Megkezdődött a cukorrépa-feldolgozási kampány Kaposváron
A mészkemence begyújtásával kezdetét vette a 127. cukorrépa-feldolgozási kampány a Magyar Cukor Zrt. cukorgyárában Kaposváron pénteken – tájékoztatta a cég közleményben az MTI-t.
Azt írták: az egyetlen magyarországi cukorgyár szeptember 23-tól várhatóan 100 napon át átlagosan napi 7200 tonna cukorrépa feldolgozását tervezi, a munkát 243 állandó és 45-50 ideiglenes dolgozó végzi három műszakos, négy csoportos munkarendben.
A gyár ellátásához tavasszal 11 ezer 700 hektáron vetettek cukorrépát. Az időjárás rendkívül szélsőséges volt, az augusztusi termésbecslés alapján a répa átlagtermése 60-65 tonna lesz hektáronként – tették hozzá. Megjegyezték, hogy a betakarított cukorrépa mintegy 70 százaléka vasúton, 30 százaléka közúton érkezik Kaposvárra.
Kiemelték, hogy a Magyar Cukor Zrt. a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetre tekintettel számos intézkedést hozott az egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeinek megteremtéséért. A munkavállalókra és az alvállalkozókra egyaránt vonatkozó higiéniai és viselkedési szabályokkal csökkenteni kívánják a megbetegedések kockázatát, és biztosítani azt, hogy ne legyenek fennakadások a feldolgozásban.
A Magyar Cukor Zrt. többségi tulajdonosa az osztrák AGRANA csoport, amely Kelet-Közép-Európa vezető cukorgyártója, Ausztria legnagyobb bioetanol-előállítója, Európa legjelentősebb gyümölcslé-koncentrátum gyártója és világelső a gyümölcs preparátumok tekintetében – írták.
Az AGRANA világszerte 57 termelőüzemben mintegy 9400 embert foglalkoztat, éves árbevétele 2,5 milliárd euró. Az AGRANA Magyarországon a kaposvári cukorgyár mellett a Szabadegyházi Hungrana Kft.-nek 50 százalékban tulajdonosa. Az üzem a keményítő és alkoholgyártás mellett Európa legnagyobb izocukor előállítója. A csoport gyümölcs divíziója Magyarországon Vásárosnaményban, Anarcsiban, Hajdúsámsonban almalé-, meggy- és bodzasűrítményt készít. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >