Meglepetéssel indult a siófoki Retail Konferencia
A ma kezdődött siófoki Retail Konferencián a szervező Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője, Bessenyei István bemutatott egy működő, az új elvárásoknak megfelelő adóügyi ellenőrző egységet (AEE). A cégvezető kiemelte, a vállalat sikereinek egyik legfontosabb összetevőjének a folyamatos innováció.
A folyamatos innováció volt az elmúlt 20 év sikereinek egyik legfontosabb összetevője – mondta el Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője a ma kezdődött siófoki Retail Konferencia nyitóelőadásán. A cég évente mintegy 50-100 millió forintot költ olyan fejlesztésekre, amelyekre nem kapnak megbízást, de úgy érzik, az ügyfelek érdekekeit is szolgálja, ha foglalkoznak az adott problémával.
Az 1993-ban alapított Laurel napjainkra a hazai kereskedelmi informatikai piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, az elmúlt években több akvizíciót is végrehajtva, amelyek révén bővült a portfólió is. A cégcsoport a múlt évben már ötmilliárd forintos forgalmat ért el.
Napjainkra a Laurel sokkal többé vált, mint egy „kasszás” cég, hiszen ez a terület csak a 8-10 százalékát adja a tevékenységünknek, számos érdekes és hasznos dologgal szolgálunk ezen túl is a vállalkozásoknak – hangoztatta Bessenyei István. A tulajdonos-ügyvezető elmondta, feladatuknak érzik, hogy folyamatosan frissítsék ismereteiket a legújabb trendekkel, megoldásokkal, és a megszerzett tudást felhasználják az ügyfeleiknek kínált rendszerekben is.
Bessenyei István beszélt a jövő irányairól is, így kiemelte a mobiltelefonok térhódítását és egyre nagyobb szerepét a kereskedelemben, a webes értékesítés felfutását, az érintés-nélküli fizetés elterjedését, valamint a mesterséges intelligencia felértékelődését. Az idei feladatok kapcsán az online kassza bevezetését említette a Laurel Cégcsoport tulajdonosa, ennek kapcsán bemutatták az első működő AEE-egységet, amely megfelel a NAV előírásainak.
A társaság erről az alábbi közleményt adta ki:
Sajtóközlemény
2013. április 25., 10.30
Már júniustól elkezdődhet a pc-alapú pénztárgépek cseréje
Elkészült az első működő online kassza
Benyújtotta az online kassza forgalmazási engedély iránti kérelmet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalhoz (MKEH) a magyar Laurel Számítástechnikai Kft. A mai siófoki kereskedelmi konferencián láthatták a NAV illetékesei, szakemberek és üzleti vezetők, hogyan működik az adóhivatalhoz bekötött új pénztárgép.
A piac résztvevői több hónapja vártak a hírekre, hogy készül-e határidőn belül működőképes online kassza megoldás. A Laurel Cégcsoport arról tájékoztatott, hogy benyújtották az MKEH-hoz az előírásokat teljesíteni képes két új kasszatípus engedélyeztetéséhez szükséges dokumentációkat. Ez az első rendszer, amely valóban képes megfelelni a NAV követelményeinek és fizikai valójában tesztelheti a hatóság.
A rendszer lelke az Adóügyi Ellenőrző Egység, amely kizárólagos magyar fejlesztés – közölte Bessenyei István, a Laurel tulajdonos-ügyvezetője. A benyújtott tervekben kétféle Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) szerepel. Az egyiket a BBox Informatikával közösen dolgozták ki. Hódosi Norbert, a BBox ügyvezetője elmondta, ez a megoldás az újonnan telepített pc-alapú kasszákhoz alkalmazható majd. Az AEE egységet beépítik a pénztárgéphez tartozó adóügyi nyomtatóba, így kívülről nem is látható.
A másik AEE-t a Sagemcom Magyarország Kft. valósította meg, a Laurel pedig illesztette hozzá kasszaszoftverét. A Sagemcom által gyártott AEE a meglévő kasszák és a kiskasszák esetén jelent megoldást.
A rendeletben előírt mobil adatátvitelt, a hozzá szükséges SIM chipeket mindkét AEE-gyártó esetében a Mobil Adat Kft. nyújtja.
