Megkopott a Labubu-láz: zuhannak az árak a másodpiacon

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 11. 11:34
🎧 Hallgasd a cikket:

Alábbhagyott a Labubu-játékok körüli spekuláció Kínában: a másodlagos piacon gyorsan zsugorodnak a prémiumok, ami a kereslet gyengülését és a gyűjtők óvatosságát jelzi – írja a Portfolio.hu.

A Pop Mart International legújabb kiadása, a 14 darabos mini Labubu blind-box a megjelenés előtt még jelentős felárat ért el a másodpiacon, de az elmúlt három napban az átlagos eladási ár 1 594 jüanra (223 dollár) esett – ez 24 százalékos csökkenés a korábbi csúcshoz képest. Az eredeti kiskereskedelmi ár 1 106 jüan volt. Az Alibaba Xianyu platformján a vásárlók fele további áresésre számít, különösen a mini változatnál, ami a gyűjtői bizalom megingását mutatja.

A mostani helyzet éles kontrasztban áll a korábbi, szinte hisztérikus kereslettel, amely a Labubu plüssfigurákat világsztárok – többek közt a BlackPink Lisa és David Beckham – révén is népszerűvé tette. A sorozat rejtett kiadásainak értéke szintén esett, beleértve a Dewu szürke piaci platformon kínált példányokat.

A Pop Mart a visszaesést részben a megnövelt gyártásnak tulajdonítja, amely szélesebb közönség számára teszi elérhetővé a figurákat, és hosszabb távon kedvezhet a cégnek. Rövid távon azonban a hongkongi tőzsdén jegyzett részvények három nap alatt 11 százalékot estek, a Morgan Stanley elemzői pedig gyengülő fundamentumokra figyelmeztettek.

A pekingi központú vállalat az elmúlt évben az egyik legforróbb kínai fogyasztói részvénnyé vált: árfolyama idén eddig 200 százalékkal emelkedett, piaci értéke elérte a 370 milliárd hongkongi dollárt (47,4 milliárd USD), alapítóját pedig Kína egyik legfiatalabb milliárdosává tette. Ugyanakkor a régebbi szériák is jelentős értékvesztést szenvedtek el: a Labubu 3.0 rejtett kiadása, amely júniusban még 4 000 jüant ért a Qiandao platformon, ma már mindössze 752 jüanért kapható – szemben a hivatalos 99 jüanos árral.

Kapcsolódó cikkeink