MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!

Szerző: Glázer Szilvia Dátum: 2025. 06. 10. 15:04

Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/6-7. száma, amelynek bővített digitális verzióját már most olvashatják a weboldalunkon, a nyomtatott lap megérkezése előtt pár nappal, bővített formában, 236 oldalon.

Az alábbi címlapra kattintva elérhető és le is tölthető legújabb lapszámunk.

Júniusra címlapinterjúnkat Mikos Istvánnal, a Ceres Zrt. vállalati igazgatójával készítettük a cég idei fejlesztéseiről, exportterveiről és arról, hogy kapcsolódik a hagyománytisztelet az innovációval, illetve hogyan válhat maga a termék a tudatos márkaépítés eszközévé.

A Lánchíd Klub véleményrovatában Bánhidi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke – aki elnyerte az European Marketer of the Year díjat – számol be a verseny során szerzett tapasztalatairól.

Kiemelt téma rovatunk júniusban az FMCG piac 2024. évi kereskedelmi toplistájáról szól és megszólaltatja a benne szereplő összes lánc képviselőjét. Első cikkünkből kiderül, hogy idén sem változott a dobogósok sorrendje: Lidl, SPAR, Tesco az első három helyezett. Ezt a piaci szereplőkkel készült interjúk követik, majd a rovat nagy elemzése a fogyasztói elvárások változását részletezi, de beszámolunk a márkák mozgásáról és a piac alakulásáról is az adatok tükrében. A nagyinterjúnkban a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára, Gerlaki Bence beszél- a szektort érintő kormányzati intézkedések eredményeiről és a további kihívásokról. Teret adtunk a kereskedelmi szervezetek képviselőinek is, így megismerhetjük az OKSZ és a MNKSZ álláspontját a jelenlegi szabályozásokkal kapcsolatban. Tállai András, az Agrárminisztérium államtitkára bemutatja a tárca élelmiszeripart érintő fejlesztéseit, – Éder Tamás, a FÉSZ elnöke a szakma álláspontját vázolja fel. További cikkeinkben olvashatnak a Magyar Márkaszövetség kezdeményezéseiről Fekete Zoltán ügyvezető leírásában, illetve a KAVOSZ vállalatfejlesztési és -támogatási programjának alakulásáról Krisán Lászlóval készült interjúnkban.

Reflektor rovatunk júniusi témája az Innováció, itt bemutatjuk az idei Innovációk napja rendezvényünk előadásait és kerekasztal-beszélgetéseink témáit, illetve az Inno d’Or – Év Innovációja díj 2025 nyerteseit.  Az esemény előadásaiból hosszabban, elsőként a VML Future 100 nemzetközi kutatását hozzuk, amelyből kiderült, hogy ma már az a márka nyeri el a fogyasztók kegyeit, amely képes a kapcsolódásra.

A Polctükör júniusban a kényelmi termékek piacával indul, majd foglalkozik a tésztákkal, jegesteákkal, jegeskávékkal, égetett szeszek piacáról a tequilával és rummal. Külön részt szentelünk a higiéniai papírtermékeknek.

Fenntarthatóság rovatunkban beszámolunk a környezetvédelemmel és fenntartható működéssel kapcsolatos aktuális hírekről. Vegán rovatunkban a hírek mellett bemutatjuk az alternatívfehérje szabadalmak piacának alakulását.

HoReCa mellékletünkben a hírek mellett megtalálják a Magyar Vendéglátó Ipartestületének éves közgyűléséről készült beszámolót, a Magyar Cukrász Ipartestület Gelato Day 2025 nemzetközi versenyről szóló tudósítását, míg elmező cikkünkben a fagylaltok szegmensének szereplői szólalnak meg. Ezután a sörpiac kerül a fókuszba, ahol megismerhetjük a kraft sörök fogadtatását, valamint a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves jelentését. Több cikkben járjuk körül a vendéglátóhelyek higiéniával kapcsolatos témákat. Zárásként részletesen tudósítunk az idén 25 éves KÖZSZÖV jubileumi szakmai konferenciájáról, valamint közöljük az Év menedzsere a társadalomért különdíjjal idén kitüntetett Semsei Rudolffal, a Budapest Party Service, a VakVarjú étteremcsalád és a Dobay cukrászdák tulajdonosával készült Future Talks podcast beszélgetésünket.

Piaci analízis rovatunkban az AKII hazai húsipar elemzését olvashatják, illetve a GKI aktuális konjunktúraindexét elemezzük bővebben, valamint bemutatjuk az Egyensúly Intézet első negyedéves jelentését.

Értékesítés és üzletfejlesztés rovatunkban két vendégszerző cikkét olvashatják: a Randstad részéről Baja Sándor ügyvezető igazgató exkluzívan elemzi a Randstad Award díjátadó kapcsán az FMCG piac és kereskedelmi szektor trendjeinek alakulását, és bemutatja a nyerteseket, illetve Sebastian Rennack, az Aletos Retail elemzője mutatja be a non-food diszkontok közép-európai térnyerését.

Júniusban az AI mesterséges intelligenciával foglalkozó rovatunk a témában napvilágot látott, legfrissebb hazai és nemzetközi híreket gyűjti egy csokorba, illetve külön cikkben járja körül az AI fenntartható költségcsökkentés terén betöltött szerepét.

In-store és out-door mellékletünkben a hírek mellett beszámolunk a „Piackutatóktól első kézből” című, Trade Marketing Klub online eseményről, és újra indítjuk a legújabb bolti eszközökről szóló sorozatunkat. Itt olvashatnak az Év pormóciója 2025 versenyünk nyerteseiről és a kapcsolódó konferencia előadásait is megismerhetik: Barna Tamás a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője a jó promóciók ismérveit gyűjtötte egybe, Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a vásárlói attitűd változásait elemezte, míg a Kantar Hoffmann divízióigazgatója, Tolnai Gábor a pályázatokról készített exkluzív fókuszcsoport kutatások tükrében értékelte a fogyasztók döntéseit. Madar Norbert a PwC Magyarország digitális kereskedelemért felelős menedzsere az e-commerce piac alakulásait mutatta be.

Természetesen ebből a lapszámunkból sem hiányoznak a hazai és nemzetközi aktuális hírek, sőt, a digitális kiadásban mindig lényegesen nagyobb terjedelemben.

Kattintson és lapozzon bele a Trade magazin legfrissebb számába, vagy akár ingyenesen töltse le ezt vagy korábbi magazinjainkat, hogy bármikor olvashassa lapunkat!

 

Címkék:

Kapcsolódó cikkeink