Az új kasszarendszer működését a siófoki Kereskedelmi Konferencián mutatták be több mint 200 hazai üzleti vezetőnek, köztük a Coop, CBA, Auchan, Spar, OMV, Tesco, stb. képviselőinek. A fejlesztők korábban is tesztelték már az AEE működését, de most jutott olyan stádiumba a munka, hogy fizikailag összeépíthették a pénztárgéppel és végrehajthatták a szoftvermódosításokat. A konferencián szimuláltak egy vásárlást, és a NAV szakértői és a résztvevők láthatták, hogy a tétel átjut a távoli szerverre és ott megjelenik a NAV előírásainak megfelelő tartalom.
A társaságok vezetői úgy nyilatkoztak, amennyiben a hatóságok határidőn belül elbírálják és kiadják a forgalmazási engedélyeket, akkor legkorábban júniusban kezdhetik meg a NAV bekötésre alkalmas eszközök gyártását.
A létrehozott online kassza rendszerek a Laurel cég saját Laura nevű kasszaszoftverét használják, amelyet szintén továbbfejlesztettek az új törvényi elvárásoknak megfelelően. Miután a szoftver együttműködik a világ négy legnagyobb gyártójának pénztárgépeivel (IBM, NCR, Fujitsu, Wincor), a magyar pc-kasszás felhasználóknak megoldást jelenthet a most bemutatott hazai rendszer. Ugyanakkor a fejlesztő cégcsoport vezetője leszögezte, a meglévő ügyfeleik zökkenőmentes átállása mellett azoknak a kereskedelmi egységeknek is megoldást tudnak majd nyújtani, amelyeknek a meglévő forgalmazója esetleg nem tud határidőre megfelelő rendszert kínálni.
Bessenyei István kiemelte, az új online kassza esetében a pénztárosok számára alig lesz észrevehető a változás, ugyanazt a munkakörnyezetet találják majd az online átállás után is, mint azelőtt. Oktatásra, képzésre a bolti informatikai rendszerek üzemeltetőinek lesz szükségük. Nekik meg kell tanulniuk, milyen az AEE egység helyes működése, mik a hibaüzenetek és hogyan kell elhárítani a problémákat.
Az online kassza törvényről
Matolcsy György, akkori nemzetgazdasági miniszter tavaly október elején, a 397 milliárd forintos egyenlegjavító program részeként jelentette be, hogy az áfabevételek 95 milliárd forintos növekedésével számol a kormány attól, hogy a pénztárgépek és az adóhivatal között online kapcsolatot alakítanak ki a kiskereskedelemben. A később megjelent rendelettervezet hatásvizsgálata végül 97,5 milliárd költségvetési bevétellel és 17 milliárd forint kiadással kalkulált.
A kormány célja az online kassza rendszer bevezetésével a feketegazdaság visszaszorítása, az eltitkolt bevételek legalizálása, ami a költségvetés bevételeit növeli. A szigorítás támogatja a tisztességes vállalkozókat, akik eddig versenyhátrányban voltak azokkal szemben, akik adójuk eltitkolásával jutottak kedvező pozícióba.
Eredetileg 2013. április 1. volt a bevezetés céldátuma, ez módosult a jelenleg is érvényes május 1-i határidőre, de a NAV június 30-ig nem bünteti az átállás elmulasztását. Azok a kasszák viszont, amelyek rendelkeznek elektronikus naplóval, akár 2013 végéig is működhetnek.
A kasszacsere kulcsa az Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) kifejlesztése volt, amely az adóhatósággal kommunikál. Lényege, hogy a NAV szerverén bármikor megjeleníthetik a pénztárgép pillanatnyi állapotát. Az egység minden műveletet tárol, kívülről nem lehet manipulálni, titkosított kóddal kommunikál az adóhatóság rendszerével. A csatlakozáshoz nem szükséges internet kapcsolat, az adatátvitel a mobilszolgáltatók rendszerén zajlik.
A NAV közzétette honlapján a kasszák típusát, amelyeket mindenképp le kell cserélni, és azokét is, amelyek átalakítással tovább működhetnek. Becslések szerint 200-250 ezer pénztárgépet érint a rendelet.
Az új kasszák áráról egyelőre csak becslések láttak napvilágot. A szaktárca szerint 100 ezer forint körüli összegbe kerül egy-egy új pénztárgép, a szakmai szervezetek szerint azonban legalább 120-140 ezer forint lesz. A kormány pénztárgépenként 50 ezer forinttal támogatja a cserét, de csak abban az esetben, ha a kereskedő éves árbevétele 500 millió forint alatt marad, és nincs adótartozása. Egy cég, vagy kereskedő legfeljebb öt kassza után igényelhet támogatást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >