gyűjteményről van szó, amely a magyarság kreativitását képviseli a világ közvéleménye felé. Elmondta, hogy a nemzeti értékgyűjtés, a hungarikumok ügye sikertörténet, több mint 500 települési értéktár jött létre, és minden megyében megalakultak a megyei értéktárak. Véleménye szerint ez azt mutatja, hogy van igény az alulról építkező mozgalomra, a minisztérium és a törvény csak keretet biztosít ehhez.
A hungarikumok megléte a hagyományok megőrzése, a nemzeti önbecsülés megtartása mellett külgazdasági, turisztikai haszonnal és kultúrdiplomáciai előnyökkel jár, hozzájárul az országimázs alakításához – összegezte. Szeretnék elérni, hogy az országot elsősorban ezekkel az értékekkel azonosítsák a nagyvilágban, amire kiváló lehetőséget biztosít a Hungarikum utca is.
Dénes Ákos, a Fővárosi Önkormányzat Csarnok és Piac Igazgatóság igazgatója arról beszélt, hogy az alsó szint fejlesztésének kettős célja van: a forgalom növelése a piaci látványosságok körének kiterjesztésével, és a minőségi helyi értékek megismertetésével a helyben elérhető magyar termékek kapjanak nagyobb figyelmet. A hely nem a hungarikumok hivatalos gyűjteménye – mondta.
Az alagsorban kialakított látványos vitrinekben helyet kapott a kalocsai és a szegedi paprika, a gyulai és a csabai kolbász, a Herz és a Pick szalámi, az akácméz, a tihanyi levendula termékek, a tokaji aszú, a libamáj, a szikvíz, a kalocsai hímzés, a Rubik kocka, a Zsolnay porcelán, a makói hagyma, a Béres csepp, a pálinka és az Unicum. Magyarországon csak a csarnokban lehet megismerni nyilvánosan a Gömböcöt, a matematikusok körében sokáig csak feltételezett létezésű testet, az egy stabil és egy instabil ponttal rendelkező homogén idomot, ami a sanghaji világkiállítás egyik szenzációja, világhírű magyar találmány. A Hungarikum utca másik végpontján található Goethe prizmája Szelényi Károly fotóművész elképzelése szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: válasszuk bátran a biztonságos, hazai élelmiszereket!
Válasszuk bátran a biztonságos, hazai élelmiszereket! – áll az Agrárminisztérium…
Tovább olvasom >Büszkeségeink, a Hungarikumok címmel nyílt kiállítás a Vajdahunyadvárban
Büszkeségeink, a Hungarikumok címmel időszaki kiállítás nyílt csütörtökön a Magyar…
Tovább olvasom >Hamarosan indul a Magyarország étele 2023 szakács- és főzőverseny
A minőségi magyar élelmiszerekre hívja föl a figyelmet a Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >