Meglepte az elemzőket az Alibaba
Az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben növelte forgalmát és nyereségét tavaly a negyedik negyedévben az Alibaba internetes kereskedelmi portál.
Az előrejelzésekre rácáfoló mértékben, 32 százalékkal, 34,54 milliárd jüanra (5,33 milliárd dollárra) növelte bevételét a tavalyi utolsó negyedévben, pénzügyi éve harmadik negyedévében az Alibaba Group Holding Ltd. internetes kereskedelmi portál. Kínában viszont ennél kisebb mértékű volt a növekedés, 23 százalékos, három éve a legalacsonyabb.
A Thomson Reuters üzleti hírszolgáltató által megkérdezett szakértők átlagosan 33,33 milliárd jüan bevételt jeleztek a negyedik negyedévre. Az Alibaba nettó nyeresége a decemberrel zárt három hónapban az egy évvel korábbi 5,94 milliárd jüan több mint duplájára, 12,5 milliárd jüanra (1,93 milliárd dollár), részvényenként 4,90 jüanra (76 cent) emelkedett. Egyszeri tételek nélkül az egy részvényre jutó nyereség 99 cent lett, szemben a 89 centes elemzői várakozásokkal.
Az elmúlt negyedévben az Alibaba 407 millió aktív ügyféllel rendelkezett, 22 százalékkal többel, mint egy évvel korábban. A mobil eszközökön csatlakozó aktív ügyfelek száma még ennél is nagyobb mértékben, 48 százalékkal emelkedett és elérte a 393 milliót. A mobil eszközökön lebonyolított forgalom közel megháromszorozódott a negyedév folyamán.
Az Alibaba internetes platformjának közvetítésével gazdát cserélt árucikkek összértéke a negyedévben 23 százalékkal, 964 milliárd jüanra (147 milliárd dollárra) emelkedett. Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.
Az Alibaba részvénye a kínai gazdasági növekedés lassulásával kapcsolatban táplált nemzetközi befektetői aggodalmak miatt tavaly 15 százalékot veszített árfolyamából. A negyedéves eredményadatok ismeretében azonban a részvény a tőzsdén kívüli kereskedelemben a New York-i piaci nyitás előtt csütörtökön több mint négy százalékkal erősödött. (MTI, tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Újabb gyártástechnológiával bővül a Henkel környei gyára
A Henkel Adhesive Technologies környei ragasztógyárában ünnepélyes keretek között avatták…
Tovább olvasom >