Megnyílt a 3. Kínai Márkák Kiállítás Budapesten

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 23. 11:52

Megnyílt a 3. Kínai Márkák Kiállítás szerdán a budapesti China Brand Trade Centerben (CBTC).

A május 25-éig nyitva tartó rendezvényen mintegy 200 kínai cég mutatja be 6.000 négyzetméteren termékeit, szolgáltatásait, és képviselőik várják az üzleti lehetőségek iránt érdeklődő magyar vállalatok vezetőit az AsiaCenter területén.

A megnyitón Rudolf Riedl, az AsiaCenter ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: az egy évtizeddel ezelőtt megnyílt AsiaCenter koncepciója a kínai vállalatok közép-kelet-európai piacra lépésének segítése hídfőállásként, ezt a küldetést eddig sikerült teljesíteni. A mostani kiállításon is 8 kínai tartomány és 2 tartományi szintű város gazdasági szereplői vannak jelen – fűzte hozzá.

Vang Hung-liang (Wang Hongliang), a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövetségének kereskedelmi tanácsosa bizakodóan nyilatkozott a két ország közötti kapcsolat fejlődéséről, kiemelve, a jövőben a hangsúly a vállalatok közötti együttműködésre helyeződik át.

Szakáli István Lóránd, a Nemzetgazdasági Minisztérium főosztályvezetője kiemelte: a magyar külgazdasági stratégiában a kínai piaccal való együttműködés fontos helyen szerepel.

A kiállítást szervező CBTC tájékoztatása szerint a rendezvényre a kiállítók 12 ipari szektorból érkeztek, amelyek között kiemelt helyen szerepelnek az elektronikai vállalatok, valamint az építőiparhoz kapcsolódó szerszám- és barkácsárura, megújuló energiára, lakberendezésre és lakásfelszerelési cikkekre szakosodott vállalkozások, továbbá autóalkatrész-gyártók, a divat- és textilipart, élelmiszeripart képviselő cégek is Budapestre látogatnak.

A háromnapos rendezvény nemcsak kiállítás, hanem szakmai programokkal rendelkező üzleti fórum is egyben.

A megnyitó napján szakemberek a magyar és a kelet-közép-európai befektetési lehetőségekről adnak tájékoztatást az érdeklődőknek, csütörtökön a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar-kínai tagozata a kínai piacra lépésről tart előadást külföldi és magyar előadók közreműködésével.

A CBTC tájékoztatása szerint náluk a Kína felé nyitó magyar és kelet-közép-európai vállalatok Budapesten megkaphatják azokat az üzleti információkat, amelyeket korábban csak üzleti utak alkalmával tudtak beszerezni.

A kiállításra a belépés ingyenes, de regisztrációhoz kötött, eddig előzetesen már 1.200 látogató cég regisztrált, 80 százalékuk magyar, a többi vállalkozás a környező országból jelentkezett. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink