Meglepő változások az online tartalomfogyasztásban
A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer adatai alapján az elmúlt évben jelentősen átalakult az egyes célcsoportok internethasználata, illetve a fogyasztott tartalom jellege is.Miközben folyamatosan nő az inter-neteléréssel rendelkezők száma (ezen belül kiemelten az otthoni hozzáféréssel rendelkezőké), a demográfiai megoszlásuk alig változik, mindössze a szakmunkás végzettségűek arányának kismértékű növekedése észlelhető.
Ezzel szemben a tartalomfogyasztásnak az online eltöltött idővel jellemezhető intenzitása már jelentős átalakuláson ment keresztül: míg a legtöbb célcsoport online tartalomfogyasztással töltött idejének átlaga csak kis mértékben növekedett, illetve az 50 év felettiek esetében még csökkent is, addig a 18–29 évesek, a szakmunkás végzettségűek, illetve általában az intenzív (havonta legalább 21 napon internetezők) online tartalomfogyasztásában egyértelmű és markáns növekedést figyelhetünk meg. Mindenképp figyelemre méltó jelenség még, hogy csökkenés figyelhető meg a munkahelyi internetezésben.
A változás magyarázata a részletekben rejlik: az elmúlt év legnagyobb nyertesei a klasszikus közösségi oldalak és videomegosztók, míg a vesztesek a felnőtt tartalmat és az online játék lehetőségét kínáló weboldalak. Érdekesség, hogy a nők aránya a felnőtt tartalmat kínáló oldalakon néhány százalékpontos növekedést mutat, és már az átlagosan eltöltött idő tekintetében sincs eltérés a férfiakhoz képest.
Ezzel szemben a közösségi és video-megosztó oldalakon csaknem minden célcsoport esetén növekedést látunk mind a közönség számában, mind pedig a használat intenzitásában. A videomegosztó oldalak használatának intenzitása leginkább a 18 év alatti korosztályban nőtt igazán jelentősen, de a kicsit idősebb korosztályokban is komoly növekedésnek lehetünk tanúi. Az adatokból látható, hogy a 30–39 éves korosztály most kezdi „felfedezni” a videomegosztók világát. A hírportálok híreinek olvasásával töltött idő kisebb „válságot” mutat a 40–49 évesek körében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >