Megkezdte az idei dohánytermés felvásárlását az ULT Magyarország Zrt.
Az idén 4 ezer tonna dohánytermés felvásárlásával számol a nyíregyházi Universal Leaf Tobacco (ULT) Magyarország Zrt. – közölte a társaság agronómiai igazgatója hétfőn az MTI-vel.
Fekete Tibor elmondta, a hétfőn kezdődött, november második feléig tartó felvásárlási szezonban napi 100 tonna dohányt vesz át a termelőktől a legnagyobb hazai termeltető és felvásárló társaság.
Megerősítette, minden megtermett dohánylevelet átvesznek a szerződött gazdáktól, ami a dohányipar szabványa szerinti elvárásoknak megfelel. Az eddigi tapasztalatok szerint a megtermett dohányok minősége a tavalyival megegyező, vagy jobb is lehet.
A termés egy része még a földeken van, ezért a felvásárlási árakról az ULT vezetője egyelőre nem tudott nyilatkozni. Fekete Tibor ugyanakkor hangsúlyozta, az idei évre meghirdetett alapárak megegyeznek a tavalyival, de egy kedvezőbb minőségi összetétel és nagyobb termés mennyiség esetén a termelők felvásárlási átlagárnövekményt is elérhetnek az előző évihez képest.
A Burley-dohányok felvásárlása – a termelők értékesítési szándéka és lehetősége szerint – várhatóan december elején kezdődik – tette hozzá az ULT Magyarország Zrt. képviselője.
A társaság 2016-ban a Virgina-fajta kilogrammjáért 555 forintot, míg a Burley esetében 467 forintot fizetett a termelőknek. Az ennél valamivel kevesebbet kínáló szolnoki Dofer Dohányfermentáló Zrt. az idén nyolc százalékos áremelést hirdetett meg, így ezzel elérik az ULT árait.
A szolnoki Dofer augusztus közepén kezdte meg a 2017-es Virginia-dohánytermés felvásárlását.
A Magyar Dohánytermelők Országos Szövetsége korábban azt közölte, ebben az évben 3386 hektárra kötöttek termelési szerződést a felvásárló társaságok a gazdálkodókkal, ami húsz hektárral haladja meg az előző évit. Ebből 2300-2400 hektáron a Virginia, a maradékon pedig a Burley dohányfajtát termesztik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Belép a Colgate-Palmolive a friss állateledelek piacára
Az ausztrál Prime100 friss állateledel-márka felvásárlásával lép be a Colgate-Palmolive…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >Felvásárolja a L’Oréal a koreai Dr.G bőrápolási márkát
Megállapodást írt alá a L’Oréal Groupe a Gowoonsesang Cosmetics Co.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >