Meglepetéssel indult a siófoki Retail Konferencia
A ma kezdődött siófoki Retail Konferencián a szervező Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője, Bessenyei István bemutatott egy működő, az új elvárásoknak megfelelő adóügyi ellenőrző egységet (AEE). A cégvezető kiemelte, a vállalat sikereinek egyik legfontosabb összetevőjének a folyamatos innováció.
A folyamatos innováció volt az elmúlt 20 év sikereinek egyik legfontosabb összetevője – mondta el Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője a ma kezdődött siófoki Retail Konferencia nyitóelőadásán. A cég évente mintegy 50-100 millió forintot költ olyan fejlesztésekre, amelyekre nem kapnak megbízást, de úgy érzik, az ügyfelek érdekekeit is szolgálja, ha foglalkoznak az adott problémával.
Az 1993-ban alapított Laurel napjainkra a hazai kereskedelmi informatikai piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, az elmúlt években több akvizíciót is végrehajtva, amelyek révén bővült a portfólió is. A cégcsoport a múlt évben már ötmilliárd forintos forgalmat ért el.
Napjainkra a Laurel sokkal többé vált, mint egy „kasszás” cég, hiszen ez a terület csak a 8-10 százalékát adja a tevékenységünknek, számos érdekes és hasznos dologgal szolgálunk ezen túl is a vállalkozásoknak – hangoztatta Bessenyei István. A tulajdonos-ügyvezető elmondta, feladatuknak érzik, hogy folyamatosan frissítsék ismereteiket a legújabb trendekkel, megoldásokkal, és a megszerzett tudást felhasználják az ügyfeleiknek kínált rendszerekben is.
Bessenyei István beszélt a jövő irányairól is, így kiemelte a mobiltelefonok térhódítását és egyre nagyobb szerepét a kereskedelemben, a webes értékesítés felfutását, az érintés-nélküli fizetés elterjedését, valamint a mesterséges intelligencia felértékelődését. Az idei feladatok kapcsán az online kassza bevezetését említette a Laurel Cégcsoport tulajdonosa, ennek kapcsán bemutatták az első működő AEE-egységet, amely megfelel a NAV előírásainak.
A társaság erről az alábbi közleményt adta ki:
Sajtóközlemény
2013. április 25., 10.30
Már júniustól elkezdődhet a pc-alapú pénztárgépek cseréje
Elkészült az első működő online kassza
Benyújtotta az online kassza forgalmazási engedély iránti kérelmet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalhoz (MKEH) a magyar Laurel Számítástechnikai Kft. A mai siófoki kereskedelmi konferencián láthatták a NAV illetékesei, szakemberek és üzleti vezetők, hogyan működik az adóhivatalhoz bekötött új pénztárgép.
A piac résztvevői több hónapja vártak a hírekre, hogy készül-e határidőn belül működőképes online kassza megoldás. A Laurel Cégcsoport arról tájékoztatott, hogy benyújtották az MKEH-hoz az előírásokat teljesíteni képes két új kasszatípus engedélyeztetéséhez szükséges dokumentációkat. Ez az első rendszer, amely valóban képes megfelelni a NAV követelményeinek és fizikai valójában tesztelheti a hatóság.
A rendszer lelke az Adóügyi Ellenőrző Egység, amely kizárólagos magyar fejlesztés – közölte Bessenyei István, a Laurel tulajdonos-ügyvezetője. A benyújtott tervekben kétféle Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) szerepel. Az egyiket a BBox Informatikával közösen dolgozták ki. Hódosi Norbert, a BBox ügyvezetője elmondta, ez a megoldás az újonnan telepített pc-alapú kasszákhoz alkalmazható majd. Az AEE egységet beépítik a pénztárgéphez tartozó adóügyi nyomtatóba, így kívülről nem is látható.
A másik AEE-t a Sagemcom Magyarország Kft. valósította meg, a Laurel pedig illesztette hozzá kasszaszoftverét. A Sagemcom által gyártott AEE a meglévő kasszák és a kiskasszák esetén jelent megoldást.
A rendeletben előírt mobil adatátvitelt, a hozzá szükséges SIM chipeket mindkét AEE-gyártó esetében a Mobil Adat Kft. nyújtja.
Az új kasszarendszer működését a siófoki Kereskedelmi Konferencián mutatták be több mint 200 hazai üzleti vezetőnek, köztük a Coop, CBA, Auchan, Spar, OMV, Tesco, stb. képviselőinek. A fejlesztők korábban is tesztelték már az AEE működését, de most jutott olyan stádiumba a munka, hogy fizikailag összeépíthették a pénztárgéppel és végrehajthatták a szoftvermódosításokat. A konferencián szimuláltak egy vásárlást, és a NAV szakértői és a résztvevők láthatták, hogy a tétel átjut a távoli szerverre és ott megjelenik a NAV előírásainak megfelelő tartalom.
A társaságok vezetői úgy nyilatkoztak, amennyiben a hatóságok határidőn belül elbírálják és kiadják a forgalmazási engedélyeket, akkor legkorábban júniusban kezdhetik meg a NAV bekötésre alkalmas eszközök gyártását.
A létrehozott online kassza rendszerek a Laurel cég saját Laura nevű kasszaszoftverét használják, amelyet szintén továbbfejlesztettek az új törvényi elvárásoknak megfelelően. Miután a szoftver együttműködik a világ négy legnagyobb gyártójának pénztárgépeivel (IBM, NCR, Fujitsu, Wincor), a magyar pc-kasszás felhasználóknak megoldást jelenthet a most bemutatott hazai rendszer. Ugyanakkor a fejlesztő cégcsoport vezetője leszögezte, a meglévő ügyfeleik zökkenőmentes átállása mellett azoknak a kereskedelmi egységeknek is megoldást tudnak majd nyújtani, amelyeknek a meglévő forgalmazója esetleg nem tud határidőre megfelelő rendszert kínálni.
Bessenyei István kiemelte, az új online kassza esetében a pénztárosok számára alig lesz észrevehető a változás, ugyanazt a munkakörnyezetet találják majd az online átállás után is, mint azelőtt. Oktatásra, képzésre a bolti informatikai rendszerek üzemeltetőinek lesz szükségük. Nekik meg kell tanulniuk, milyen az AEE egység helyes működése, mik a hibaüzenetek és hogyan kell elhárítani a problémákat.
Az online kassza törvényről
Matolcsy György, akkori nemzetgazdasági miniszter tavaly október elején, a 397 milliárd forintos egyenlegjavító program részeként jelentette be, hogy az áfabevételek 95 milliárd forintos növekedésével számol a kormány attól, hogy a pénztárgépek és az adóhivatal között online kapcsolatot alakítanak ki a kiskereskedelemben. A később megjelent rendelettervezet hatásvizsgálata végül 97,5 milliárd költségvetési bevétellel és 17 milliárd forint kiadással kalkulált.
A kormány célja az online kassza rendszer bevezetésével a feketegazdaság visszaszorítása, az eltitkolt bevételek legalizálása, ami a költségvetés bevételeit növeli. A szigorítás támogatja a tisztességes vállalkozókat, akik eddig versenyhátrányban voltak azokkal szemben, akik adójuk eltitkolásával jutottak kedvező pozícióba.
Eredetileg 2013. április 1. volt a bevezetés céldátuma, ez módosult a jelenleg is érvényes május 1-i határidőre, de a NAV június 30-ig nem bünteti az átállás elmulasztását. Azok a kasszák viszont, amelyek rendelkeznek elektronikus naplóval, akár 2013 végéig is működhetnek.
A kasszacsere kulcsa az Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) kifejlesztése volt, amely az adóhatósággal kommunikál. Lényege, hogy a NAV szerverén bármikor megjeleníthetik a pénztárgép pillanatnyi állapotát. Az egység minden műveletet tárol, kívülről nem lehet manipulálni, titkosított kóddal kommunikál az adóhatóság rendszerével. A csatlakozáshoz nem szükséges internet kapcsolat, az adatátvitel a mobilszolgáltatók rendszerén zajlik.
A NAV közzétette honlapján a kasszák típusát, amelyeket mindenképp le kell cserélni, és azokét is, amelyek átalakítással tovább működhetnek. Becslések szerint 200-250 ezer pénztárgépet érint a rendelet.
Az új kasszák áráról egyelőre csak becslések láttak napvilágot. A szaktárca szerint 100 ezer forint körüli összegbe kerül egy-egy új pénztárgép, a szakmai szervezetek szerint azonban legalább 120-140 ezer forint lesz. A kormány pénztárgépenként 50 ezer forinttal támogatja a cserét, de csak abban az esetben, ha a kereskedő éves árbevétele 500 millió forint alatt marad, és nincs adótartozása. Egy cég, vagy kereskedő legfeljebb öt kassza után igényelhet támogatást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >