Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 11. 08. 11:10

A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek rámutatnak, hogy a kevésbé ismert spanyol márkák kiemelkedően teljesítettek, miközben a világszerte ismert láncok, mint a Hilton, Wyndham vagy a Holiday Inn, nem tudták felvenni a versenyt. A több mint 2000 válaszadó bevonásával készített felmérésben a vendégek az elmúlt év során szerzett tapasztalataikat értékelték tíz különböző szempont alapján, ötcsillagos skálán. Az elégedettséget többek között a tisztaság, az ágyak kényelme, az ügyfélszolgálat és az ár-érték arány befolyásolta – mutat rá a Pénzcentrum.

A rangsor végén található láncok között olyan nevek szerepelnek, mint a Hilton tulajdonában lévő Hampton, amely mindössze 58%-os ügyfélpontszámmal a második legrosszabb helyezést érte el. A Which? jelentése szerint a Hampton by Hilton öt kategóriában – köztük az ár-érték arány, a fürdőszobák, ételek és italok minősége, közösségi terek, valamint dekoráció – mindössze két csillagot kapott. A francia Campanile szállodalánc a lista legalján végzett 57%-os pontszámmal, annak ellenére, hogy a szobaárak alacsonyak, átlagosan 64 font körül mozognak.

A rangsor élén három spanyol márka végzett holtversenyben: az Iberostar, a Paradores Hotels és a Riu 85%-os ügyfélpontszámot kaptak, így elnyerték a „Which? Recommended Provider” státuszt. Az Iberostar és a Paradores külön elismerésként a „Great Value” jelvényt is megkapta, mivel a vendégek szerint mindkét márka kimagasló ár-érték arányt kínál. Az Iberostar szállodacsoport eredetileg egy mallorcai cipészcsalád kezében volt, és a felmérésben részt vevő vendégek „első osztályú” ügyfélszolgálatáról és „gyönyörű” helyszíneiről dicsérték.

A Paradores Hotels különleges élményt kínál Spanyolország legimpozánsabb történelmi épületeiben, például kastélyokban és kolostorokban. A Riu lánc pedig lenyűgöző étel- és italkínálatával emelkedett ki: a vendégek öt csillagra értékelték a minőségi büféket és a változatos, többek között sushi és steak ételeket is felvonultató speciális éttermeket.

Rory Boland, a Which? Travel szakértője szerint a kisebb, családi tulajdonban lévő márkák gyakran jobban teljesítenek, ha egyedi nyaralási élményről van szó, és a spanyol szállodák most kimagasló eredményeket értek el a rangsorban.

Kapcsolódó cikkeink