Megjelent a Kereskedelmi Toplista 2009!
Tesco, CBA és Coop volt a sorrend 2009-ben
Továbbra is a Tesco, CBA és Coop áll a legnagyobb forgalmú, élelmiszert és vegyiárut értékesítő kiskereskedelmi láncok 2009. évi ranglistájának élén. Ahogyan egy évvel korábban, úgy most is a Spar és a Reál követi őket. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 2009. évi rangsora, amely a vállalatok saját közlése, illetve a Nielsen becslései alapján állt össze.
A Tesco 638,4 milliárd forint forgalmat ért el tavaly, az előző évi 602 milliárd után. A CBA 547,5, míg a Co-op 510 milliárd forinttal szerepel a ranglistán. Mindkettő valamivel nagyobb mutatóval, mint egy évvel korábban.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. összesen 176 üzletet, köztük 102 hipermarketet működtet az év végi adatok szerint. Ez a hálózat bővítését jelzi; egy év alatt tizenhárom hiper- mellett tizenhét szupermarketet nyitott. A többcsatornás koncepció szemmel látható, ahogyan a Sparnál is.
A rangsorban második CBA 3 054 boltja, a harmadik Coop 5 250 és az ötödik Reál 2 320 egysége összesen a hazai élelmiszer-bolthálózat több mint 10 ezer 500 üzletét jelenti. Így a három hazai tulajdonban lévő lánc együtt a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviseli.
A toplistán negyedik Spar a koncentráció egyik motorja. Éves forgalma 397,4 milliárd forintot tett ki tavaly, szemben az előző évi 374,2 milliárddal. A növekedés mértéke 6 százalék. Az Interspar bővítése mellett szupermarket hálózatukba beleillesztették a Plus diszkontokat, de nyitottak új egységeket is.
Az Auchan forgalma a tavalyelőttihez képest múlt évben 2 százalékkal nagyobb, és 226,3 milliárd forintot ért el. Ezzel a rangsorban a METRO elé került, a hatodik helyre.
A diszkontok az elmúlt időszak nyertesei közé tartoznak. A négy diszkont lánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – együttes évi forgalmát tavalyelőtt 379,3 milliárd forintra becsülte a Nielsen. Múlt évben viszont már 14 százalékkal magasabb, 430,8 milliárd forintos forgalmat számított ki az említett diszkont láncokban.
Ami a ranglistát illeti: a Lidl és a Penny Market helyezése nem változott. Az Aldi viszont, tizenhárommal több, összesen 58 üzletének köszönhetően, az előző évi 15. helyről most feljött a 13.-ra. Forgalma a Nielsen becslése szerint két és félszeresére emelkedett, egyik évről a másikra. Az Aldi 2008. áprilisban lépett a magyar piacra, és erőteljes expanziós időszak áll mögötte.
– Az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja folytatódik, a vásárlói igények változásainak megfelelően. A Nielsen fogyasztói kutatásai feltárták, hogy egyre inkább előtérbe került a vásárlás hatékonysága. A legtöbb magyar fogyasztó számára idén a boltválasztás legfontosabb szempontjává lépett elő, hogy egy üzletben megtaláljon mindent, amire szüksége van, mégpedig könnyen és gyorsan – fűzte hozzá a felméréshez Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója.
A kereskedelmi cégek 2009. évi eredményeiről, a toplistáról bővebben a Trade magazin áprilisi számában olvashatnak.
A toplista poszter változatát nyomtatott és elektronikus formában az info@trademagazin.hu e-mailcímen kérhetik, illetve letölthető a trademagazin.hu oldalról.
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna
főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >