MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!

Szerző: Glázer Szilvia Dátum: 2025. 10. 03. 23:00
🎧 Hallgasd a cikket:

Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/10. száma, amelynek bővített, digitális verzióját már most olvashatják a weboldalunkon, a nyomtatott lap megérkezése előtt pár nappal, 176 oldalon. A címlapra kattintva megnyitható és akár le is tölthető.

Újdonság: a napi friss hírek mellett a magazinban megjelent cikkek is már nem csak olvashatók, de hallhatók is a trademagazin.hu oldalon, magyarul és angolul is, csak kattintson a cikk tetején a lejátszás gombra. Így a podcastokhoz hasonlóan hallgathatja cikkeinket  bárhol, bármikor.

Lapszámunk címlapinterjújában a Sófalvi Attila, a Mars magyarországi, cseh és szlovákiai ügyvezető igazgatója a régiós stratégiáról, Nagy Réka sales vezető a bolti láthatóság és az innováció gyakorlati lépéseiről, Krivai Márta munkatársi kapcsolatokért felelős menedzser pedig a mentoringról és a „Best Next Move” szemléletről beszél.

Októberben Lánchíd véleményrovatunk vendégszerzője Vincze Géza, az Auchan ügyvezető igazgatója, aki a vásárlási szokások átalakulásáról és a kiskereskedelmi piacon zajló folyamatokról írt.

Kiemelt témánk a digital commerce. Nyitó cikkünkben Madar Norbert, a PwC Magyarország vezető managere vendégszerzőként elemzi Magyarország általános e-kereskedelmi toplistáját, e-kereskedelmi FMCG listáját, valamint a magyar tulajdonú ecommerce vállalatok toplistáját. Külön-külön cikkekben foglaljuk össze a legnagyobb kereskedelmi láncok online értékesítési stratégiáit, valamint az online piactereken zajló folyamatokat. Bemutatjuk a csomagolások terén megjelent legújabb innovációkat, amelyeket leginkább az online kereskedelem térnyerése indukált. Összeállításunk a logisztikai piac áttekintésével zárul, amelyben megszólalnak a legnagyobb szállítók képviselői.

Reflektor rovatunk aktuális témája a nagykereskedők, importőrök, disztribútorok piaca. A nagykereskedelmi piac nemzetközi áttekintését a magyar szereplők nyilatkozatai követik, rovatunkban megszólalnak a Metro, az Agria Drink, a Ba-Ha-Mas, a Baromfiudvar 2002, a Gorky és Zentai, a Bramcke Hungary, a Chimpex Hungária, a Del Pierre Central Europe, Foltin Globe, a Forrás Áruház, a Heinemann Testvérek, a Hellas-Invest, a Húsház Hungary, a Jan-Ker 2001, az Orbico Hungary, a Real Nature, a Salesrep, a Sovereign Brands és a Winehub Holding képviselői is.

Októberi mellékletünk a saját és kereskedelmi márkákkal foglalkozik. Első cikkünkben beszámolunk a 2025-ös amszterdami PLMA International World of Private Label Trade Show-ról, illetve bemutatjuk a PLMA díjazottjait is. Ezek után összefoglalót olvashatnak a PLMA legfrissebb videójából, amely az európai sajátmárkás piac trendjeit mutatja be. Ezt követi az European Private Label Awards nyerteseinek ismertetése, majd Sebastian Rennack, az Aletos Retail international retail analystjének véleménycikke következik a sajátmárkás piac trendjeiről.

Polctükör rovatunk témái: szárnyashúspiac, vadhúsok, kolbászok és szalámik, sajtpiac, gyümölcslevek piaca, hazai keserű- és likőrpiac. Ezen túl szót ejtünk az arcápoló termékek és a papírzsebkendők piacáról is.

Októberi mellékletünk az Érték és Minőség Nagydíj Pályázat nyerteseit mutatja be részletesen, A védjegyhasználatot és a kitüntetést idén 34 pályázó 40 alkotása érdemelte ki.

Fenntarthatóság rovatunkban a híreket egy elemző cikk követi, amely a nano- és mikroműanyagok élelmiszeripart érintő káros hatásairól szól.

Vegán rovatunkban most is elolvashatják a növényi alapú élelmiszerpiac legfrissebb híreit, illetve a növényi tojáshelyettesítők piacáról publikálunk egy részletesebb cikket.

HoReCa rovatunk megszokottan foglalkozik a szövetségek aktualitásaival: a Magyar Vendéglátók Ipartestülete bemutatja a szektor forgalmi és a munkaerőpiaci adatait, a Magyar Cukrász Ipartestület felvázolja új stratégiáját, és bemutatja az idei Ország Tortáját is. A HoReCa híreket az Impetus Research izgalmas éTREND 2025 kutatása követi. Ezután a HoReCa piac mélyhűtött termékkategóriáját elemzik a beszállítók, kereskedők és a felhasználó vendéglátó-ipari szakemberek. A rovatot egy interjú zárja, amelyben az amerikai piacon sikeres séfet, Kovács Zoltánt kérdeztük.

Piacanalízis rovatunkban az AKII és a GKI elemzései mellett megismerhetik a témát érintő legfrissebb híreket is. Ezekből kiderül, hogy a baromfiárak továbbra is emelkedő pályán vannak, illetve a GKI konjunktúraindexe bő 2 ponttal nőtt.

Értékesítés és üzletfejlesztés rovatunkban Dr. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára vendégszerzőként publikálja cikksorozata következő fejezetét az infláció és a kiskereskedelmi piac egymásra ható folyamatairól. Beszámolunk a MAGYAR TERMÉK 11. Agóra konferenciájáról, majd egy nemzetközi, kitekintő elemzést olvasható a fogyasztói szokások alakulásáról.

E havi lapszámunkból sem hiányozhatnak az AI hírek, amelyeket egy kiberbiztonsági összeállítás követ.

In-store és out-door rovatunk a POPAI nyári találkozójának összefoglalójával kezdődik, majd egy izgalmas cikk következik a retail-eszközök sorozatunkban a takarító robotok és szolgáltatások innovációiról. A rovat az FMCG szektor digitális reklámpiacának elemzésével zárul.

Az októberi lap végén többi lapszámunkhoz hasonlóan most is új termékeket és innovációkat ismerhetik meg.

Kattintson és lapozzon bele a Trade magazin legfrissebb számába, vagy akár ingyenesen töltse le ezt, vagy korábbi magazinjainkat, hogy bármikor olvashassa lapunkat!

 

 

Kapcsolódó cikkeink