Meglepte az elemzőket az Alibaba
Az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben növelte forgalmát és nyereségét tavaly a negyedik negyedévben az Alibaba internetes kereskedelmi portál.
Az előrejelzésekre rácáfoló mértékben, 32 százalékkal, 34,54 milliárd jüanra (5,33 milliárd dollárra) növelte bevételét a tavalyi utolsó negyedévben, pénzügyi éve harmadik negyedévében az Alibaba Group Holding Ltd. internetes kereskedelmi portál. Kínában viszont ennél kisebb mértékű volt a növekedés, 23 százalékos, három éve a legalacsonyabb.
A Thomson Reuters üzleti hírszolgáltató által megkérdezett szakértők átlagosan 33,33 milliárd jüan bevételt jeleztek a negyedik negyedévre. Az Alibaba nettó nyeresége a decemberrel zárt három hónapban az egy évvel korábbi 5,94 milliárd jüan több mint duplájára, 12,5 milliárd jüanra (1,93 milliárd dollár), részvényenként 4,90 jüanra (76 cent) emelkedett. Egyszeri tételek nélkül az egy részvényre jutó nyereség 99 cent lett, szemben a 89 centes elemzői várakozásokkal.
Az elmúlt negyedévben az Alibaba 407 millió aktív ügyféllel rendelkezett, 22 százalékkal többel, mint egy évvel korábban. A mobil eszközökön csatlakozó aktív ügyfelek száma még ennél is nagyobb mértékben, 48 százalékkal emelkedett és elérte a 393 milliót. A mobil eszközökön lebonyolított forgalom közel megháromszorozódott a negyedév folyamán.
Az Alibaba internetes platformjának közvetítésével gazdát cserélt árucikkek összértéke a negyedévben 23 százalékkal, 964 milliárd jüanra (147 milliárd dollárra) emelkedett. Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.
Az Alibaba részvénye a kínai gazdasági növekedés lassulásával kapcsolatban táplált nemzetközi befektetői aggodalmak miatt tavaly 15 százalékot veszített árfolyamából. A negyedéves eredményadatok ismeretében azonban a részvény a tőzsdén kívüli kereskedelemben a New York-i piaci nyitás előtt csütörtökön több mint négy százalékkal erősödött. (MTI, tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában
Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >