Megkezdődött a fogyasztóvédelem nagy karácsonyi akciója
Országos karácsonyi ellenőrzést indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) mely a mai naptól december 23-ig tart – jelentette be Pintér István főigazgató hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.
Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője elmondta: a vizsgálat során kiemelt hangsúlyt kap az áruházláncok akciós tevékenységének ellenőrzése, a vásárlók által nagyszámban felkeresett élelmiszerjellegű üzletek, drogériák vizsgálata, és nagy figyelmet fordítanak a szezonális termékekre, köztük a fényfüzérekre, gyerekeknek szóló árukra.
Pintér István hangsúlyozta: a jövőben minden nagyobb horderejű vizsgálat előtt tájékoztatást tartanak, hogy a vállalkozások jogkövető magatartását elősegítsék, a kisebb szabálytalanságoknál lehetőséget adnak a hibák kijavításra, és a súlyos, visszatérő jogszabályszegés esetén bírságolnak. Az ellenőrzéseken jelen lesznek a társhatóságok, és számítanak a civil fogyasztóvédőkre is.
Az NFH főigazgatója emlékeztetett arra, hogy a szomszédos országok hatóságaival együttműködési megállapodásokat kötöttek, és ennek keretében várható, hogy a határ menti területeken is végeznek karácsonyi ellenőrzéseket. Fülöp Zsuzsanna kiemelte: a hatóság a piacfelügyeleti tevékenysége során a veszélyes árukat szűri ki, karácsonykor a szezonális árukra, a műszaki termékekre és a gyerekeknek szóló ajándékokra koncentrálnak.
Az idén az áruházláncoknál az akció valódi meglétét is vizsgálják, emellett kiemelten nézik az árfeltüntetést. Az NFH szóvivője felhívta a figyelmet arra, hogy a hatóság a honlapján közzétette a karácsonyi vásárláshoz segítséget nyújtó kiadványait, amelyből kereskedők és fogyasztók egyaránt tájékozódhatnak.
A hatóság felhívja a figyelmet arra: fontos tudni, hogy a hibátlan terméket a kereskedő sem kicserélni, sem visszavenni nem köteles. Emiatt sok kereskedő cég csak az ünnepek után foglalkozik ezekkel a problémákkal – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >Közel húsz év után visszatért a SPAR Finnországba
Közel két évtizedes szünetet követően a SPAR ismét megjelent Finnországban…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >