Megjelent Magyarország legátfogóbb Z-generációs kutatása

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 28. 10:27

A Diversum, a Quantum Digitális Diákszövetkezet, Steigervald Krisztián (SteiGen) és a PwC szakmai együttműködésében megjelent a Gen Z Report, Magyarország eddigi legátfogóbb kutatása a Z-generációról.

A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.

Hogyan él, és milyen az első „digitális bennszülött” generáció értékrendje, vásárlási preferenciái és költési szokásai? Milyen ember a GOAT, azaz Greatest Of All Time, a karizmatikus RIZZ, és mit takar a SNACKABLE élmény és tartalom? – néhány generációs szlengre is fény derül a kutatásból.

A Z-generáció tagjai átlagosan napi 4,6 órát töltenek az interneten. A reklámokra fogékonyabbak, mint a többi generáció, de emellett a véleményeket is keresik. A Z-generáció kifejezetten magas etikai mércével rendelkezik, ami a vásárlási szokásaikban is tetten érhető.

– Sokszor elfelejtjük, hogy egy generációt sosem lehet a szülei nélkül értelmezni Egy generáció nem tud lusta lenni vagy szorgalmas, maximum másképp áll hozzá a munkához, másképp motiválható. Többek között erről szól ez a kutatás is – mondja Steigervald Krisztián generációkutató.

A Trade magazin által szervezett Innovációk napja konferencián, május 15-én részletes prezentációt hallhatunk majd a fentiekről. (evinnovacioja.hu) //

Kapcsolódó cikkeink