Megkezdődött a jelentkezés a Generali pályázatára, az EnterPRIZE-ra – idén emelkedik a KKV-k számára elnyerhető összeg
Harmadik alkalommal kerül meghirdetése a Generali Csoport által indított EnterPRIZE nevű átfogó, nemzetközi fenntarthatósági pályázat, melynek célja a kis- és középvállalkozások támogatása, egyúttal a gazdasági stabilizáció, a KKV-k fejlődésének elősegítése, és fenntarthatósági céljaik támogatása.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-17-15.14.39.png)
Több kategóriával is lehet pályázni
Egyre nagyobb szerepet kap a hazai vállalatok és a lakosság életében a fenntarthatóság
A környezettudatosság – az, hogy megnézzük, pontosan honnan származik az általunk vásárolni kívánt termék, valamint az, hogy tisztában legyünk a fenntarthatósággal kapcsolatos fogalmakkal – egyre inkább a mindennapok része, ám a változás nem zajlik le pillanatok alatt. Szerencsére úgy tűnik, a magyar lakosság körében fokozódik az igény arra, hogy fenntartható vállalkozástól vásárolhasson.
A Generali Biztosító reprezentatív kutatásában arra volt kíváncsi, vajon mennyire számít a környezettudatosság a 18-65 közötti lakosság számára a vásárlások alkalmával. A válaszadók 74 százaléka számára lényeges szempont a fenntarthatóság – vagyis bizonyos mértékig tájékozottak a témában, figyelembe veszik ezt a tényezőt is.
Nem meglepő, hogy a fiatalabb korosztálynak többet jelent a fenntarthatóság: míg a 18-29-es korcsoportban a válaszadók 79 százaléka számára volt ez a tulajdonság mérvadó egy termék vásárlásakor, a 30-39 közöttieknél ez az arány 69 százalék.
Úgy tűnik, a munkahely megválasztáskor is fontos szempont a fenntarthatóság, hiszen bekerült az álláskeresők lényeges kritériumai közé: a válaszadók 63 százaléka igyekszik figyelembe venni azt is, hogy leendő munkahelyének szívügye legyen ez az irány.
Szükséges a szakmai támogatás
A KKV-k fenntarthatósági felzárkóztatása évek óta kiemelt téma, amihez az EU-s országok kormányzatai és a szabályozó hatóságok mellett többek között a nagyvállalatok és a pénzügyi intézmények is nagymértékben hozzájárulhatnak. Ennek elősegítése érdekében hívta életre az EnterPRIZE névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programját a Generali Csoport 2021-ben, amelyhez a Generali Biztosító is csatlakozott.
A siker pedig számokban is mérhető. Tavaly másfélszeresére emelkedett a pályázó KKV-k száma Magyarországon: a korábbi 81 helyett 127 magyar vállalkozás jelentkezett a programba. A Generali idén is meghirdeti EnterPRIZE fenntarthatósági pályázatát a KKV-k körében munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban.
A biztosítótársaság a munkavállalói jólét kategóriában olyan jelentkezéseket vár, melyek célja a munkavállalók vagy családjaik támogatása valamilyen formában – például egészségmegőrzési program, tréningek, képzések vagy szabadidős programok szervezésének segítségével. A kategória tavalyi hazai nyertese, a Halas Tűzvédelem Kft. egyszemélyes családi vállalkozásként indult, mára 30 főt foglalkoztatnak: a kollégák folyamatos szakmai képzésén, fenntarthatósági szemléletformálásán túl a csapatösszetartást is különféle programokkal segítik. Társadalmi elkötelezettségük jegyében helyi közösségek megsegítésére is fordítottak a Generali pályázatából: a Csetényi Park fásítása mellett terápiás lovaglást is támogattak.
A környezetvédelem kategóriában a pályázatra olyan kezdeményezésekkel lehet pályázni, melyek csökkentik a környezeti terhelést – legyen szó káros anyagok kibocsátásának csökkentéséről, újrahasznosításról, edukációról, vagy akár megújuló energiaforrások használatáról. Tavaly a kategóriában a Karma Pécsi Kesztyű pályázata nyert. Sikerük nemzetközi szinten is vitathatatlan: a márkához fűződik Rihanna ikonikus, az idei Super Bowl döntőn viselt meseszép bőrkesztyűje is. Nemzetközi sikereiket a magas minőség mellett az is támogatja, hogy fontos számukra a fenntartható működés: céljuk a körkörös gazdasági modelljük megvalósítása, termékeik életciklusának növelése a termékek egyedi sorszámának láthatóvá tételével. Emellett céljuk a vásárlók edukálása, és hangsúlyt fektetnek a megunt darabok értékesítésére vagy eladományozására is.
A mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriában pedig olyan programok, ötletek beküldését várja a Generali, melyben az adott vállalat a cég mikrokörnyezetében élő embereket segíti valamilyen formában. A tavalyi győztes Csákányi Kenyér Bt. több mint 30 éve működik az Őrség kapujában, időről időre igyekeznek megújulni, kínálatuk folyamatosan bővült a növekvő vásárlói igényeket követve a hagyományos és a reform termékek irányába is. Emellett a kis közösségek iránti felelősségvállalás jegyében megkezdték a termékeik mozgóárusítását is, a járványhelyzetre reagálva. A pályázati díj segítségével pedig egy gluténmentes pékárukat készítő üzemet hoznak létra, mert az ilyen jellegű minőségi élelmiszer nehezen elérhető a környezetükben
Megvalósítható, fenntartható projektek a jövő szolgálatában
A pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont a fenntarthatóság, valamint a technikai megvalósíthatóság. A nyerteseket az EnterPRIZE program szakmai együttműködő partnerei, többek között Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért szervezet igazgatója és Kamasz Melinda, a Növekedés.hu hírportál főszerkesztője, valamint a Generali vezetői választják ki. A kategóriák nyertesei egyenként bruttó 5 millió forintos támogatásban részesülnek a pályázat keretében benyújtott programjuk megvalósításához. A kategórianyertesek továbbjutnak a Generali Csoport nemzetközi EnterPRIZE pályázatára is.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nő az agráriumban az információs igény
A külső, elsősorban pályázati és területalapú finanszírozás megkerülhetetlen az európai…
Tovább olvasom >Humoros plakátok az élelmiszer-pazarlás ellen
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja újabb kreatív…
Tovább olvasom >Keresik 2023 sikeres vállalkozónőit és női vállalatvezetőit
Az emberek szeretik a történeteket. Szeretnek tanulni, inspirálódni, erőt meríteni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >