Megjelent az első magyarországi PR Trendriport
A PR és kommunikáció szerepe megerősödött az elmúlt időszakban, az általános, pandémia okozta globális kihívásokra a szektor eszközrendszere kiváló válaszokat adhat. A Magyar Public Relations Szövetség 30. évfordulója alkalmából egyedülálló iparági kezdeményezés jött létre. A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkon keresztül mutatja be a hazai PR és kommunikációs szektor helyzetét, legfontosabb trendjeit, lehetséges jövőbeli növekedési irányait.
Az első hazai PR Trendriport elkészültét 19 társszerkesztő segítette Román Balázs főszerkesztő és Bánhegyi Zsófia MPRSZ alelnök irányításával közel 100 hazai és nemzetközi megszólaló közreműködésével a szektorból. A hiánypótló kiadvány mindenki számára elérhető és ingyenesen letölthető a prtrendriport.hu weboldalon 2021. október 27-től.
A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző PR Trendriport több megközelítésből enged bepillantást a szektor életébe: hol áll, milyen trendek mozgatják, milyen változásokat katalizálhat és mi a jövője. A szakmában közvetlenül dolgozó szakértőkön túl megszólítani kívánja a vállalati felsővezetők körét is a szektor üzleti és társadalmi értékteremtő erejének és eszközrendszerének bemutatásával. Fontos tudásanyagot nyújt a felsőoktatási intézményben, kommunikáció szakterületen tanuló diákok és pályakezdők számára is, hiszen valós, a szakmát tükröző aktuális kiegészítést ad a számukra.
A PR Trendriport 2021 kiadvány a hazai kommunikációs szakma összefogásaként és több hónapig tartó közös munkájából született: közel 100 szakértő szólal meg benne a szektor különböző területeiről, megrendelői, ügynökségi oldalról és kapcsolódó területek részéről. A 19 egymásra épülő tartalmi fejezetet társszerkesztők, a szakma neves szakértői állították össze társadalmi munkában. A 150 oldalas áttekintés tartalmi íve lefedi a PR összes területét és fejlődési irányait olyan új területeket is beemelve az elsődleges felelősségi területre, mint a digitális kommunikáció, az employer branding, a kríziskommunikáció, a személyes márkaépítés vagy a service design.
A magyar nyelvű PR Trendriport 2021. október 27-től, PDF formában bárki számára ingyenesen letölthető, regisztrációt követően az erre dedikált www.prtrendriport.hu oldalról.
A hiánypótló kiadvány létrejöttét egyedülállóan széleskörű összefogás tette lehetővé: a SPAR és tizenegy hazai PR és integrált ügynökség segítette a megjelenést: ACG Pro, DeepInsight, DOT Media, Double Decker Communications, FleishmanHillard Café, Lounge Communications, Noguchi Porter Novelli, Positive Adamsky, Republic PR, Salt Communications, Uniomedia. Médiaoldalról a Betone Stúdió, Digital Hungary, Hello Biznisz, Marketing&Média, Márkamonitor szakmai médiumok támogatták megjelenését.
A 2021-ben először megjelenő PR Trendriportban Román Balázs főszerkesztő összefogásával fejezetekre osztották a PR területeit és fejlődési irányait. “Ismereteim szerint a PR-szakmáról ennyire átfogó kiadvány magyar nyelven nem készült. Összesen 19, a saját területén kiemelkedő szakembert kértünk fel egy-egy tartalmi blokk szerkesztésére. Ők kerestek meg számos hazai és nemzetközi szereplőt, hogy járuljanak hozzá az anyag tartalmának elkészítéséhez. A sokszínű kör bevonása szavatolja, hogy valóban egyedi és izgalmas tartalom került be az első magyar szektorriportba” – ismertette a részleteket a főszerkesztő.
A kiadvány társszerkesztői közreműködtek a 19 fejezet létrehozásában: Balaton Anita, (FleishmanHillard Café), Balatoni Zsófia (Uniomedia), Hampuk Richárd (Red Lemon), Kádár Balázs (Bindermann), Káli György (Humanize Studio), Kincses Péter (Double Decker Communications); Mamusits Péter (Lounge Communications), Nagy Andrea (Positive Adamsky), dr. Pintér Dániel Gergő (BiotechUSA), Polgár Péter (Brightly), Szőke Ágnes (Opencom), Sztaniszláv András (PersonaR), Tóth Szilvia (Salt Communications), Trunk Tamás Z-generációs szakértő, Németh-Simkó Judit (DeepInsight), Varga Zita Hella (Salt Communications), Vas Dóra (MatrixPR), Zámbó Anna (Republic PR).
„Bátran kimondhatjuk, hogy újra a PR reneszánszát éljük” – emeli ki a Trendriport alapján kibontakozó egyik legfontosabb trendet Bánhegyi Zsófia, a projekt vezetője, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, az MPRSZ alelnöke. „A riport legfontosabb értéke a PR területeinek széles körű megjelenítése és a releváns megszólalók, publikálók sokszínűsége. Különleges kiadvány mind a megszólalók számának, mind a megrendelői, média, ügynökségi és szakmai szervezeti oldal megjelenése tekintetében. Büszkeség számunkra, hogy a kommunikációs szakma kohéziós ereje működik, és ennyi szakértő kollega csatlakozott a munkához, hogy közösen hírt adjunk a szakmáról, számvetést készítsünk, és közösen gondolkozzunk jövőjéről.”
“A Magyar Public Relations Szövetség egyik fontos célkitűzése, hogy megismertesse és megértesse a szakterületünk működését a tágabb üzleti környezetünkkel. Ennek a 150 oldalas szakmai anyagnak az egyik legfontosabb értéke, hogy teljes körű betekintést enged a PR szakma néhol szerteágazó területeibe. Több nemzetközi hasonló kezdeményezést is figyelembe vettünk a kiadvány tervezésekor és különösen öröm számomra, hogy a felkérésünk alapján ennyi szakember vállalta, hogy tudását megosztja velünk. A végeredmény pedig értékes tartalmat ad a diákoknak, junior és senior szakembereknek, kommunikációs és üzleti vezetőknek egyaránt és bízom benne, hogy a globális piacon is be tudunk vele mutatkozni. – összegezte Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A 30 éves Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)
A magyarországi PR szakma érdekképviseleti, szakmafejlesztő és szolgáltató szerve. A szövetség 1990-ben alakult, közel 100 tagja között szabadúszók, ügynökségi munkatársak, vállalati kommunikációs csapatok, valamint egyetemi oktatók és társadalomkutatók is megtalálhatók.
Az MPRSZ a PR-szakemberek érdekvédelmét nemzetközi szinten ellátó, a közönségkapcsolati munka elismertségének növelésén munkálkodó szervezet. Tagjai és elnöksége kiállnak a fenntartható fejlődés, az üzleti etika és a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett, tevékenységük során pedig törekednek rá, hogy az együttműködésre törekvő, transzparens kommunikáció a versenypiaci gyakorlatban is megvalósuljon. Az MPRSZ határozottan fellép az ezeket az irányelveket korlátozó intézkedések ellen és szakmai rendezvényekkel, állásfoglalásokkal, képzésekkel, illetve kiadványokkal támogatja a Public Relations területe iránt érdeklődők fejlődését.
Az MPRSZ szakmai munkáját az Etikai Bizottság segíti. A szövetség a PR Excellence Hungary és az Employer Branding Award elnevezésű szakmai elismerések hivatalos odaítélője. Az MPRSZ az International Communication Consultancy Organisation (ICCO) tagja, valamint stratégiai partnere a Chartered Institute of Public Relations (CIPR) és az International PR Association (IPRA) szervezeteknek is.
Kapcsolódó cikkeink
Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >ICCO World PR-jelentés: első helyen az ESG és az MI
Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a…
Tovább olvasom >Magazin: Botrányok a marketingben
A hagyományos júniusi TMK grillparty idén online formában került megrendezésre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >