Megjelent a Top 100 magyar bor 2018 kiadvány
Új koncepcióval jelentkezik a TOP 100 magyar bor, a több mint tíz éve megjelenő magazin 2018-as számában a fogyasztók számára valóban elérhető borokat rangsorolta, ezt a szemléletváltást tükrözi a kiadvány új szlogenje, „A legnépszerűbb legjobbak” – mondta a kiadványt megjelentető Világgazdaság gazdasági napilap főszerkesztője szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
Deák Bálint kiemelte: a kiadvány rangsora a hazai kereskedelemben legnagyobb tételben eladott minőségi borokat mutatja be, olyan hazai fehér- és vörösborokat, amelyeket az egész ország területén megvásárolhatnak a fogyasztók.
Kiemelte: kizárólag szakmai alapon döntött a borok bírálata során a zsűri, az egyes pincészetek nem befolyásolhatták a bírálók döntését.
Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus, egyetemi tanár, a zsűri elnöke elmondta: kiváló borok versenyeztek, az idei TOP 100-as lista minőségi javulást hozott, általánosságban elmondható, hogy a könnyedebb, gyümölcsösebb stílus, a rozék és a pezsgők is előretörtek.
Szerinte egyedülálló, hogy a boltokban kapható borokból állították össze a rangsort. Kiemelte: a bolti forgalom nagysága mellett feltétel volt, hogy a versengő borok bolti ára minimum 2000 forint legyen, és azokat az ország bármely részén meg lehessen vásárolni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >Történelmi döntés: az Európai Bizottság jóváhagyta az első fenntarthatósági áregyezséget a borágazatban
Az Európai Bizottság első alkalommal foglalt hivatalosan állást egy fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: már a Somlói borvidéket is elérte a súlyos betegség
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) friss laboratóriumi vizsgálatai alapján immár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >