Megjelent a METRO 2012-2013 évi vállalati felelősségvállalás jelentése
A társadalmi felelősségvállalás fennállása óta szerves részét képezi a METRO Kereskedelmi Kft. üzletpolitikájának, a vállalat a napokban adta ki legújabb, negyedik társadalmi felelősségvállalás (CSR) jelentését, amely a 2011-es és 2012-es eredményeket összegzi. A kiadvány a METRO teljes működésének teljesítményeiről, valamint a CSR területén megvalósított fejlesztéseiről szól.
A METRO számára a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR – Corporate Social Responsibility) aktív felelősségtudatot jelent a környezettel és azokkal a személyekkel szemben, akikkel a vállalat működése során, illetve az értékesítési lánc tagjaiként kapcsolatba kerül. Ezzel alapozható meg a jövőbeli üzletkötés, alakítható ki a potenciális versenyelőny, így valósulhat meg a társadalom fenntartható fejlődése.
A jelentés a 2011–2012-es pénzügyi év eredményeit összegzi, a lehető legjobban illeszkedve a nemzetközi anyavállalat jelentéséhez:
- Az áruházlánc életében egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság és a törekvés arra, hogy a vállalat működése minél kisebb mértékben terhelje a környezetet. Ennek érdekében a METRO folyamatosan teszteli a legújabb innovatív környezeti technológiákat.
- A METRO minden országra érvényes alapelveket követ a környezettudatos működés terén.
- A szelektív (élelmiszer-, zöldség-) hulladékgyűjtésnek köszönhetően összességében csökken a hulladék mennyisége és jelentősen nő a kapacitások aktív kihasználása, majd újrahasznosítása.
- Az energiatakarékosság jegyében indult el világszerte 700 áruházban az Energiatudatosság Program nevű kezdeményezés, amelynek célja az ökológiai lábnyom csökkentése a vállalaton belül. A program hatékonyabb energiagazdálkodási intézkedések bevezetésére ösztönzi a nagykereskedéseket, illetve az áruházak dolgozóit is aktív részvételre buzdítja, tőlük is várja az ötleteket az energiatakarékosság megvalósítására.
- A METRO minden területen (hűtés, fűtés, világítás, stb.) az energiahatékonyság maximalizálására törekszik, amely elvet jól tükrözi, hogy immár hatodszor tagja a Föld Órája nevű világméretű kezdeményezésnek.
- a vállalat céljai között szerepel, hogy 2020-ra 20%-kal csökkentse a fajlagos üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2011-hez képest.
- A METRO innovatív és előrelátó emberierőforrás-politikát folytat, hogy ezáltal biztosítsa a jövőbeli versenyképességét az egyre inkább nemzetközivé váló környezetben.
- A magyar gasztronómia támogatása továbbra is a hazai áruházlánc legfőbb céljai között szerepel. A vállalat megrendezte az Országos Közétkeztetési Szakácsversenyt, az Országos Nyílt Lazacbontó-bajnokságot, és továbbra is támogatója maradt a Bocuse d’Or gasztronómiai versenynek.
· A Magyarországon egyedülálló Vevőakadémiának köszönhetően a METRO partnerei olyan szakmai oktatásokban és továbbképzésekben vehetnek részt, amelyekkel tudásukat igény szerint bővíthetik. A kizárólag kiváló minőségű termékek értékesítése érdekében a METRO folyamatosan ellenőrzi beszállítóit. Többek között ennek köszönhető, hogy a halpult 70 kínált halfajtája mindig friss legyen, továbbá a húsok minősége is garantált maradjon.
Az aktuális, 2012–2013 évi kiadvány itt érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >